top of page

גרקו GRECO - הרצליה

אוכל יווני הוא אוכל כיפי. הוא לא מתחכם מידי ולא פלצני מידי, הוא פשוט אוכל טעים.

בגרקו (בסניף בהרצליה פיתוח, אותו בדקתי לאחרונה פעמיים. סניף נוסף ממוקם בצפון תל-אביב) עושים עבודה טובה. האוכל טעים, נחמד לשבת, המקום מעוצב יפה ותורם לאווירה של המקום, השירות טוב ואפילו האוכל יוצא מהר. מה צריך יותר מזה?


סלט קטרינה, חציל מעושן, סלט יווני ושני מוחיטו


נתחיל:

פקדתי לאחרונה את סניף גרקו בהרצליה ונהנתי מכל רגע. הגעתי בשעת אחה"צ-ערב ביום שישי לשולחן עבור חמישה אנשים בחלל הפנימי של המסעדה ולאחר מספר שבועות חזרתי שוב, כי היה כל כך טוב בפעם הראשונה! בפעם השנייה ישבתי בחוץ בשולחן לתשעה אנשים.

העיצוב של המסעדה מאוד יפה. ניכר ובולט הסגנון היווני בעיקר בצבעי הכחול-לבן בכלים ובקישוטים השונים של המקום ובפלייסמנטים על השולחנות ממש כמו בכל טברנה יוונית. העיצוב ככלל מעט מודרני והשילוב יצא בהחלט יפה ושונה. בנוסף, התקרה בחלל הפנימי גבוהה מה שמיידית פותח את החלל ובעיניי יוצר תחושה של נינוחות.

הסניף בהרצליה מאוד גדול ותוכלו לשבת בפנים או בחוץ. בפנים תוכלו להנות מעט יותר ממוזיקה יוונית חזקה ומהאווירה של טברנה יוונית עם תיפופי דרבוקות מצד הצוות שהולמים את המקום ומוסיפים לאווירה מאוד. גם בפעם השנייה שישבתי בחוץ שמענו הרבה מוזיקה יוונית ומידי פעם דרבוקות פה ושם, לשולחנות בהם חגגו יום הולדת וכדומה.


מוחיטו גריק סטייל. מומלץ!


התפריט בגרקו מציע מבחר רחב ועשיר וכולם יהנו ממנו - הצמחוניים, הטבעונים והקרניבורים.

התפריט מחולק למספר קטגוריות: לחם ופיתות, קר|קטן, קר|גדול, חם|קטן, חם|גדול, סובלקי|גירוס, פאבה ועופות.

תוכלו לבחור במנות יווניות קלאסיות כמו סלט יווני, פאבה (החומוס היווני שעשוי למעשה מאפונה צהובה), סובלקי (יוגש לכם בשר על שיפוד יחד עם פיתה, עגבניות בגריל ועוד ועוד), גירוס (קבב צלוי) ציזיקי ועוד. כמו כן, יש בתפריט מנות שלא לקוחות מהמטבח היווני כמו פסטות למיניהן, לבחירתכם.


כמה מההמלצות שלי:

פא(ה)בה

פאבה עם כרובית צלויה - ממש טעים! ניגבנו עם הפיתות ונהננו מהמנה הזו מאוד.


מתבקש: אלוהים ישמור!

מאפה 12 האלים - מאפה פילו מטוגן ממולא בפטה (ותיבולים נוספים) כשהטוויסט הוא נגיעה של מתוק: דבש מעל. טעים מאוד. הקראסט של עלי הפילו הוא תענוג אמיתי!


חציל מעושן - אני לא פייבוריטית של חציל אבל המנה הזו באמת הייתה מעולה. החציל מגיע עם הרבה אגוזים קלויים שונים שממש מוסיפים קראנצ'יות כיפית למנה, פולי סויה מבושלים ופטה כבשים. ואו!


צ'יפס זוקיני - כיפי ורענן, לא מטוגן כבד מידי (יותר בסגנון טמפורה עדינה) אבל ממליצה מאוד לסחוט מהליים מעל להוסיף חמיצות. הציזיקי שאיתו מוגש הצ'יפס היה מעולה.



בנוסף, בביקור הראשון הזמנו את הסובלקי מוסר ים שהיה בפועל בטעם בעיקר "דגי" מידי ולא הרגישו שום תיבול נוסף. ביקשנו להחליף את המנה ולא הייתה עם כך בעיה ולא חוייבנו בעבורה.

בפעם השנייה הזמנו שוב את המנה, שהפעם הייתה טובה מאוד:


עוד מנות מומלצות:

פיתות יווניות - סך הכל לחם, אבל הוא היה ממש טוב וטרי וכיפי לניגוב עם הציזיקי. חייב לסיפתח!

סלט קטרינה- למען האמת פחות יווני אבל לגמרי טעים. סלקים, גבינת פטה, רוקט ועוד. רענן ומתובל טוב (ויניגרט ענבים).

סובלקי פרגית או סובלקי קבב עגל.


הזמנו לשתות קוקטיליים, אוזו, כוס יין וכוס בירה. הקוקטיילים (מוחיטו) היו מאוד מוצלחים וגם די פוטוגניים. הבירה הוגשה בכוסות מתכת שממש הוסיפו לאווירה של המקום (כרגיל, הדברים הקטנים שעושים לי את זה).

אם אתם מתעניינים, ניתן לרכוש כלים לבית/למטבח (כמו למשל הקנקנים שבהם תקבלו מים לשולחן).


החסרון היחיד היה בביקור השני בשולחן לתשעה אנשים שהיה בחוץ (ערב אוגוסט שהיה נעים מאוד ובכלל לא חם או לח) היה שהשולחן היה ממש צר והיה קשה למצוא מקום לכל האוכל, אם כי הייתה נכונות מצד המלצרים לפנות לנו כל צלחת שניתן עקב המצב וגם קיבלנו מעין שולחן קטן סמוך לשולחננו להניח עליו צלחות נוספות.


הפתעה קטנה:

אם לא בא לכם קינוח מהתפריט, תוכלו לקפוץ לגלידרייה ששייכת לקבוצת הגרינברג לה גם הגרקו שייך, "ג'לטריה", שנמצאת ממש דלת ליד וליהנות ממבחר שווה של גלידות איכותיות (אני לקחתי קרם קרמל מלוח עם עוגיות שהיה מעולה!), או מבחר רב אחר של קינוחים. דעו שתוכלו לקנות גלידה ולחזור לשבת בשולחן שלכם בגרקו. לעיונכם:




המסעדה תהיה מלאה עד אפס מקום בשישי בערב והיא עצומה (!), נראה לי זה רק מחזק את מה שלי הוכח בשני ביקורים. אוכל טוב, שירות טוב ובעיקר אווירה, עושים את שלהם.



לסיכום:​

מחיר: באווירה של "פתיחת שולחן" קל להגיע למחיר גבוה. המנות עצמן נעות בטווח די רחב גם בהתאם לגודל המנה. בין 30-70 רובן, או יותר.

שירות: המלצרים היו נחמדים ויעילים.

טעם: ממש טעים, רענן וקליל.

רעש: מוזיקה יוונית ולפעמים גם דרבוקות, אווירה! אם תרצו לשבת קצת יותר ברוגע אפשר גם בחוץ.

עיצוב: התרשמתי לטובה.

מידת ניקיון: נקי. השירותים פעם קצת יותר ופעם קצת פחות.

הערות: הזמינו מקום מראש. מתאים לכל הרכב של אנשים, גם (ובמיוחד) לקבוצות גדולות. יש הופעות חיות במקום (בעיקר ימי ראשון בערב). חניון בתשלום צמוד למסעדה.


התפריט המלא:



bottom of page