top of page

אנה - בית טיכו - ארוחת בוקר

מסעדת אנה היא מסעדה איטלקית אשר ממוקמת בבית טיכו בירושלים, מבנה יפה ומיוחד בסגנון ירושלמי שהינו שלוחה של מוזיאון ישראל.

המסעדה ממוקמת בקומה השנייה של בית טיכו ומחולקת לחלל פנימי מאוד יפה עם קירות דמויי קשתות במבנם ובחלל חיצוני נעים של מרפסת יפיפייה עם קיר של אבנים "ירושלמיות", אשר משקיפה מטה. כל שולחן במסעדה מעוטר באגרטל קטנטן עם מספר פרחים שמוסיפים זריקת צבע (הדברים הקטנים שאני אוהבת). בנוסף, המסעדה כולה מרוחקת מהמולת הרחוב ולכן מאוד שקטה ונעימה, אפילו אוכל להגיד שפסטורלית.

למי שמתעניין - אציין שהמסעדה שייכת לקבוצה קולינרית קטנה הכוללת גם את ה"מונא" ואת "בר 51".






הגעתי למקום באמצע השבוע דווקא לארוחת הבוקר, שהייתה מאוד משתלמת ויצאתי ממנה מרוצה.

לא ביצעתי הזמנה למקום ובפועל זה לא היה נורא כלל כיוון שהמסעדה הייתה מאוד ריקה.

תפריט הבוקר דל בהיצע. תוכלו לבחור בין ארוחת בוקר אישית לזוגית (שמגיעה בכמות כפולה והיא קצת יותר עשירה במטבלים וכדומה) או מוזלי. אם אתם מחפשים מנות מיוחדות זה לא המקום, אבל לארוחת בוקר בסגנון ישראלי (מבחינת השפע) כאן תקבלו מענה מדוייק ומוצלח מאוד.


אני בחרתי בארוחת הבוקר הזוגית שכללה:



מנת ביצים לבחירה לכל סועד, מתוך שלוש אופציות:

הראשונה, אותם גם בחרנו, הייתה מנה של ביצים עלומות עם פטריות ותרד צלויים וגבינת גרנה פדנה מגורדת (ללא לחם במנת הביצים עצמה). מנה טובה מאוד. הביצים העלומות היו עשויות מושלם, כמוהן גם הפטריות והתרד המוקפצים. מעבר לכך הכל השתלב מצויין.

השנייה, בה גם כן בחרנו הייתה ביצת עין עם תבשיל קפונטה. באופן גס אפשר להשוות את תבשיל הקפונטה לשקשוקה, אם כי התבשיל מכיל גם חציל והוא הרבבה פחות נוזלי. הוא היה עשוי מצויין והיווה תחליף הרבה יותר מעניין ומוצלח בעייני לשקשוקה.

האופציה השלישית והאחרונה לביצים לבחירה היא אומלט שמגיע עם עירית וגבינת תום עיזים. בעייני זו האופציה הכי בנאלית ולא מעניינת ולכן גם לא בחרתי בה.




בנוסף, קיבלנו מגש עם מספר מתבלים: קרם פרש, ממרח חצילים, פסטו, גבינת צאן דותן, רסק עגבניות, רומסקו פלפלים, זיתים (רק ארבעה אמנם אבל אני מניחה שזה לא היה מכוון אז לא אהיה קטנונית), גבינת ריקוטה וריבה. המתבלים היו מאוד מגוונים ומוצלחים ולצידם הוגשו שתי פוקאצ'ות צרות וארוכות שהין מעולות (אני לא יודעת לסרב לפוקאצ'ה).

בנוסף קיבלנו מוזלי קטן אישי עם גרנולה ופירות (פעמיים), סלט פנצנלה משותף די גדול עם ירקות טריים חתוכים גס וחתיכות קרוטונים שלפי המראה והטעם נעשים במקום. הסלט תובל היטב.

בנוסף, כל סועד מקבל במסגרת הארוחה הזוגית שתי שתייה - חמה וקרה. לשתייה קרה תוכלו לבחור במיצים סחוטים טריים אבל כיוון שזו לא הייתה עונת התפוזים התפשרתי עם תה קר שמגיע ממותק (אני באופן אישי פחות אוהבת, אך לא היו הרבה אופציות אחרות). התה הקר נעשה במקום והגיע בבקבוק זכוכית אישי בצבע תכלת. בנוסף הוספנו קפה הפוך וקפה קר.





הארוחה הרגישה איכותית וטרייה והייתה שופעת וממלאת מאוד. אני חייבת להגיד שה-value for money הוא בהחלט טוב, במחיר של 130 ש"ח לזוג. אמנם למראית עין הארוחה "מסתווה" לפשוטה, אבל מנות הביצים לבחירה משודרגות משמעותית מהסטנדרט הנפוץ.

השירות היה מהיר ויעיל, אם כי המסעדה הייתה כמעט ריקה לגמרי, אז קשה להגיד האם באמת השירות טוב.



לסיכום:

מחיר: עבור ארוחת בוקר זוגית - 150 ש"ח לאחר טיפ, כלומר 75 ש"ח לאדם. יצאתי מאוד שבעה.

שירות: עבר חלק וללא תקלות. קיבלנו מענה לכל דבר במהרה, אם כי המסעדה הייתה רחוקה מלהיות מלאה.

טעם: לארוחת בוקר פשוטה בסגנון "שופע" כמו שאוהבים בישראל, היא הייתה מהטובות שאכלתי.

רעש: שקט ופסטורלי. היה נעים לשבת במרפסת.

עיצוב: מאוד יפה ומיוחד. תציצו קצת בתמונות.

מידת ניקיון: נקי.

הערות: ישנו חניון בתשלום ממול למסעדה. המסעדה ממוקמת במרחק הליכה קצר מקניון ממילא ומשוק מחנה יהודה. המקום כשר (חלבי).

כתובת: בית אנה טיכו, רחוב הרב אג"ן 10 ירושלים.

שעות פתיחה: ימי א'-ה' 9:00-23:00, יום ו' 9:00-שעתיים לפני כניסת שבת.

טלפון: 02-5434144.



bottom of page