top of page

אלחנן תרבות לחם ELCHANAN

"אלחנן תרבות לחם" הוא בית קפה-מסעדה שממוקם בקיבוץ משמרות ליד פרדס חנה-כרכור, מרחק נסיעה של 40 דקות בערך מאזור השרון, שבהחלט יהיה שווה כל ביס וביס.


הגעתי למקום בבוקר שקט באמצע השבוע ונהנתי מאחת ארוחות הבוקר המוצלחות והכיפיות שהיו לי לאחרונה.

הרבה זמן לא נתקלתי במקום עם תפריט כה מגוון וחומרי גלם כל-כך טריים. אני מודה שבאתי עם ציפייה קצת יותר נמוכה מהסטנדרט התל-אביבי המוכר ל"בית קפה בקיבוץ", אבל "אלחנן" כיכבו בהרבה קטגוריות שאני בודקת לעומק, החשובות והבולטות שבהן - טעם ונראות. אני אתן לתמונה המשגעת להמחיש לכם בנתיים, ואסביר לכם בקצרה לגבי המקום.


כמה יפה, ככה טעים!


בניגוד לאוכל המדהים, האווירה והישיבה במקום הרבה יותר פשוטה. כל הישיבה היא בחוץ כאשר חלקה על רצפת דק וחלקה על רצפת חול משוטח - פשוט ומתאים לאווירה של הקיבוץ. ככלל, כל האזור שקט ונעים, ההפך הגמור מבית קפה ברחוב תל-אביבי סואן. בנוסף, אציין שהשירות פועל באופן כזה שההזמנה נעשית בקופה והאוכל מוגש על ידי צוות המקום (שהיה מקסים ואדיב) אליכם לשולחן.




וחוזרים לאוכל...

בוטצ'ר זוגי משתנה - מגש ארוחת הבוקר (118 ש"ח):


ההיילייט שיש כאן, ובצדק, הוא מגש ארוחת הבוקר. את קונספט המגשים אנחנו רואים בוורסיות שונות כבר בדי הרבה מקומות, אבל אין ספק שאלחנן לוקח את כולם בכיס הקטן - מבחינת טעם, מגוון, איכות ונראות.

ללא יוצא מן הכלל, הכל היה טרי, איכותי ובהחלט טעים. המגש משתנה מעת לעת בהתאם לחומרי הגלם העונתיים, אבל כנראה שהוא תמיד יהיה מפנק ושופע והוא בהחלט מתאים לזוג או לשלישייה (דעו שהמגש אינו כולל שתייה).

ההגשה של כל מרכיב בנפרד הייתה אסתטית והכל ביחד גם כן, כמו גם הדקויות של נייר אפייה בצבע חום-בז' על גבי פלטת עץ אמיתית.


ובזום-אין, מה במגש?

מקושקשת מידת עשייה מדיום עם גירורי גבינת פרמז'ן מעל, סלט חסה "מפורק" - עלי חסה ירקרקים, קראנצ'יים וללא פגמים עם צנוניות ומלפפונים חתוכים גס ומיקס אגוזים שונים מפוזר מעל, סלט עגבניות שרי קראנצ'יות מושלמות עם גבינה בולגרית ועלי זעתר טריים (הדברים הקטנים שעושים לי את זה), חצי כיכר לחם לבן שהיה נראה לנו קשה ממראהו החיצוני, אבל הוא התגלה כרך ומושלם, גבינות שונות: גבינת שמנת, גבינת עיזים חצי קשה וקרם פרש - כולן היו נהדרות וכל אחת השתלבה עם משהו אחר במגש (אני מאוד אהבתי את הקרם פרש עם הבטטה למשל), ממרחים ומתבלים נוספים: טחינה עם שמן זית, ממרח חצילים, ריבת תות, חמאה ולסיום סיומת - פרי עונתי. אנחנו קיבלנו אשכול יפייפה של ענבים אדומים בשרניים, קראנצ'ים ומתוקים.

בקיצור, תזמינו מגש!



הוספנו שתי מנות לצד המגש (כן, אני חסרת גבולות...) - סלט ירוק וביצים עלומות. הסלט הירוק עבר שינויים רבים לאחרונה ולכן לא ארחיב עליו בנושא רק אציין שהוא היה מהטעימים שאכלתי בחיי. אבל בואו נדבר על הביצים העלומות (48 ש"ח):


ביצים עלומות בתוך פרפום (מעין תבשיל) עגבניות שרי, ורוטב הולנדייז, עם פלפל חריף ירוק קצוץ ואורגנו טרי. בצד תקבלו גם ברוסקטה. הביצים היו עשויות ממש טוב, עם חלמון נוזלי ומגרה, אבל למען האמת המנה הייתה חריפה לי מידי (בכל זאת, חצי אשכנזייה…). הצלחתי לאזן את המנה עם הברוסקטה אבל בסופו של דבר גם היה הרבה יותר מידי אוכל אז לא היה לי מקום בכדי להרגיש החמצה.


לשתייה - יש מיצים סחוטים טריים במקום ואני ביקשתי מיץ תפוח-תפוז שהיה נהדר (זה שילוב מעולה!). הוספנו גם הפוך ואמריקנו.


לקינוח:

התפנקנו עם מאפה מבצק עלים ממולא בפירות יער שהיה מתקתק-חמצמץ עם טעמים בולטים ומשגעים של חמאה. אני כמובן לא יכולה לוותר על שוקולד אז דגמנו מעוגיות שוקולד קטנות שהיה לי ברור מהמראה הדחוס שלהן שהן הולכות להיות טעימות וכיפיות והן אכן היו כאלו.



החוויה הכוללת הייתה כיפית ושונה מרוב הסיקורים שלי לארוחות בוקר והיה לי כל כך טעים שברור לי שהולך להיות ביקור חוזר באלחנן.



לסיכום:​

מחיר: עבור 3 מנות ארוחת בוקר ו-3 שתייה - 260 ש"ח לפני טיפ. מתאים לשלושה אנשים ובהחלט משביע.

שירות: מזמינים בדלפק והאוכל מוגש אליכם לשולחן. הצוות במקום היה אדיב ונעים. האוכל יצא ללא עיכובים.

טעם: מעולה! אוכל טרי, רענן וטעים.

רעש: המיקום הוא בלב קיבוץ משמרות. אווירה שקטה ונעימה.

עיצוב: אין השקעה ניכרת בעיצוב (רוב הישיבה היא חיצונית), אבל ב"אווירת הקיבוץ" לא נדרש יותר בעייני.

מידת ניקיון: נקי.

הערות: לא ניתן להזמין מקום מראש.

כתובת: "אלחנן תרבות לחם" בוויז.

שעות פתיחה: א'-ה' 7:00-16:00 - המטבח פתוח עד 14:30 ; ו' 7:00-15:00 - המטבח פתוח עד 14:00 ; ש' - סגור.

טלפון: 054-834-7992


תפריט:

*ישנן מנות שמשתנות על בסיס יומי והתפריט מתעדכן מעת לעת.


bottom of page