top of page

יקב שורק SOREQ WINERY

יקב שורק בהחלט שונה מכל היקבים שהייתי בהם עד היום. היקב הוא למעשה בית ספר לעשיית יין שמכשיר ייננים ויצרנים שונים. אפשר להגיד שיקב שורק הוא ה"אבא", של הרבה מאוד יקבי בוטיק שפרוסים בארצנו הקטנטונת והיפה.



ביקב אין מרכז מבקרים מוגדר, אלא כיתת לימוד וחלל איחסון וייצור, שבסוף השבוע האחרון של כל חודש הוא מסב עצמו לחלל לאירוח מבקרים. האירוח אינטימי, פשוט ולא מתייפייף, חמים ונעים. הכניסה היא חופשית וטעימות היין הן ללא תשלום. לצידן ניתן להוסיף בתשלום כיבוד משתנה, כשבביקורי היו גבינות של מקום בשם "המשקיה", לפי משקל.

בנוסף, דעו שניתן להזמין סיור באמצע השבוע בתיאום מראש בעלות סמלית של 50 ש"ח, שכמובן כולל טעימות יין מעולות.



יין וגבינות. מה צריך יותר מזה?



הגעתי למקום בשישי בבוקר ויעל המקסימה, מצוות המקום, ליוותה אותנו לסיור והסבירה לנו המון דברים חדשים שלא ידענו. למשל, בכיתות הלימוד והקורסים אפשר ללמוד את הרקע הבסיסי ביותר להבנת טעמי היין לעומקם ואף להגיע לרמת הכשרה מקצועית לייצור יין ופתיחת יקב. בנוסף, ראינו את חדרי החביות שבהן, מסתבר, ישנן חביות של אנשים פרטיים שמייצרים שם יינות משלהם, כמו גם חביות של מסעדות בהן הן מייצרות את "יינות הבית" שלהן (ביניהן חביות של הקבוצה הקולינרית המדהימה R2M). מעבר לזה למדנו שהיקב נמצא באזור מטה יהודה שלאחר תהליך של 11 שנים(!) קיבל אישור רשמי להיותו אזור יין רשום בעל סימן מסחרי בינלאומי ובכך הצטרף לרשימה שכוללת את האזורים המובחרים ביותר בעולם - בורדו שבצרפת, נאפה וואלי שבקליפורניה ועוד. כבוד גדול!

מעבר לזה, כל צוות המקום מקצועי ומיומן וגם מאוד נעים ואדיב. מרגיש שהמיקום בקיבוץ נחשון הוא לא מקרי, כי האווירה היא מאוד משפחתית וחמימה.



ניתן לשבת בחלל האחסון הפנימי, חלל קטן וחמים, ליד שולחן חבית תחת מנורות החימום בימים קרים, או בימים חמים ניתן לשבת גם בחוץ בין מספר שולחנות פיקניק, על מחצלות, או אפילו לקחת בקבוק יין וגבינות בסלסלת פיקניק ולעשות טיול באזור הירקרק והיפה.


ובואו נדבר על טעימות היין, כי ביקב שורק חברים, נמצאים היינות מהטעימים ביותר ששתיתי בחיי!

היקב מייצר יינות מענבים הפרושים לכל אורך הארץ - מצפון ועד דרום.

אנחנו טעמנו חמישה יינות, אדומים כולם (היקב מייצר גם יינות לבנים ורוזה): פטי וורדו 2017, GSM - בלנד של גרנאש, סירה ומורבדר, בלנד של קריניאין, מרסלן וסירה, קריניאן, ויין קינוח אדום מחוזק בדומה ליין "פורט". בקיצור, יין היה בשפע.



כמו שאמרתי, הטעימות הן ללא תשלום, אבל גם לא מדובר במרכז מבקרים רשמי. מהתרשמותי הטעימות נועדו באמת לתת חשיפה ליינות שמוצעים גם בבקבוקים בתשלום, וגם די קשה לעמוד בפיתוי אחרי טעימות כל כך טובות שלא לקנות בקבוק יין הביתה, כי האיכות והטעם הם באמת משהו לא רגיל. אנחנו רכשנו הביתה שלושה בקבוקי פטי וורדו 2017, שלושה בקבוקי GSM, ובקבוק אחד של קריניאן, שהגיע במתנה במבצע של 6+1 על כל היינות. מה שנקרא, לרוויה!





בקיצור, יקב שורק הוא לא סתם יקב במובן הקלאסי אלא מציע חוויה יותר לימודית, לאנשים שבאמת מתעניינם בעולם היין. היקב בא להנגיש את תרבות היין שצומחת במדינתנו. אני שוקלת לקחת קורס במקום בקרוב, יש מצטרפים?


CHEERS!



לסיכום:

מתי: אירוח פתוח בסופ"ש האחרון של כל חודש בימי שישי ושבת. בשאר ימות השבוע ניתן להגיע בתיאום מראש.

טלפון להזמנות: לאה - 0502802554

מחיר: סיור בתיאום מראש- 50 ש"ח לאדם כוללל טעימות. באירוח בסוף השבוע האחרון של כל חודש טעימות היין הן חינם והכיבוד המשתנה הוא בתשלום. למשל, פלטת גבינות לפי משקל.

אווירה: אינטימי, שקט ומשפחתי.

מה עוד כדאי שתדעו: ליקב שורק יש בית ספר ליין!


bottom of page