top of page

קפה יום-טוב YOM TOV CAFE

קפה יום טוב ממוקם למרבית ההפתעה ברחוב "יום-טוב", ממש בפאתי שוק הכרמל.

מדובר בבית קפה מקומי, שכונתי, מזמין ונחמד שמגיש אוכל מעולה עם חומרי גלם טריים ומבחר רב.


אני רק מקווה שאין לכם בעיה עם כוסברה



הגעתי לקפה יום טוב בשעה 11:00 בבוקר באמצע השבוע לשולחן לשלושה סועדים. בבואי עוד נותרו מעט שולחנות פנויים בחלל החיצוני, אך לקראת 12:00 היה צריך כבר להמתין בכדי לשבת בו, כנראה שהוא מבוקש כיוון שהישיבה בו מחברת לאווירה התל-אביבית היומ-יומית. אם תרצו, תוכלו לשבת בחלל הפנימי, מדובר בחלל מרווח ונחמד לישיבה.

בחוץ / בפנים





התיישבנו וקיבלנו תפריטים. המבחר בתפריט היה נראה בהחלט מגוון - ארוחות בוקר שונות (8 אופציות), כריכים שונים (5 אופציות) וסלטים שונים (5 אופציות). התחלנו בסקירה של ארוחות הבוקר ושמה גם התחילה ההתלבטות הקשה. כל מנה מארוחות הבוקר נשמעת יותר מיוחדת, מעניינת וטעימה מהשנייה. מאוד הופתעתי מרמת הגיוון והשוני בין המנות, כל אחת עם סגנון משלה ורובן כאלו שלא פגשתי בהרבה בתי-קפה אחרים שהייתי בהם (והייתי...). גם הכריכים והסלטים קרצו לנו מאוד אבל נשארנו נאמנות לתכנית המקורית- ארוחת בוקר all the way!


לבסוף בחרנו ב:


עלומות פטריות (56 ש"ח):

ביצים עלומות עם תבשיל עדין וטוב של מנגולד ופטריות בשרניות וטעימות על לחם קסטן לבן קלוי. המנה לוותה בטעם נוכח (אך לא שתלטני) של שום, שכנראה היה מרוח על הלחם (לפחות כך הרגיש בטעם). הכל התחבר מצויין והיה נפלא. מעל היו 2 ביצים עלומות שהחלמון ניגר מהן ברגע שהסכין נגעה בהן. בצד הגיע סלט ירוק של חסה ועלים עם מעט עגבניות שרי. הסלט היה קראנצ'י ולא עייף ותובל היטב. אני אישית פחות אוהבת סלט ירוק ותמיד אעדיף סלט ירקות אבל כל אחד ודעתו האישית. מודה שזה לא הפריע לי במנה הזו, היא הייתה מעולה!

*ניתן להוסיף גבינת המאירי ב-10 ש"ח. לי היא לא הייתה חסרה.


בוקר עין (54 ש"ח):

מנה מצויינת ולא שגרתית. בטטה רכה עשויה מצויין, עליה תבשיל מנגולד ופטריות יער ומעליהן 2 ביצי עין. המנה מגיעה יחד עם שום, בצל סגול, צ'ימיצ'ורי ושלל עשבי תיבול טריים מאוד בצבע ירוק עז. לצד המנה מגיעות שתי פרוסות לחם דגנים שהיה מצויין. למעשה מדובר במנה שבכלל לא מחייבת לחם כך שאם בא לכם להימנע מהפחמימות אבל עדיין לבחור במנה שבה לא תחושו את המחסור הזה - בוקר עין היא המנה בשבילכם.


אני מקווה שאתם מעריכים את זה שהצלחתי לעצור את עצמי אחרי הביס הראשון כדי לצלם את הטוב שמסתתר מתחת לירוק:



סלוף חצילים (39 ש"ח):

מנה טובה מאוד! הכל התחבר מעולה והזכיר טעמים מקוריים של סלוף (אני רבע תימנייה. סמכו עלי). המנה מגיעה כחצי סלוף, עליו חציל, טחינה, ביצה קשה, הרבה פטרוזיליה וכוסברה ומעל חוויאג'. בצד מגיע צ'ילי.


*אציין לחיוב שכל המנות היו גדולות, נדיבות ומשביעות.


לגבי השתייה- בחרנו במיץ תפוזים סחוט טבעי (אי אפשר לטעות בזה) וספרייט שהגיע עם נענע טרייה, פלח לימון וקרח.



לקצת מתוק בסוף בחרנו באסאי בוול (39 ש"ח), שהגיע בנוסח שונה ומפתיע מהמצופה - ככדור גלידה. לאסאי היה טעם יותר מתוק משאני מכירה, משהו שהזכיר כנראה תמר, שנוסף לתערובת בשלב כלשהוא. האסאי הוגש עם גרנולה מצויינת (אני עדיין חושבת עליה לפעמים), אפרסמון, בננה, תפוח וזילוף דבש מעל. כל הפירות היו טריים ויפים. מנה שמתאימה בעיני גם לחלוקה כנשנוש (אל תדאגו, הכמות היא לא רק כגודל כדור הגלידה. מתחת לפירות ולגרנולה יש כמות נוספת ונדיבה). מנה מאוד מרעננת וממש מתאימה לקיץ.


ככלל, המקום מציע מבחר נחמד של מתוקים ומאפים שיהיו בחירה טובה ליד הקפה (לרציניים- התפריט מצורף למטה). טווח המחירים הוא 10-17 ש"ח.


השירות היה יעיל וצוות העובדים מאוד נחמד ושירותי. המנות יצאו מהר, ביקשנו מים וישר קיבלנו וכולם היו מסבירי פנים. יתכן כי בשישי העומס רב יותר אך נראה שמדובר בצוות מיומן.



ודבר אחרון, כמו שאתם מכירים אותי, אני אוהבת את הרזולוציות הקטנות: הכלים! רוב כלי ההגשה בקפה יום-טוב הם כלים יפים ואותנטים עשויים ממעין מתכת קלה כשמבחוץ הם מגיעים בצבעים שונים כמו אדום, כחול ותכלת. מאוד אהבתי אותם גם כיוון שהם התחברו לי נהדר עם הסגנון המגניב והתל-אביבי של המקום.


אם יש מקום שבא לי כבר לחזור אליו שוב ולהמשיך לחקור ולטעום את התפריט שלו, זה קפה יום-טוב!



לסיכום:

מחיר: עבור 3 מנות ארוחת בוקר, 3 שתייה ואסאי בוול - 228 ש"ח לפני טיפ (כלומר 76 ש"ח לאדם).

שירות: טוב מאוד. הצוות נחמד.

טעם: מעולה! שלוש ממנות ארוחת הבוקר שטעמתי היו מצויינות, כל אחת בטעמים שונים וייחודיים.

רעש: לא משהו מיוחד. אולי בשישי הישיבה בחוץ יותר רועשת כיוון שהרחובות יותר עמוסים (המקום סמוך לשוק הכרמל).

עיצוב: החלל הפנימי מעוצב מעט ע"י שימוש בעציצים, ספריות ועוד.

מידת ניקיון: נקי.

הערות: באמצע שבוע ניתן להזמין מקום מראש אך בשישי לא. בשעה 16:00 התפריט מתחלף לתפריט ערב, מבוסס טאבון.

כתובת: יום טוב 30, תל-אביב.

שעות פתיחה: ימים א'-ה' 8:00-1:00, יום ו' 8:00-19:00, יום ש' 18:30-1:00.

טלפון: 03-969-2434


תפריט:




bottom of page