top of page

סלאס SELAS

הפעם אני באמת לא יודעת מאיפה להתחיל.

הסלאס הייתה אחת החוויות הכי טובות שקרו לי לאחרונה ואת הארוחה שם אני לא אשכח בקרוב. כמובן ש"סלאס" גנבה מקום בטופ-פייב של המסעדות הטובות בארץ (וגם בעולם. כי בסופו של דבר, אין על הקולינריה בישראל!).


בקצרה על המקום: סלאס היא מסעדת דגים בסגנון אסייתי בניצוחו של השף אור גינסברג (זוכה העונה השנייה של התכנית "משחקי השף"). כפי שאור מגדיר את השם, המסעדה היא "סלאס - אור גינסברג מארח" וזה ממש מה שזה.

המקום אינטימי (ויפייפה. אבל את זה נשמור לעוד כמה משפטים) ואור משתדל לתת יחס אישי כמה שיותר. שוחחנו עימו לא מעט והוא סיפר שבעבר היה מבשל לאנשים לא במסגרת רשמית, אלא כשף פרטי, סיפר לנו על האהבה שלו לדגים ועל החלום שהוגשם במקום המקסים שהקים במו ידיו (תרתי משמע) ביפו. העיצוב כולו נעשה על ידו בעבודה שארכה בערך ארבעה חודשים. לגבי התוצאה אפשר להגיד ללא חילוקי דעות שהיא מיוחדת ויפה:






הגענו למקום שבעה אנשים, קומבינציה לא פשוטה לטיפול, כל אחד עם מאכלים שהוא אוהב יותר ופחות, קיבלנו תפריטים והתחלנו לחשוב ולחקור. מזל שהגיע אור ועשה לנו חיים קלים והציע את האופציה שנציג את מגבלותינו והוא פשוט יוציא מנות לשולחן בהתאם לכך, בקצב זורם ועד שנהיה שבעים. זה סיכון שבדרך כלל אני לא לוקחת אבל זה לגמרי השתלם כי כל מנה שאכלתי הייתה מדהימה, מפתיעה ומרגשת! אין ספק שאור יודע מה הוא עושה. היצירתיות והטעמים, בשילוב עם חומרי גלם איכותיים, הביאו לתוצאות מרשימות ומדוייקות ביותר, בכל מנה ומנה.

אתן גם קרדיט לתומי "איש הסושי" שהוציא לנו עוד מטעמים ותענוגות כחלק מהמנות שלנו, ולכל עובד בצוות כולל שירות המלצרים שהיה בהחלט טוב.


אציין רגע לפני שאנו צוללים פנימה שהמנות קטנות אבל המחירים גם לא גבוהים מאוד. בקצב האיטי של הארוחה ובגיוון בין הטעמים והמנות השונות יצאנו שבעים ומחוייכים.


מתחילים (אני מתרגשת):


עגבניות ערומות (36 ש"ח):

עגבניות שרי בצבעים שונים שקולפו אחת-אחת בוויניגרט בלסמי לבן, צ'יפוטלה וקוויאר בלסמי. סלט עגבניות מושלם. מנה קלילה שהיא חובה. אהבתי את היכולת להכניס נגיעות של טעמים יפנים שונים במנה שהיא כל כך סטנדרטית.

*אופציה צמחונית (מאסט לכולם).



ניגירי סלמון חם (43 ש"ח):

"פשוט" (שום דבר לא פשוט במקום הזה), חמאתי ונימוח. מושלם!



פריסטייל סשימי (180 ש"ח):

מראה משגע וטעם מעולה! שלל דגים טריים שונים שמוגשים בנוסח נחמד ושונה, עם מעט רטבים, פרחים, אבקות ועוד.

*מנת ספיישל.



טטאקי טונה ים תיכוני (45 ש"ח):

מנה מדהימה!!! טונה צרובה על על קרם ארטישוק וקרם חציל שרוף עם צ'ילי קוריאני. הטונה נימוחה ושילוב הטעמים היה מושלם (אני פחות אוהבת טעמים שרופים והתענגתי). מאסט.



אדמה מעושנת (45 ש"ח):


מנה שהיא לא רק מעולה ומפתיעה, אלא גם נותנת שואו. ריזוטו אורז ושעועית שחורה עם סלמון צלוי בחמאה חומה, שברי קשיו ועשן. לא חנקן נוזלי או משהו כזה, עשן עשן, בריח של עשן! המנה נפתחת בשולחן על ידי המלצרים ומענן העשן מתגלה המנה. הטעמים יחסית מעושנים קלות, הריזוטו היה עשוי מעולה והסלמון התאים מאוד למנה. מעולם לא טעמתי ריזוטו בסנגון הזה.



מאקי אבוקדו חם (42 ש"ח):


רול מאקי טמפורה במילוי אבוקדו, טרטר אבוקדו, טריאקי בצל ירוק, יוזו ושומשום. עדין, חם ומעולה, כזה שהתבאסתי שהיה לי ממנו רק ביס אחד. בנוסף, חוויתי כשלונות שונים עם אבוקדו בגרסה חמה, בבית ובמסעדות. פה זה ממש לא מה שקרה.

*אופציה צמחונית.



פיפינו (29 ש"ח):

מנה פרשית, קלילה ויפייפיה. 4 חתיכות של "רביולי" - קרם פרש ביתי במעטפת מלפפון דקה ואסתטית. מעוטר בעשבי תבלין, רוטב פונזו שיסו ושמן ירוק. עבודה עדינה בתוצאה מוצלחת.

*אופציה צמחונית.



אורנג' באזז (64 ש"ח):

טרטר סלמון עם קוביות אננס, בצל סגול ועירית קצוצה ברוטב פונזו שיסו לימוני (שבהחלט התאים), פילה של תפוזים ומעל טוויל של תפוז דם וקראמבל עדין של שומשום יוזו. מה שכל כך אהבתי במנה הזו חוץ מהאסתטיות המשגעת שלה והטעם המפתיע, היה שהטוויל ממש לא היה רק לקישוט. קיבלנו המלצה חמה מהמלצרים לשבור אותו לחתיכות ולצרפו לביס. זה הוסיף חמצמצות מרוכזת ומפתיעה למנה ונהנתי גם לנשנש את התפוז ככה לבד (וגם את הטרטר ככה לבד...).

*מנת ספיישל.



קריביאן רול (65 ש"ח):

רול במילוי סלמון ואבוקדו עם מעטפת סלמון, קוביות אננס ומלח מאלדון מעושן. את המלח לא הכרתי לפני ולאחר בדיקה מסתבר שמדובר במלח חום במקור שמגיע מאנגליה והוא בעל ארומות הרבה יותר חזקות ממלח רגיל, יקר מאוד. טוב, עזבו את המלח, הרול הזה מושלם! גרף מחמאות רבות ומומלץ מאוד.



הנד רול צמחוני (42 ש"ח):

רול במילוי אורוגולה, אבוקדו, בטטה וקנפיו, עטופים באצת נורי ודף מלפפון. מרענן, מפתיע, מעולם לא טעמתי רול צמחוני בסגנון כזה, אין ספק שהושקעה הרבה מחשבה מאחוריו.

*אופציה צמחונית.



רול סלאס (65 ש"ח):

רול שמח ומעניין במילוי דג לבן, עירית, קמפיו ואבוקדו עם מעטפת סלמון, טונה ודג לבן, איולי יוזו, בצל ירוק ושומשום. כל יחידה ברול מעט שונה, תלוי על איזה דג "נפלתם" (נפילה זאת לא תהיה). אני מאוד אוהבת טונה אדומה ויכולה להגיד לכם שזה היה רול מדהים.



גיוזה (48 ש"ח):

במילוי בשר ברווז בבישול ארוך, בציר דאשי ותבלינים ארומטיים על קרם גזר צהוב ורוטב דמי גלאס אסייתי. הגיוזה הייתה שונה לגמרי מהרגיל. בצורה, בטקסטורה, בטעמים. מדובר בכיסון קראנצ'י ועדין בצורת משולש (קראנצ'יות שמזכירה טיגון) והמילוי עם הבשר והרטבים באמת משגע.



טטאקי בקר (65 ש"ח):

נתחי בשר משובח מוגשים עם קרם כרובית ושום קונפי, קרם בצל שרוף וירקות שוק בתנור.

הבשר מגיע נא על מגש יפייפה עם תוספת של ירקות - ברוקולי, תפוח אדמה... שום קונפי וכמובן תקבלו מחבת לוהטת לצליית הבשר במידה הרצויה. כמובן, עדיף להניחו ממש לרגע שישאר עסיסי! הבשר היה נימוח ומצויין וכך גם התוספות שנלוו למנה.



לשתייה - בחרנו בשתי כוסות יין - שרדונה של יקב נטע, שדווקא היה פחות לטעמי (מצחיק, לא?) ואני בחרתי בכוס שאבלי. אני מאוד אוהבת יין, שלא תטעו, אבל התחרטתי על זה מיד כשטעמתי 2 קוקטיילים נוספים שהזמנו לשולחן- WAN YU, קוקטייל די קלאסי בטעמים חמצמצים-מתקתקים ו- EL AHDAR שממש תפס את תשומת ליבי ויצא לי לחשוב עליו הרבה מאז. מדובר בקוקטייל מדהים (!) עם בסיס של כוסברה וצ'ילי, אם אתם אוהבים קוקטיילים מפתיעים (ואוהבים כוסברה) הוא ממש חובה.



ואם עוד לא שבעתם, קינוחים:

בסלאס יש שני קינוחים בלבד, כך שכמובן שטעמתי את שניהם.


כאפה של שוקולד (42 ש"ח):

"התעלפו" עליו בשולחן. קינוח שוקולדי איכותי ורציני בהגשה יפה. אני ושוקולד חברים טובים ומי היה מאמין שאני אומרת את זה, אבל הקינוח השני גנב בעייני את ההצגה ובגדול:



פאני פורי (42 ש"ח):

כיסוני בצק עדינים וקראנצ'יים ממולאים במעין קציפת יוזו פסיפלורה בארומות חמצמצות-טרופיות עדינות. האבקה הסגולה שבתמונה היא אבקת סיגליות (טוב די. התאהבתי), מעט אבקת זהב וקיווי ומלון קצוצים. ביס תענוג. עדין. מושלם. לא. יודעת. איך. להסביר. חובה!



בקיצור, החוויה שלי בסלאס הייתה שונה, מיוחדת ומדהימה. התרגשתי מכל ביס והמחשבות על החוויה ממשיכות ללוות אותי.




לסיכום:

מחיר: בביקורי, בשולחן עבור שבעה סועדים, הממוצע לסועד עמד על פחות מ-225 לאדם לפני טיפ. תמורה מדהימה למחיר!

שירות: אדיב ונעים.

טעם: קשה מידי לתאר במילים. מושלם.

רעש: במקום מתנגנת מוזיקה נעימה ולא חזקה.

עיצוב: מהמם!

מידת ניקיון: נקי.

הערות: הזמינו מקום מראש. מתאים לאירוע חגיגי.

כתובת: רבי תנחום 6, תל-אביב.

שעות פתיחה: ג'-ש' - 19:30-00:00.

טלפון: 03-965-3565


תפריט:


bottom of page