top of page

אונזה ONZA

אונזה היא האחות הקטנה של קבוצת "Sucré" המדהימה הכוללת גם את מסעדת משייה והקיטשן מרקט (שתי מסעדות שאני מאוד מאוד אוהבת). אונזה היא ממש לא מסעדת שף בסגנון שלה, בשונה מהשתיים עליהן מוכתר בכבוד רב השף יוסי שטרית, אבל גם באונזה, לגבי האוכל יש לי רק דברים טובים להגיד!



אונזה ממוקמת ביפו בשוק הפשפשים והיא המקום המושלם ל- #אוכל_ואווירה. בימי שלישי בערב ובימי שישי בצהריים מתקיימות במקום הופעות של מוזיקה חיה עם כלי נגינה, נגנים וזמר. בביקורי המוזיקה כללה רמיקסים שונים לשירים מוכרים, בעברית ובאנגלית. הווליום לעיתים היה מעט חזק מידי כך שהיה קשה לדבר, אבל אחרי קוקטייל הכל נראה יותר טוב... האווירה הייתה טובה, שמחה ומשוחררת.



יש שלל אופציות ישיבה במקום, שולחנות גבוהים או נמוכים, בפנים או בחוץ, כל אחד יכול למצוא את מה שמתאים לו ולבילוי שלו. אני הגעתי לשולחן לחמישה אנשים שהזמנתי מראש (ממליצה לעשות זאת) בשולחנות נמוכים ומוצלים בחוץ, ממש קרוב לאזור ההופעה.



ובואו ניגש לדבר על מה שהופך את האונזה מעוד מקום של מוזיקה חיה (למרות שגם כאלו אין הרבה בכלל) לאחד שבאמת שווה ביקור – האוכל!


המקום מציע מנות בסגנונות שונים, שהרבה מהן נוגעות בקווים ים-תיכוניים - ישראליים-טורקיים.

התפריט מחולק ל-3 קטגוריות. בחלק הראשון מנות שמתאימות לחלוקה/לעיקריות, בחלק השני 4 מנות שונות היוצאות מהטאבון, בחלק השלישי – צלחות מאזטים שונות בגדלים שמתאימים לחלוקה.

הקונספט הכל-כך מתבקש במקום הוא הקונספט האהוב עליי - שיירינג! אז מה חלקנו?


סלט כרוביות מטוגנות (48 ש"ח):

בהתחלה לא שמתי על המנה הזו עין, יום חם של שישי צהריים פחות עשה לי חשק למשהו מטוגן. בדיעבד אני שמחה שזרמתי עם שאר האנשים בשולחן כי הסלט הזה בהחלט שווה! כרובית מטוגנת קלות ומושחמת בצורה עסיסית, מונחת על טחינה ומעל הר יפה של סלט המתבסס על עלי רוקט מתובל היטב בוויניגרט שום לימון, מה שריענן והקליל מאוד את המנה.



סשימי דג ים (58 ש"ח):

מנה מעולה. כל המרכיבים השתלבו נהדר עם הסשימי שהיה טרי ונפלא (דג מוסר) - פילה תפוז, פרוסות צ'ילי אדום, קוביות סלק, קרם יוגורט כבשים, צנונית ומעט שמיר. מנה רעננה וטובה.



אירנגי ותירס (68 ש"ח):

מנת פולנטה גדולה מאוד ומצויינת. עשירה במרכיבים שונים: אפונה, זוקיני, פטריות, גילופי פרמז'ן ובאק צ'וי צלוי. אם אתם רוצים ללכת על בטוח - מנה נהדרת.



מחלקת המזטים:

סלט שומר (28 ש"ח):

חד משמעתית מדובר בסלט השומר הכי טעים שיצא לי לאכול (טוב נו, לא אכלתי כל-כך הרבה סלטי שומר בחיי, אבל הסלט הזה ינצח גם את הסלטים העתידיים). הרבה שומר, אוכמניות מיובשות, פקאן מסוכר, פלחי תפוז ופטרוזיליה. התיבול חרפרף.



סלט עגבניות (28 ש"ח):

עגבניות רגילות חתוכות בגודל סטנדרטי עם פטרוזיליה וכוסברה, מעל מונחת פרוסה נאה של גבינת פטה (שהייתה ממש טובה) ועלייה הר קטן של פקאן (רגיל) חתוך גס. סלט מתובל היטב עם שמן זית ולימון, רענן וכיפי. בתפריט מצויין גם רכז רימונים שכנראה תיבל את האגוזים והגבינה והוסיף עניין. הפקאן ממש התאים פה והיווה שידרוג מעניין לביס מבחינת הקראנצ'יות והטעם.



בסבב השני הגיעו אלינו 2 מנות שהזמנו מהטאבון:


פידה רוקה (56 ש"ח):

קרם בזיליקום (וואו), גבינת מוצרלה ועלי רוקט בתוך סירת בצק מושלמת. מנה טעימה. בעייני אפשר שתהיה בה קצת פחות מוצרלה, או כדי שזה יהיה מושלם הייתי שמחה אפילו שהמנה תוגש כפוקאצ'ה שעלייה מוצרלה טרייה ולא מותכת, מה שהסב לה סגנון של פיצה (לא שיש לי בעיה עם פיצה, כן?)



לחמא בעג'ין (74 ש"ח):

מנה "וואו", שהוזמנה שוב מיד לאחר מכן. טלה קצוץ, בצל מקורמל, עגבניות חתוכות, פטרוזיליה וטחינה. הבצק לא פחות ממושלם והיחס בין הבשר, שאר מרכיבי המילוי והבצק היה טוב. בנוסף, הטלה תובל בעדינות והיה מעולה (דגש על "בהרט יפואי" כפי שמציין התפריט). אציין לטובה גם שהבצק לא נרטב בתחתית מהמילוי, דבר שהיה אפשר ליפול בו בקלות.



לשתייה

אי אפשר שישי צהריים בלי קצת אלכוהול, והמנות האלו בהחלט "דרשו" קוקטייל טוב לצידן. בחרנו ב-2 קוקטיילים שונים. האחד – "ג'ין וטוניק מהשוק" שבתיאור נשמע קצת יותר רציני ממה שהוא אבל מדובר בג'ין וטוניק די קלאסי – עם עיטור של גילוף מלפפון ושמיר. מרענן, קיצי, קליל. הקוקטייל השני היה "טרופיקל ג'ין" והתבסס על עשבים (דגש על כוסברה) ואננס – חמצמץ-מתקתק, מעט ארומטי וטוב.


הופתעתי לטובה גם מהשירות, שכן המקום היה מאוד רועש ובדרך כלל לכך נלווה גם שירות לא מוקפד. המלצר שלנו היה כמעט תמיד בסביבה. (אמנם הוא שכח לנקות את השולחן בין הנגלה הראשונה של האוכל לשנייה, אבל זה בהחלט נסלח לאור בילוי כל כך מוצלח מכל הבחינות).


ואם יש משהו שמפתיע אותי כל פעם מחדש בקבוצת "Sucré" הוא שימור הלקוחות הנהדר שלהם. בכל ביקור שלי באחת ממסעדות הקבוצה אני מקבלת טלפון יום אחרי, קצר ונעים ששואל לחוויה שלי מהמקום בכל הפרמטרים הרלוונטים כמו אוכל ושירות. בדרך כלל זה מסוג שיחות הטלפון המעיקות האלו, אבל בתור אחת שאוכלת בחוץ די הרבה ולא מתפשרת על סטנדרטים גבוהים, אני מעריכה זאת מאוד ובטוחה שהשיחה הזו לא נועדה כדי להתייפייף מול הלקוח אלא כדי להמשיך לשמר את חווית האירוח הנהדרת שהקבוצה הזו מצליחה להביא.



לסיכום:

מחיר: עבור 5 משקאות (מתוכם ארבעה אלכוהוליים) ו-8 מנות (בגדלים שונים) - 621 ש"ח. יצאנו מהמקום חמישה אנשים שבעים ומרוצים (ממוצע של 125 ש"ח לאדם לפני טיפ).

שירות: אדיב ויעיל.

טעם: מצויין. מנות מגוונות, מתובלות היטב ובעיקר מאוד טעימות.

רעש: בביקורי (שישי בצהריים) יש במקום הופעות חיות, כך שהמקום רועש.

עיצוב: ישבנו בחוץ ואין כל-כך דגש על עיצוב.

מידת ניקיון: נקי. השירותים היו נקיים ואסתטיים מאוד.

הערות: הזמינו מקום מראש.

כתובת: רבי חנינה 3, שוק הפשפשים, יפו.

שעות פתיחה: א'-ה' 18:00-23:30, ו'-ש' 12:00-16:00, 18:00-23:30.

טלפון: 03-648-6060


תפריט:


bottom of page