top of page

TYO

הTYO הוא לאונג'-בר מסעדה יפני הממוקם ברחוב מונטיפיורי בתל-אביב.


המסעדה מעוצבת בצורה אלגנטית מאוד. החלל הפנימי של המסעדה די קטן, אך קיים גם חלל חיצוני.

הכסאות נוחים (כורסאות יחיד בריפוד עור), השולחנות בגודל הנחוץ והשירותים נקיים ואסתטיים (מעט חשוכים מידי).


מבחינת התפריט המבחר גדול מאוד.רוב המנות הראשונות מכילות דגים נאים כיאה למטבח היפני וכמובן תוכלו למצוא גם קלאסיקות יפניות כמו מרק מיסו או אגאדשי טופו.

אחת ההמלצות שלי למנה ראשונה היא דווקא מנת הנאגי מאקי - אספרגוס ובצל ירוק עטופים באנטריקוט וטריאקי חם. מנה מעולה!

בנוסף, בתפריט יש מספר מנות שאינן לקוחות באופן ישיר מן המטבח היפני, אך ההתאמה שלהן למטבח זה נעשית בצורה הרמונית ביותר. למשל, סלט העגבניות שמכיל גם מלפפון, אבוקדו וגבינת שמנת, מגיע עם ממרח אצות וסויה. מאוד מומלץ!


יש מבחר של מנות דג ובשר במחירים לא זולים (סביב 130 ש"ח למנה), אך המנות די גדולות וממש טובות וחומרי הגלם בהחלט איכותיים.

והסושי.... ואו! פשוט מעולה! יש מבחר מאוד גדול של רולים, אך לצמחוניים שביניכם דעו כי המבחר נע בין שני רולים בלבד. כל שאר הרולים מכילים פירות ים ודגים שרובם נאים (אם תרצו את הדג עשוי המלצר יבצע בירור מול המטבח). בנוסף, קיים מבחר של קומבינציות גדולות מאוד ומרשימות (תוציאו את הטלפונים, תפתחו את הסטורי...).

כמובן יש גם ניגירי, טמאקי (קונוסים), סוגי יאקטורי שונים (שיפודים יפניים), או ירקות, דגים ופירות ים בטמפורה.


מבחר הקוקטיילים די גדול ובהחלט מצוין (ופוטוגני להפליא), כשהמועדף עלי הוא הסנגריה (אני חובבת סנגריות מושבעת, גם די תותחית בלהכין אותן. פירגנתי לעצמי).


סנגריה, סלט עגבניות ואגאדשי טופו. הכל טעים טעים



נאגי מאקי. הצעתי לאבא שלי את החתיכה האחרונה והתחרטתי על זה מיד.



לגבי השירות במקום ניתן להשתפר. מספר פעמים נתקלתי באיטיות בהוצאת המנות ו'אי הבנות' מצד המלצרים שהובילו לקבלת מנות שגויות ולעיכוב נוסף, אבל סך הכל החוויה טובה.


מקרה בעייתי שחשוב לי לציין הוא בביקורי במסעדה בפעם האחרונה לפני חודשיים כאשר הגעתי לשולחן מוזמן לשישה אנשים. הושבנו סביב 2 שולחנות מרובעים צמודים עם שני כיסאות בראש השולחן, כשבצורה זהה ישבו סועדים בשולחן מאחורינו. הישיבה הייתה כזו שהסועד בשולחן השני שישב בראש השולחן היה צמוד לאורחת שהגיעה איתי וישבה מאחוריו (כמו "גב אל גב" כזה של משחקי ילדים, מכירים? נורא מעצבן), צפיפות מוגזמת שגובלת באי נוחות ואפילו חדירה למרחב הפרטי במובן מסויים.

הערנו מספר פעמים על כך גם למלצרים וגם לאחמ"שית כדי שיבצעו משהו בנידון אך לא היה מענה, כי פשוט אין מקום. נראה לי שהפתרון הוא לא לאכלס את המסעדה עד אפס מקום בשביל שיהיה שולחן נוסף, אלא לוותר עליו ולתת לשאר הסועדים את התחושה של בילוי עם משפחה או חברים במסעדה בצורה אינטימית ונכונה כפי שצריכה להיות, במיוחד במסעדה ששומרת על סטנדרט גבוה (גם במחירים...).


בסופו של דבר, אני לא חובבת מושבעת של אוכל יפני, אבל TYO באמת עושים אוכל מעולה. באופן כללי, פרט לשגיאות קלות פה ושם שאני מוכנה להבליג עליהן, החוויה במקום באמת טובה והוא מתאים לבילוי עם חברות וחברים (חגיגת אירוע מיוחד. אלא אם כן המחיר הוא לא פקטור), עם המשפחה, וגם לדייט על הבר המהמם.

לסיכום:

מחיר: יקר.

שירות: סביר +.

טעם: מצויין!

רעש: המסעדה די שקטה.

הערות: הזמינו מקום מראש. יש שירות חנייה בתשלום.



bottom of page