top of page

באנה BANA

כשבלוגרית מסעדות, טבעונית ורגישה לגלוטן חיפשו מסעדה... נשמע קצת כמו התחלה של בדיחה, לא?

חיפשתי וחיפשתי, לבסוף מצאתי: חברים, הכירו את באנה!


באנה היא מסעדה טבעונית שכמעט בכולה גם לא תמצאו גלוטן. חוששים? אל!

הגעתי לבאנה ביום שבת בשעה 12:00 (שעת הפתיחה) לארוחת צהריים עם שתי חברותיי (הטבעונית והללא-גלוטנית). כל כך רציתי שהבאנה תעמוד בציפייה ושסוף-סוף אוכל להכריז על מקום שמתאים באמת לכולם ואחרי הביקור אפשר להגיד: באנה, תודה לך!



הבאנה ממוקמת ברחוב נחמני 36 ממש בסמוך לשדרות רוטשילד והיא "נוף" שונה ומקסים. בבאנה לקחו את הטבעונות והכניסה לה שיק. הצבעים שמלווים את המסעדה הם לבן וורוד בהיר עם קצת נגיעות של ירוק-צהוב פה ושם בעיקר בזכות הבננות שתלויות מהתקרה, או מקשטות את המסעדה במיקומים אחרים ואיתם גם עוד כמה ירקות ופירות על אדן החלון. התוצר הוא מראה נקי ושיקי ועם זאת שמח ומסוגנן, ממש לא הציפייה הראשונית שלי ממסעדה טבעונית.

תוכלו לשבת בפנים או לחילופין בחוץ בגינה הצידית-אחורית או בצד שפונה לכיוון הכביש באזור מוצל. אזור החוץ מאובזר בהרבה מזגנים ניידים ושמשיות אז אל תחששו, חשבו על הכל.


ועכשיו בואו נדבר על האוכל (צירפתי לרציניים מביניכם את התפריט בסוף).

התפריט מציע הרבה מנות בגודל ביניים עד גדול שהדרך הכי טובה בעיניי להתמודד איתו היא לבחור במתכונת של שיירינג (שאני אישית הכי אוהבת) וככה ליהנות מיותר מנות וטעמים.

באנו מורעבות ומוכנות לפעולה. הזמנו:


גספצ'ו מעגבניות שרי כתומות, שעועית לימה, חציל שרוף וצנוברים קלויים - זה כנראה הגספצ'ו הכי טעים שאכלתי בחיי. המנה הגיעה קרירה במידה, המרקם היה חלק והאיזון בין החמיצות, המליחות והמתיקות היה מדוייק. במרכז הקערה ביציבות מרשימה נמצאים החציל השרוף (חבוי), השעועית, הצנוברים ועוד כמה ירוקים ככה שתוכלו לבחור האם לשים אותם בכף או להנות מהגספצ'ו לבדו במידה ואחד המרכיבים לא בדיוק לטעמכם.


מנגו מנגו - רגע של כנות: אחד הפירות שאני *פחות* אוהבת הוא מנגו, אבל מנת המנגו-מנגו עשתה לי בונדינג חדש עם הפרי הזה. תקבלו סלט מנגו קריר מזן פחות נפוץ שמתובל היטב ועליו מנגו נוסף, מוגש בצורת כתר מרשימה. התיבול היה פחות אסייתי לטעמי ממה שהיה כתוב בתפריט. לגבי הצלחות די התרשמתי, שאפו!


פרחי ברוקולי וכרובית - מנה מוצלחת. הכרובית והברוקולי היו חלוטים קלות ונשארו קראנצ'ים ונגיסים. הרוטב שהתבסס על קרם קשיו היה מעולה.


בטטה רכה מלאה בעדשים שחורות ופסטו פיסטוק - המנה הייתה גדולה מאוד וממש טעימה. הטוויסט של פסטו פיסטוק לעדשים היה מצויין בעיניי והבטטה הייתה עשויה מעולה! יאמי.


קיש קשיו, תירס וכרישה - בשלב הזה היינו מלאות למדי כך שלא סיימנו את הקיש במלואו. הקיש עצמו היה טוב ובעיניי המלית הייתה קצת דביקה ומשחתית (אבל משום מה זה עדיין היה טעים..). הקיש לווה בסלט שתובל נהדר והורכב מרוקט, בצל סגול, גילופי צנונית, עגבניות שרי ופטרוזיליה שהיו כולם מאוד טריים.

לרגישי הגלוטן מביניכם: דעו שהקיש הוא מהמנות הבודדות שבעייתיות, כיוון שמדובר בשמרי בירה שמתעכלים בצורה דומה לעיכול גלוטן.


תפודי שום - בהתחלה לא הבנו למה הכוונה והמלצרית הסבירה שזה צ'יפס והוא מגיע גם עם שום. בפועל קיבלנו מספר פלחי תפוח אדמה מפתים ביותר שלוו במטבלים סטייל מיונז ואיולי, שהיו טבעוניים, אך לא הסגירו את עצמם לרגע ככאלו. נשנוש מתבקש.


סליחה, הייתי חייבת (חולת דיסני)


במה קינחנו?




אני בחרתי בסמודי בול קטנה (ניתן גם להזמין גדולה) שהייתה עשירה בטקסטורות, בתוספות ובצבעים. שתי שכבות, ורודה וצהובה, מפירות שונים טחונים (סטייל שייק) שהטעם הדומיננטי היה בעיקר אפרסק. השכבה העליונה הייתה פודינג צ'יה שהיה ממש כיפי. מעל נזלו להם רוטב חמצמץ ורוד ושפריץ חמאת בוטנים (לא היה נחוץ בעיני אבל גם לא הזיק). העיטורים הסופיים היו מעט גרנולה, אגוזים, פקאן ופולי קקאו, שבעיני היו הכי מוצלחים בתוספות. לסיום סיומת קישטו באפרסק. מנה טעימה מאוד וקלילה! בעיניי מתאימה כקינוח גם בחלוקה לשני אנשים.

באופן כללי הסמודי מעט משתנה, בפירות ובתוספות. התלבטתי עם עצמי האם הוא היה צריך להיות מוגש טיפה יותר קר והחלטתי שכן.


הקינוח השני היה עוגיית חמאת בוטנים עם גלידת בננה-קוקוס ושברי פקאן. הגלידה בעיניי הייתה ממש טעימה ומאוד "בננתית". עוגיית חמאת הבוטנים הייתה בעיני כמו כפית של חמאת בוטנים שאף פעם לא עשתה לי את זה יותר מידי ככה שזה לא הקינוח הפייבוריטי שלי באופן אישי.


מה שתינו?


SANGRIA is always a good idea


סנגגריה לבנה - בעיני הגודל שלה קטן מידי ביחס למחיר של 32 ש"ח אבל היא הייתה טובה. יש טעמים נוכחים וארומטיים של מי ורדים וקינמון והפרי הדומיננטי היה אגס שצלל לתחתית הכוס. הסנגריה הייתה מעט תוססת מה שהוסיף עניין בכל לגימה. מה אני אגיד.. אין כמו סנגריה!

בנוסף, המלצרית הקפידה להגיע תמיד ברגע הנכון ולמזוג לנו מים לכוסות נקיות ואלגנטיות. במים היו לימון ומלפפון, עוד קצת שיק איפה שרק אפשר.




קפה קר וחם - כמובן עם חלב שקדים כיאה לטהרת הטבעונות במקום.


לגבי השירות - היה טוב. המלצרית שלנו הייתה בקיאה בתפריט ולא הייתה אפילו פעם אחת שחיפשנו מלצר ולא היה באזור. בקיצור, השירות התנהל בהחלט כשורה. בנוסף, האוכל יצא די מהר, בכל פעם חלק מהמנות.


הייתי חייבת שוב. יפה מידי.


מאוד נהנתי בבאנה. התאורה הייתה עדינה, המוזיקה הוסיפה לאווירה ולנינוחות של המקום שמאוד התאימה לי לחווית האוכל המוקפד והמפתיע והשירות שהיה בהחלט מוצלח. בקיצור, הבאנה הביאה סטנדרט חדש למסעדות טבעוניות. בעיצוב, בשירות והכי חשוב, באוכל: בהיצע, בטעמים ובפרנזטציה והנראות.


יש לי פטיש לשקיות יפות


לסיכום:​

מחיר: האמת, התפרענו. עבור 5 מנות, מנת תוספת, שני קינוחים, 2 קפה ו2 סנגריה - 400 ש"ח. (150 ש"ח לאדם).

שירות: היה מעולה.

טעם: מאודדד טעים!

רעש: ממש לא רועש. מוזיקה נחמדה, אווירה נינוחה ושלווה.

עיצוב: תראו בעצמכם.

מידת ניקיון: נקי (כולל השירותים).

הערות: יש שלל חניונים באזור. ממליצה לצהריים של סופ"ש. אל תשכחו את הגספצ'ו ואת המנגו-מנגו.


צירפתי לכם את תפריט הלאנץ'-שישבת של המקום:




bottom of page