top of page

אמש EMESH - המסעדה

האמש הוא מקום חדש בסצנה התל אביבית והוא מביא שילוב של אוכל טוב, עיצוב מושקע ואווירה!

מה שכל כך טוב באמש הוא המיקום המעולה (לילנבלום, תל אביב), כשהחוויה עצמה במקום מנתקת מההמולה התל-אביבית.



הגעתי לאמש בערב יום ראשון והדבר הראשון שהבחנתי בו הוא העיצוב המהמם של המקום.

בהחלט הושקעה מחשבה והתוצאה יצאה ממש יפה. הסגנון הוא אלגנטי אבל חמים ומזמין- צמחייה, מנורות קטנות, הרבה עץ ואפילו מזרקות עם פסלים של מלאכים (!). קשה לתאר במילים אבל מבטיחה לכם שפה יש כבר וי גדול לאמש ואשאיר לכם את הנתון הזה כהפתעה, תגלו כשתגיעו (ואני מבטיחה שההפתעה תהיה טובה).


המקום מציע כל מיני אפשרויות ישיבה בעלות אופי שונה. למה הכוונה?

תוכלו לשבת בחצר המהממת ולנשנש משהו ולשתות בכיף, לשבת בחלל הפנימי שמחולק לחלל "מסעדתי" עם שולחנות ישיבה רגילים שכל אחד מהם כבר ערוך יפה ומחכה לסועדיו או לבחור בחלל הבר הפנימי שגם בו תוכלו ליהנות מנשנוש ושתייה.



אז אני הגעתי דווקא לחלל היותר "מסעדתי" שמציע את התפריט המלא של המקום (הבר והחצר מציעים תפריט דומה, במתכונת מצומצמת).

התפריט מחולק לפי מנות ראשונות, מנות ביניים ומנות עיקריות. 6-8 אופציות בכל אחת מהן. ההיצע נע ממנות מעט יותר פשוטות וסטנדרטיות ליותר מיוחדות - סלט מוצרלה עם עגבניות, קרפצ'יו וסשימי (דגים), ארטישוק א-לה רומנה, חציל בפחמים, רביולי גבינת עיזים, טורטליני סרטנים, בוריק שרימפס ועוד ועוד. הקונספט המומלץ הוא "שיירינג", וכך גם אני עשיתי.


אז מה הזמנתי?


פוקצ'ה (21 ש"ח)- שהייתה חמה, טרייה ושזופה. בנוסף הוספנו אליה בצד טחינה (16 ש"ח) שהייתה ממש טובה גם היא.



סלט חסות (סלנובה) (48 ש"ח)- מגיע עם חסה סלנובה ובייבי ג'אם, בצלי שאלוט, גבינת בושה, פקאנים ופרי עונתי שהיה אפרסמון. המרכיב הסודי הוא הרוטב של הסלט שאני לא יודעת מה יש בו אבל הוא בהחלט הופך אותו למעולה! בנוסף, כמו שאתם רואים, הסלט נשאר טרי ולא התעייף יותר מידי מהרוטב.



טרטר בקר (64 ש"ח)- הגיע בצילחות אסתטי עם שתי ברוסקטות זהובות משמן זית. המנה מתאימה לחלוקה של 2-3 אנשים והייתה טעימה, אם כי נראה לי בפעם הבאה אבחר בסשימי/קרפצ'יו דג שקרצו לי גם הם.



מהעיקריות: שקדי עגל על קרם תירס (82 ש"ח)- מנה מעולה! בפולנטה הורגש טעם תירסי מתקתק ועדין והמרקם לא היה חלק מידי. על הפולנטה הונחו שקדי עגל עסיסיים ומעל צלו מעט אפונת שלג שהוא חומר גלם שלצערי אני לא פוגשת בהרבה מסעדות ואני מתה עליו, מוסיף הרבה טעם וגם המרקם שלו הוא קראנצ'י וכיפי. כל המרכיבים השתלבו מעולה, ומעל גולפה גם מעט גבינת פרמז'ן. לטעמי המנה יקרה מידי ביחס לגודלה שאינו כשל מנה עיקרית אלא ביניים קטנה יחסית. מתאים יותר לחלוקה, יחד עם מנות נוספות.



מהעיקריות: ריזוטו ים (משתנה לפי מחיר השוק. 96 ש"ח באותו היום)- נתח פילה מוסר נאה וטעים יחד עם ריזוטו סלק משגע (במראה וגם בטעם). המנה לוותה בטעמים חמצמצים ארומטיים לימוניים בעיקרם והייתה מעולה! את הדג ניתן להמיר גם בקוקי סאן ז'אק או לבחור באופציה צמחונית (במחיר מוזל).



לקינוח, טעמנו את הקראק פאי, שהגיע ב"נוסח קקאו" כמו שאני הגדרתי אותו. הוא היה חום ויותר קקאו ושוקולד מאשר קראק פאי מסורתי. נראה לי שאני מעדיפה לשמור על המקור למרות שהרעיון והתוצאה לא היו רעים בכלל (אם כי הוא היה מעט יבש לטעמי). האמת שהתפריט לא מגלה את העובדה שמדובר בקראק פאי בגרסה שונה, אז שתדעו.


לשתייה: בחרנו בכוס מרלו ובכוס שבלי, כשמבחר הכוסות ליינות האדומים והלבנים הוא 5-6 לכל קטגוריה (בבקבוקים יש אופציות נוספות) וישנה אופציה אחת ליין רוזה צרפתי.

מחירי הכוסות ממש סבירים (35-53, כשהרוב סביב ה-40 ש"ח) וגם מחירי הבקבוקים הוגנים ברובם (139-209 ש"ח). אם תרצו, יש גם מספר קוקטיילים.



בעייני, האמש פחות מתאים למסעדה עם המשפחה בשישי בערב והוא גם לא מתיימר להגיע לסטנדרטים של מסעדת שף ברמת האוכל. האמש יותר מתאים לבילוי עם חברים וחברות שרוצים לשלב בו אוכל יותר טוב ומעניין ממה שברים פשוטים יכולים להציע, לצד שתייה, אווירה קלילה ומראה אלגנטי שבא לך להתחגג קצת בשבילו (מה רע?).


לסיכום:​

מחיר: שימו לב שהמחיר משתנה בהתאם לסוג הארוחה (סתם נשנוש עם חברים או ארוחה של המסעדה). במסעדה יותר יקר - אני אכלתי ארוחה משביעה מאוד במחיר של 230 ש"ח לאדם לפני טיפ.

שירות: השירות היה אדיב, המנות יצאו די מהר.

טעם: טעים (לא מסעדת שף ולא סתם בר).

רעש: בשעה מאוחרת המקום משנה את אווירתו לבר, מוזיקה בווליום גבוה (מיינסטרים).

עיצוב: מהמם! שאפו גדול.

מידת ניקיון: נקי.

הערות: הכניסה מגיל 25. אסור לעשן בפנים. יש אפשרות לאירועים פרטיים בחלל נוסף שקיים בקומה עליונה נפרדת, עם בר נפרד.

כתובת: לילינבלום 30, תל-אביב.


תפריט (מחלל המסעדה):


bottom of page