top of page

ברטון BRETONNE

ה"ברטון" הוא המקום שבא לראשונה לעשות את הכבוד הראוי למאכל המושלם שנקרא קרפ. יאמי!

המקום הוא "קרפרי מקומי" שמציע תפריט נרחב מאוד עם מתכונים בהחלט מוצלחים לקרפים מתוקים שונים, אבל בפעם הראשונה - גם למלוחים!


מראה מושלם עוד לפני הטעם



"ברטון" פתחו סניף ראשון כבר לפני 3 שנים באבן גבירול, במרחק לא רב מכיכר רבין ומאז כבר הספיקו לפתוח סניף נוסף בפלורנטין (פועל כבר שנתיים).

מה שכל-כך כיף בקרפים של הברטון זה שהם בין נשנוש כבד לארוחה קלה, משביעים, ובדיוק מה שצריך. יכולים להגיע בוורסיה מלוחה- טבעוני, גבינות, בשרים, דגים, או בוורסיה מתוקה (ושם הברטון הצליחו לשבור את "קבעון הנוטלה" ולצאת למרחבים חדשים. נגיע לזה בהמשך).





המקום הוא לא "סתם דוכן", אלא מכיל הרבה מקומות ישיבה. רוב אזור הישיבה נמצא במדרכת הרחוב, אך תחמו אותו וניסו קצת לתת סגנון למקום והצליחו לא רע. בכל פעם שביליתי בברטון היה נחמד לשבת וצוות העובדים היה מאוד אדיב.

הייתי במקום רבות בשעות הערב, אז הוא די מלא (במיוחד בסופי השבוע), אך הופתעתי כשנכחתי במקום גם בשעת הצהריים במהלך השבוע והבנתי שקרפ יכול להוות תחליף מושלם לארוחת צהריים גם כן.



הקרפים המלוחים מגיעים כולם כקרפים ללא גלוטן (עשויים מכוסמת). בטח חלקכם יחששו בשלב הזה לגבי הטעם, אבל אני מבטיחה לכם שאין מה לדאוג כי הברטון הצליחו ליצור מתכון של קרפ קראנצ'י וכיפי לאכילה.

קצת ממה שתמצאו שם: קרפ ארטישוק א-לה רומנה, לבנה חציל, צ'דר מעושנת, רוקפור וקרם סלק, סלמון, פלמידה כבושה, בייקון טלה צ'דר, כתף בקר וגבינות ועוד...

הקרפים המתוקים מגיעים כולם בוורסיה רגילה (כמו שאתם בטח מכירים), אבל הרבה מהאופציות ניתן להמיר בקרפ טבעוני או ללא גלוטן (כוסמת).

קצת ממה שתמצאו שם: קרמל מלוח, קרם ערמונים, צ'אבי באבי (חמאת בוטנים, שוקולד חלב ושברי בייגלה), שוקולד מריר, בננה וחלב מרוכז, סינבון ועוד...


בקיצור, הברטון הוא בשביל כולם!


אז מה טעמתי?

אם יש קרפ שאני נכנעת אליו כל פעם מחדש זה ה"ארטישוק א-לה רומנה" (38 ש"ח) - הקרפ הזה מגיע במקור בוורסיה טבעונית: גבינה טבעונית, בצל ירוק, עגבניות מיובשות, ארטישוק, שום, רוקט ומעל סוחטים מעט מיץ לימון. בוורסיה הלא טבעונית תוכלו להמיר את הגבינה הטבעונית בקרם פרש, שזה מה שאני עושה. מנה מעולה! מומלצת מאוד.

*דעו שהחלפת גבינה טבעונית ברגילה ולהיפך היא ללא עלות.



כתף בקר (42 ש"ח) - זו כבר ארוחת צהריים בהחלט ראויה. המנה מכילה: חרדל, אמנטל, גבינת פיקורינו, תפוח אדמה, שום קונפי, כתף בקר, עלי אורגנו טריים ורוקט. מודה, לא הצלחתי לסיים את המנה אבל היא הייתה בהחלט מצויינת, חמה ומשביעה. מומלץ לקרניבורים (אם כי הבייקון, טלה צ'דר הוא הכוכב הפופולרי בקטגוריה זו).


וכמובן, איך אפשר בלי משהו מתוק. בחרתי בקרפ הסינבון - חמאה, סוכר, קינמון וחלב מרוכז, ולקראת החורף הוא מגיע גם עם תותים. ביס עדין ומושלם. אפשר לאכול מהקרפ הזה הרבה מאוד כי הוא די קליל ביחס לאופציות הרבה יותר שחיתותיות (טובות לא פחות). הקרפים המתוקים מגיעים בדרך כלל חתוכים וזה הרבה יותר נוח לאכילה ולשיירינג.


לשתייה יש הרבה סיידרים ובירות שחלקם פחות מוכרים לישראלים וחלקם גם ללא גלוטן(!). תוכלו למשל לנסות סיידר אגסים. תתפרעו!



לסיכום:

מחיר: טווח המחירים של הקרפים המלוחים: 34-42 ש"ח. מתוקים: 18-20 ש"ח.

שירות: מזמינים בדלפק ויקראו לכם שהקרפ מוכן. צוות העובדים אדיב ונחמד.

טעם: טעים! והמבחר רב.

רעש: לא רועש במיוחד. בערב יש גם מוזיקה במקום.

עיצוב: מקומות הישיבה תחומים באזור מדרכת הרחוב אבל דאגו טיפה "לסגנן" את המקום ובהחלט נעים לשבת בו.

מידת ניקיון: נקי.

הערות: ממליצה על "ארטישוק א-לה רומנה" וקרפ הסינבון.

כתובת: אבן גבירול 52, תל-אביב. (סניף פלורנטין: שדרות וושינגטון 22 פלורנטין, תל-אביב).

שעות פתיחה: א'-ה' 12:00-00:00, ו' 10:00-17:00, ש' 12:00-00:00.

טלפון: סניף אבן גבירול 03-6358221 (סניף פלורנטין 03-9199773).


תפריט:


bottom of page