top of page

אורו ORO

על ה"אורו" אני לא מפסיקה לחשוב עוד מהבילוי שלי במקום ביום שישי בצהריים.

המקום קיים בסך הכל 4 חודשים והוא לגמרי חייב להיות המקום הבא שאתם הולכים לבדוק, וכנראה שגם תרצו לחזור אליו!


טיזר: זה לא רק נראה טוב



ה"אורו" הוא בר יין ומעדנייה עם נגיעות איטלקיות, וגם בית קפה בשעות הבוקר.

אני פקדתי את האורו ביום שישי בצהריים, ונהנתי מאווירת שישי מושלמת שכללה מיקום מעולה, אוכל איכותי, יין מצויין, מחיר הוגן ומוצדק ושירות נהדר.


המקום נמצא בפינה של רחוב לבונטין וברזילי ומשקיף הישר על גן החשמל, כך שבמיקום שקרוב לרוטשילד ולהמולה הצליחו לתפוס פינה די פסטורלית ונעימה!

רוב מקומות הישיבה הם בחוץ, ובפנים ישנו חלל בר קופמקטי שמעוצב יפה עם בקבוקי יין ודברים נוספים.



הגעתי בשעת צהריים מוקדמת, 12:30, והתיישבתי בחוץ בשולחן זוגי. מזג האוויר האיר לנו פנים באותו היום כך שהיה ממש נעים לשבת בחוץ ובנוסף גם דאגו לצייד במספר תנורים מחממים.

אציין כמובן שאהבתי את השולחנות שהיו עגולים שחורים ואסתטיים וחלקם היו במראה שיש-שחור שזה היום עיצוב שיקי מתבקש. כל שולחן עוטר בעציץ טבעי קטן וחמוד שהוסיף עוד לסגנון של המקום.


ולעניינו - אוכל ושתייה:



המלצרים קיבלו את פנינו יפה, קיבלנו תפריטים (תפריט יום. בערב התפריט מעט משתנה) והתחלנו לרייר.

ההיצע די נרחב ובלוטות הטעם שלי התחילו לפעול רק מלקרוא את המנות השונות - פוקאצ'ות בורסיות מגרות עם אווז מעושן, קורנביף, סלמי צרפתי, מנת ניוקי, פלטת גבינות, פלטת נקניקים, סלטים שונים- פנצנלה, קיסר, טונה, סלט רחוב איטלקי (ארטישוק, גבינת עיזים ועוד דברים טובים), מבחר כריכים, פריטטת בוקר ועוד.

אפשר לסכם את זה בדברים שכולם יכולים לאהוב, אבל עם טאצ'ים קטנים ששידרו לי "רצינו שיהיה לכם קצת יותר מיוחד".

בחלקת השתייה נדלקתי על המיצים (על אף שהמקום כמובן מאוד מקדש יין) - אם תרצו תוכלו להנות ממיץ סלק וגזר שחור (ואו!), תפוח, גזר, מנגו ודלעת (ביחד!) ועוד.

תפריט היין מציע כוסות במחירים מצויינים של 29-38 ש"ח, אבל הבקבוקים משתלמים לא פחות- מ-90 ש"ח ועד 180 ש"ח, כשהממוצע הוא באזור 140-150 ש"ח. בקיצור, CHEERS!


בסוף לאחר מחשבה קצרה ובהתייעצות קלה עם המלצרים, בחרנו ב:

בוראטה (42 ש"ח) - הבוראטה מגיעה ממחלבת עברי ואני אומרת את זה ללא הגזמה, זו הבוראטה ה-כ-י טעימה שאכלתי בחיי (ואני חובבת בוראטות לא קטנה). ואו. אפטר טייסט חלבי עדין ומדהים ומרקם משגע.

המנה הוגשה במראה סופר אסתטי יחד עם עגבניות שרי קראנצ'יות מתוקות-חמצמצות במבחר צבעים במעט שמן זית (כל עגבניה שמרה על קליפה קשה בדקירת המזלג ולא התקפלה), עלי בזיליקום ירוקים ורעננים, 3 פרוסות לחם קלויות קל שהיו פשוט מצויינות וזילוף עדין של בלסמי מצוצמם ואיכותי (אין כמו בלסמי).

*המנה אינה חלק מתפריט הצהריים ומוגשת לעיתים כספיישל. ניתן למצוא אותה בתפריט הערב (אז כדאי שתבואו גם בערב!).



פוקאצ'ה אורו עם קורנביף (39 ש"ח) - לא צריך להיות קרניבור גדול בשביל להתעלף ממנה כזו. שחיתות מצד אחד אבל דיוק מצד שני. המנה הוגשה עם איולי צ'ילי בזיליקום, עלי אורוגולה, עגבניות מיובשות, חרדל דיז'ון, בצל ירוק ופלפל חריף. כל הטוב הזה מגיע בתוך פוקאצ'ה מושלמת, יחד עם שלושה זיתים בצד.




טוסט גאודה כבשים (39 ש"ח) - מגיע בתוך פוקאצ'ה חמה, פריכה וקראנצ'ית עם בצל מקורמל, מוצרלה, עלי רוקט ובצל ירוק. הטוסט היה פשוט חלומי. הגבינה הותכה והשילוב בין כל המרכיבים היה מצויין. כל רוקט היה קראנצ'י וירוק (בשונה ממקרים רבים שבהם מגישים עלים שאינם בשיא טריותם). בצד הוגשו גם שלושה זיתים בשרניים וטובים.



לגבי השתייה: משיחה עם בעלי המקום גילינו של"אורו" מאוד חשוב לקדם יקבים ישראלים ובכל פעם הם עובדים עם יקב אחר.

שישי צהריים לגמרי עשה חשק לרוזה כך שבהמלצת המקום בחרנו בבקבוק יין ישראלי - רוזה של יקב לוריא (149 ש"ח), שמאז אני בחיפושים אחריו כדי לקנות הביתה. היין מגיע בצבע כתום מטמטם והטעם שלו בהחלט מצויין והוא אינו מתוק מידי. ממליצה!

משהו שכמובן מאוד אהבתי הן כוסות היין המרשימות, עם הרגל הצרה שהיו מבריקות ועשו חשק למלא את הכוס שוב ושוב. טוב, מזל שהיה בקבוק שלם (אל תדאגו, שתינו הכל).



לקחנו גם קינוח קטן, של מוס שוקולד שהיה אוורירי ועשיר. הקונספט של הקינוחים במקום זה שאפשר גם לקחת אותם הביתה - קינוחים פשוטים וטעימים שמוגשים בצנצנות. נחמד וקומפקטי! לכל הקינוחים מחיר אחיד- 29 ש"ח.



עוד כמה מילים, כי פשוט התאהבתי במקום-

רמת האיכות והטריות של חומרי הגלם הייתה מאוד מורגשת ולאחר בירור קל עם בעלי המקום גיליתי כי הם עובדים עם חקלאי באופן ישיר כדי לא להתפשר על איכות הסחורה. בנוסף, סיפרו לי במקום כי מאוד חשוב להם לשמור על הטריות כך שאם למשל הזמנתם מגש גבינות, הן ייחתכו במועד ההזמנה, גם אם זה יעכב טיפה את המנה.

חוץ מזה, האווירה במקום הייתה קלילה, המנות יצאו מאוד מהר והיו מעולות, המלצרים היו אדיבים וכל החוויה הייתה זורמת וללא תקלות. המקום מאוד מתאים לדייט וליציאה של מעט חברות וחברים.

אין ספק שעבור שישי צהריים המקום הוא אידיאלי, אבל ממה שכבר יצא לי לטעום, אני בטוחה שהמקום יודע לעשות את העבודה גם בבוקר ובערב.



לסיכום:

מחיר: עבור בקבוק יין(!), בוראטה, טוסט גאודה, כריך קורנביף בפוקאצ'ה וקינוח - 300 ש"ח לפני טיפ. כמות האוכל מתאימה לזוג או שלשה, כך שמחיר של 150 ש"ח לאדם (במקרה הרע..) הוא בהחלט שווה.

שירות: נעים ואדיב.

טעם: מדוייק. חומרי גלם איכותיים. מנות מצויינות עם טאצ'ים למביני עניין.

רעש: לא רועש, אולי באמצע השבוע מעט יותר סואן ברחובות סביב.

עיצוב: פשוט, אבל שיקי ואלגנטי.

מידת ניקיון: נקי.

הערות: ניתן להזמין מקום מראש. יש תנורי חימום בישיבה בחוץ. תפריט היום הוא עד השעה 18:00 ולאחר מכן תפריט משתנה לתפריט ערב.

כתובת: לבונטין 12, תל-אביב.

שעות פתיחה: ימים א'-ה' 7:00-00:00, יום ו' - 7:00-16:00, ימי ש' - 19:00-00:00.


תפריט יום:



תפריט ערב:



תפריט יין:


bottom of page