top of page

בלבוי BELLBOY

הבלבוי הוא בר קוקטיילים ידוע בתל אביב, אבל האם ידעתם שהוא מציע גם בראנץ' משוגע בסופי השבוע?




הבראנץ' בבלבוי יוצא מגבולות הבראנץ' הסטנדרטי ובגדול. במהלך הביקור נזכרתי שהמשיבון הטלפוני של המסעדה מגדיר את הבראנץ' כ"בראנץ' מעולם מקביל", ואז הכל התחבר לי:

הגעתי לבלבוי ביום שישי לבראנץ' החגיגי ועל אף שידעתי שהמקום חשוך ולא מואר באור יום התבאסתי מעט (בעיניי, אין כמו אור שמש לארוחת בוקר), אבל לאט לאט נכנעתי ל"עולם המקביל" שהייתי מצויה בו: התאורה עמומה-חשוכה, העיצוב משלב קטיפות, תחרות, רקמות, צורות ורהיטים שונים וכל שולחן מעוטר בפרחים מלאכותיים צבעוניים בצורה כזו או אחרת - עץ קטן מפותל שעליו בהמשך הארוחה מונחים המטבלים, עציצים עם פרפרים שכאילו מתעופפים להם מסביבו (לא פרפרים אמיתיים, לא צריך להגזים) ואפילו כל מלצר, ברמן ואיש צוות מעוטרים גם הם באותם פרחים, אם זה במקטורן, סיכה או זר לראש ושרשרת, וככה מצליח המקום לגרום לך לאט לאט להיכנע לרעיון הכמעט ביזארי, שיש יקום מקביל שהבוקר שלו חשוך ולמעשה הכל בו הפוך, גם האוכל, שהוא אטרקציה בפני עצמו.


בואו ונתחיל:

התיישבתי בשולחן לשלושה, שהספה שהייתה אחד מהמושבים בו הייתה נמוכה בצורה קיצונית ככה שיתכן שתשבו בגובה אפס אל מול הצלחת שלכם בשולחן (הפה יותר קרוב לאוכל לפחות..). לאחר שקיבלנו את התפריטים המלצר הגיע לתת לנו הסבר קל על התפריט - אל השולחן זורמים מנת פתיחה ומספר מטבלים, בוחרים מנה עיקרית (חלקן בתוספת תשלום), ובוחרים קוקטייל לבוקר (חלקם גם בתוספת תשלום ויש אופציה אחת ללא אלכוהול- מיץ של בוקר).


ראשית, קיבלנו מנת פתיחה של מרק וישיסואז עם תפוחי אדמה, כרישה ושום שהגיע בטמפרטורה לא חמה מידי והיה מעולה לפתיח. הקאץ' שהיה איתו הוא קורנפלקס מעושן, אבל מעושן זו מילה עדינה מידי, אם תפתחו את הקופסא תריחו מלא "ל"ג בעומר" שיוצא ממנה. אינני חובבת טעמים מעושנים וגם לא את ל"ג בעומר ככה שהחלטתי לוותר עליו.

אציין לחיוב את קופסת הקורנפלקס שמאוד תרמה לחוויה של המנה (אני רק מקווה שהיא חד פעמית או עוברת ניקוי כלשהוא..).




לאחר מכן, הגיעו הפתיחים לשולחננו והונחו במקומם על העץ הקטן עתיר הפרחים:

- סלט ביצים עם עם איולי כמהין (שמן פטריות כמהין לבנות)- למען האמת זה הרגיש ממש ממרח כמהין, במרקם של סלט ביצים, אבל מה רע? (אלא אם כן אתם לא חובבים כמהין, כי הטעם הוא מאוד חזק).

- סלט טונה עם איולי כורכום שהעשיר מאוד את טעמי הטונה.

- גרבלקס סלמון עם חרדל דבש ושמיר, שהיה מוצלח עוד יותר מהסלמון המעושן שהיה באחת מהמנות העיקריות.

- גבינת שמנת חמוצה עם מעט מרק עגבניות קר ושקדים קלויים. הרגיש שלא חסכו באחוזי השומן של הגבינה והיא היוותה בסיס טוב עם שאר המטבלים.

- סלט תפוחי אדמה קר עם זרעי חרדל מוחמצים - נחמד אבל לא יותר זה.

המטבלים הוגשו גם לצד חמאה וריבה ומגדל קטן של לחמים משופדים שלצערי הרב היו מאוד יבשים וגרעו מהטעמים של המטבלים. גם כאשר ביקשנו לחם חדש נוסף כיוון שהוא מאוד יבש קיבלנו לחם אחר שהיה יבש גם הוא. היה די מאכזב שזה העפיל מעט על החוויה הטובה מהמטבלים עצמם.



לפינוק ביניים קיבלנו סוכריות של פטה כבד עם חזה אווז מעושן בציפוי שוקולד לבן וחמאה. הזוי נכון? השילוב הולך טוב! אני פחות אוהבת כבד עוף אבל הרעיון משוגע והביצוע מוצלח מבחינת המרקמים והטעמים. מאוד אהבתי את היציאה הזו מהקופסא וההצלחה לעשות זאת גם טעים וגם במראה כל כך לא צפוי.


והעיקריות:


נתחיל מהטובה ביותר: מנת הפמפקין פאנקייקס. ואו! מנה מושלמת. ערימה של שלושה פנקייקים יפים, עבים, אווריריים ומלאי טעם שביניהם יש פטריות (או בייקון אם תרצו), מעל יש חצי בננה, בצד נשפך לו מעט רוטב מייפל, קרם פרש והקטע המגניב: דלעת-פנקוטה בטעמי מייפל, קינמון וניחוחות לבנדר. השילוב הזה בין המלוח למתוק נהיה איכשהוא מעולה ביחד. מנה מצויינת!



מנת לביבות האש בראון עם סלמון מעושן, שמנת חמוצה, קונפיטורת פלפלים מתוקים וקוויאר בצד. המנה הייתה די פשוטה ומשעממת מעט למען האמת וגם לא קיבלה תשבוחות על הביצוע. כמובן שגם יחסית למנות ה"משוגעות" שיש לבל בוי להציע היא לא האופציה האידיאלית, אך היא בין האפשרויות הבודדות שמתאימות לצמחונים שאוכלים דגים (ובואו נוותר על הויכוח שהם לא צמחוניים...). עם זאת, המנה הייתה אסתטית ביותר, הכמות הייתה מכובדת והקוויאר בקופסה קצת שבה את ליבי.



-קוד קורן, שהפעם הגיעה עם מוסר. (מנה בתוספת של 20 ש"ח) - המנה בעייני הייתה לגמרי שייכת למנת ארוחות הערב, והסוויץ' היחידי שנתן לה אלמנט של "בוקר" היה ביצה עלומה. מדובר בנתח פילה נאה של מוסר, לחם קלוי, קרם תירס, אספרגוסים, ביצי סלמון ורוטב הולנדייז. הדג היה עשוי היטב והגיע בכמות נכבדת ושילובי הטעמים היו טובים, אם כי הביצה העלומה שאמנם הייתה עשויה טוב, הייתה די מיותרת בעיני. היה לי טעים אבל הייתי נהנת מהמנה הזו יותר בערב.


*דעו שניתן לערוך מעט שינויים במנות, יש לשאול את המלצר כיוון שהם אינם כתובים בתפריט.


לשתייה בחרנו בקוקטייל the new black, פונץ' של בוקר ומיץ של בוקר שהיה "וירג'ין" אבל הגיע גם הוא במראה "קוקטיילי" לחלוטין. כל הקוקטיילים היו טעימים, מלאי טעמים וארומות, וכל אחד בכוס ייחודית משלו. גם בהם הורגש לי הקונספט של "עולם מקביל", הושקעה מחשבה בנראות.

בחרנו גם להוסיף קפה (ללא אלכוהול), שמגיע רק בקפה פילטר ולמען האמת לא היה מוצלח לטעמי. מחירו 15 ש"ח והריפיל שלו חופשי.


לסיכום:​

מחיר: הבראנץ' מגיע במחיר קבוע של 120 ש"ח. חלק מהמנות והקוקטיילים כרוכים בתוספת תשלום של 20 ש"ח.

שירות: בסדר. לעיתים היה קשה להשיג מלצר אבל כולם היו אדיבים.

טעם: מיוחד ושונה, אם אתם "אמיצים" בטעמים כנראה שזה המקום בשבילכם.

רעש: מוזיקה נחמדה, לא חזקה מידי.

עיצוב: מיוחד ושונה. בעיקר מאוד לא סטנדרטי לארוחת בוקר.

מידת ניקיון: נקי.

הערות: מספר חניונים באזור. קחו את מנת הפמפקין פנקייקס!

כתובת: ברדיצ'בסקי 14, תל-אביב (במלון B).

שעות פתיחה: בראנץ' - ו'-ש' 10:00-16:00.


התפריט המלא:




bottom of page