top of page

ארוחת בוקר בקפה נורדוי CAFE NORDOY

קפה נורדוי היא מסעדה הממוקמת במלון נורדוי. ארוחת הערב של קפה נורדוי פתוחה לקהל הרחב מאז נפתח המקום לפני מספר חודשים ולאחר זמן מה ארוחת הצהריים והאפרטיבו התווספו. רק ארוחת הבוקר היא חדשה מהתנור ונפתחה לקהל הרחב רק לפני שבועיים, כשלפני הייתה פתוחה אך ורק לאורחי המלון.



בטח תהיתם מה יש במבנה הורוד הזה... מלון נורדוי נעים מאוד




הגעתי לארוחת הבוקר של קפה נורדוי ביום חמישי בבוקר ב10:30 (ארוחת הבוקר אינה מוצעת בסופי שבוע) ונכחתי במקום כשעה וחצי. מה שמאוד הפתיע אותי, הוא שהמקום התעסק רבות ביצירת באזז סביב המשפט "מתי פותחים" (את ארוחת הבוקר לקהל הרחב) ובפועל הוא היה מאוד ריק לאורך כל שהותי בארוחת הבוקר.



לגבי העיצוב של המקום - נכחתי כבר בארוחת הערב במקום אך רק באור היום הצלחתי להינות מהעיצוב. הוא מאוד חמים מצד אחד וגם קלאסי מצד שני והדברים הקטנים בו הופכים אותו למעניין לסקירה.


התפריט מציע בחירה מתוך 7 ארוחות בוקר שמלוות בלחם, ירקות ומטבל (יש לי הרבה דברים טובים להגיד על ה"ליווי"), אך מבחר המנות עצמן לא שבה את ליבי. רובן נשמעות בהתחלה רגילות ונחמדות שכולם יאהבו אבל בפועל מידות העשייה וסגנונות הטעמים מתאימים לקהל יעד הרבה יותר מצומצם ולא "מיינסטרימי".


בואו ניגש לעניינים שתבינו על מה אני מדברת: מה הזמנו?




שקשוקה ירוקים - מנגולד, תרד, גבינת פטה ושתי ביצי עין. ככל הנראה השקשוקה הוכנה במחבת ברזל בתנור ולא על הגז ולכן הייתה מעט שונה מהצפוי, בעיקר במידת עשיית הביצים שהיו מעט עשויות מידי (לא שאלו למידת עשייה רצויה למען האמת אך התנור עשה להן אפקט בישול אחר מאשר מחבת על גז). התבשיל עצמו היה מאוד טוב אך היה מעט כבד כך שלאחר שאכלתי כמעט חצי ממנו היה לי קשה להמשיך.



מנת אגז בנדיקט - בתפריט כתוב שהמנה מגיעה על אינגליש מאפין תרד אך באותו הבוקר עודכנו כי הפעם היא יוצאת עם בריוש (מה רע..). ביקשנו אותה בגרסה צמחונית עם תרד ולא הייתה בעיה בעניין (תוכלו לבקש את התוספת בצד- בייקון, סלמון או פורל מעושן). בפועל בביס הראשון התגלה טעם שתלטני לחלוטין של חרדל, ככל הנראה מרוטב ההולנדייז, שהרגיש כי המינון בו יצא מאיזון. אכלתי מספיק ביצים עלומות בחיי במספיק מקומות ומעולם הטעם של החרדל לא העפיל על הרוטב וממש על שאר מרכיבי המנה. ביקשנו להחליף את המנה ולא הייתה שום בעיה בעניין, המרנו אותה באומלט גבינות.



אומלט גבינות עם סלט חסות - המנה מגיעה גם בנוסח אומלט חלבונים למעוניינים (בבקשה אל). מדובר במנה מאוד קלאסית בשם יפה אבל בשם פחות יפה אפשר להגיד משעממת. ציפיתי מקפה נורדוי להכניס איזשהוא שינוי, גבינה מעניינת, מלח (שהיה חסר מאוד) או לפחות להמיר את סלט החסות במשהו יותר מעניין שיקפיץ את המנה. האומלט עצמו עשיר בחמאה ובגבינה שהייתה מאוד "אמנטלית" ויחד עם הרכות של הביצה והחמימות שלה קשה לסיים אותו מבלי לחוש במעט בחילה. אגב, סלט החסות שליווה את המנה היה גם הוא ברוטב סופר חרדלי.




ארוחת הבוקר כפי שכתבתי מלווה בלחם, מטבל וירקות שמגיעים יחדיו על צלחת אחת וכולם פשוט מצויינים. הלחם היה מהמצויינים שאכלתי בחיי - טרי ואווירירי עם קשה קראנצ'י, פרג וקצח (שהוסיף מליחות ארומטית מעולה). המטבל הגיע עם מעין גבינת לבנה, שמן זית שהיה מדהים וממרח פלפלים, הירקות מעניינים וצבעוניים - עגבניות שרי אדומות, עגבניות צהובות וירוקות גדולות, מיני פלפלים חצויים לאורכם בשלל צבעים, מיני מלפפון, צנון, אנדיב ועוד. כולם היו מאוד טריים ותובלו היטב בשמן זית ומלח.


לשתייה בחרנו בקפה קר שהיה טעים ואסתטי מאוד. מה שנורא הפריע לי עם הסטנדרטים שלי זה שהקש שקיבלנו היה קש ממסיבת יומולדת של גיל 15 בערך, ששונה לחלוטין מכל הסגנון האלגנטי והמוקפד של הארוחות בקפה נורדוי.

אגב, מיץ התפוזים לא נסחט טרי במקום, עוד דבר שלא הסתדר לי עם הקפדנות של המקום.

*השתייה אינה כלולה במחיר הארוחה.



לקינוח קיבלנו סינמון רול עם שמנת חמוצה שהיה מעולה. הבצק, כמות הקינמון והשילוב עם השמנת החמוצה היה מאוד מדוייק. אציין כי הוא אינו מאפה קינמון "צפוי", כמו שאמרתי, קפה נורדוי הוא לא בדיוק "מיינסטרימי".

באופן כללי, בקטגורית המאפים המחירים נעים בין 18 ל28 שקלים.



עוד נקודה שאציין לחיוב היא השירות, שהיה מאוד אישי ואדיב. המנות יצאו מהר (גם לאחר שהחלפנו מנה) והתחושה הייתה מאוד נינוחה. כאמור המקום היה מאוד ריק אבל היחס מהמלצרים כשלעצמו היה מאוד מקצועי ונעים כך שאני רוצה להאמין שגם בעומס יותר רב הייתי מקבלת את אותו היחס.


בנוסף, במסגרת התפריט יש את קטגורית "צלחות בוקר" שכוללת סלטים שונים (סלט יווני, סלט פורל מעושן), וופל בלגי, פרנץ' טוסט, שלישיית כריכונים, מוזלי, קוואקר ועוד.. המחירים משתנים ממנה למנה, חלקם מעט גבוהים בעייני.

לסיכום:​

מחיר: יש שינויים משמעותיים במחירי המנות כך שבעייתי לאפיין מחיר אחיד. אני אכלתי במחיר ממוצע של 100 ש"ח לאדם כולל טיפ.

שירות: מצויין.

טעם: המנות לא פונות ל"מיינסטרים" אלא לקהל יעד יותר מצומצם, אבל עדיין טעונות שיפור לטעמי.

רעש: היה מאוד שקט ונעים (אבל המקום לא היה מלא).

עיצוב: נעים בעין.

מידת ניקיון: נקי.

הערות: מספר חניונים באזור בתשלום. ארוחת הבוקר מוצעת בימים ראשון-חמישי עד השעה 11:45 (המטבח נסגר לפני).

כתובת: נחלת בנימין 27, תל-אביב.

שעות פתיחה: א'-ה' 8:00-11:45 (תפריט בוקר), 12:30-אחרון הלקוחות (תפריט עסקיות צהריים, אפרטיבו וערב), ו'-ש' - 18:00-אחרון הלקוחות.

טלפון: 077-231-1923


לתפריט המלא:


bottom of page