top of page

טוני ואסתר TONY VE ESTHER

"טוני ואסתר" הוא בית קפה שכונתי הממוקם במדרחוב קטן בשוק לוינסקי.

המקום פשוט למראה ואין השקעה ניכרת בעיצוב (אולי גם כיוון שרוב הישיבה היא במדרחוב), אבל בכל זאת קסמה לי פינה פנימית בקרבת המטבח הקטן והפתוח של המקום בה היו מעט צמחים וזר טוליפים יפייפה.


הגעתי ביום ראשון בשעה 12:00 בצהריים וגיליתי שהמקום מאוד מלא! התיישבתי בקרבת המטבח ולמען האמת יכולתי לוותר על התפריט. המקום מפורסם במנת ה״ביצה על חלה״ ומחבר טוב שהגיע איתי הבנתי שסלט הבטטה והעדשים הוא מאסט גם כן. לרגע נבהלתי ששעת הגעתי תמנע ממני להנות מהמנות המפורסמות הללו, שכן הן מנות של בוקר, אבל דעו שכמעט כל תפריט הבוקר (פרט ל-3 מנות בערך) ממשיך עד הלילה, אז אל חשש!


אציין שהתפריט רחוק מלהיות עם סגנון ברור אבל ב"טוני ואסתר" זה עובד מצויין כי כנראה כל אחד ימצא משהו שבא לו (יש גם מנות שניתן להוציא בורסיה טבעונית!). התפריט בנוי לפי מנות קטנות/בינוניות/גדולות ובנוסף יש קטגוריות של סלטים וכריכים. לצד מנות המתאימות לבוקר (ומיד אפרט לכן על חלק מהן) תמצאו מנות שמתאימות לצהריים כמו מנה מסקרנת של סטייק דלעת עם חיטה ועדשים, תאי קארי, פסטה ארביאטה, והרשימה עוד ארוכה... אני מניחה שאתם מבינים שיש "יד ביתית" במקום ואם אספר לכם על השם של המקום זה כנראה גם יסתדר לכם: מסתבר ששני המקימים גילו שלסבתות שלהם (משני הצדדים) אותם השמות - טוני ואסתר!


טוב יאללה אני כבר רעבה:



ביצה על חלה (41 ש"ח):

מנה עם מוניטין מוצדק! פרוסת חלה גדולה קלויה עם שכבה של מיונז בזיליקום (שהיה מדהים בפני עצמו) כשמעל שתי ביצי עין עסיסיות. הביצים היו עוד טיפה ריריות אבל פילסתי את דרכי לעבר החלמון הנוזלי והביס היה עדין, קליל ומעולה. בצד מגיעים ירקות חתוכים מתובלים.

סלט עדשים ובטטה (45 ש"ח):

טרי, חתוך דק ולא פחות ממעולה! מה בסלט? עדשים שחורות, בורגול, לימון כבוש, רוקט, מעט שרי, מלפפון, בצל סגול, פטרוזיליה, כוסברה, וכמובן - למטה מתחבאת לה בטטה שלמה ועסיסית, רכה ונימוחה. הסלט הזה באמת מצויין והגודל מכובד ביותר. התיבול הוא של טחינה גולמית ומעל יגיעו גם מספר חתיכות צ'ילי. המנה אמורה להגיע עם לחם בצד אבל תדאגו לבקש אותו, הבנתי שלפעמים הוא נשכח.


בורקיטו (39 ש"ח):

בורקס מבצק פריך במילוי מצוין של גבינות וכרישה. מליחות מעודנת. לבורקס עצמו היה טעם מעט "מקררי", אולי הוא הופשר וגם הייתי שמחה אם היה מוגש מעט יותר חם. לצידו תקבלו ביצה קשה, עגבנייה פרוסה, חמוצים וסחוג. זו הייתה מנה פחות טובה מבין השלוש ובנוסף היא מעט יותר קטנה.


האוכל יצא במהירות הבזק! ממש דקות ספורות לאחר שהזמנו אותו. לא אגיד שזה לא העלה חשש אבל ״מבחן הטעימה״ עבר ללא תקלות מחשידות. בנוסף המלצרית שלנו הייתה מקסימה, נעימה ושירותית.


לשתייה- דעו שהמנות לא מגיעות עם שתייה.

מסתבר שהמקום מפורסם בגזוז הפטל שלו שמתומחר מאוד זול- חצי ליטר ב-7 ש״ח! אני לא התרגשתי אבל אף פעם לא הייתי ילדה של פטל. במקום זאת, בחרתי בקפה קר (15 ש"ח) שהיה ממש טוב והמרירות שלו הייתה מעודנת כך שלא הוספתי מי סוכר כלל. כנ"ל לגבי האמריקנו הקר (13 ש"ח) שהתלווה לקינוח:


בחרנו בקראק פאי (34 ש"ח) שהיה וואו!! קראנצ׳יות מושלמת מהבצק וכל ביס שווה את הקלוריות (רגשות האשם זה כבר סיפור אחר). השמנת שהתלוותה למנה הייתה שמנה במיוחד וקרמית ומשום מה זה היה מעולה ביחד ולא כבד.



לסיכום:

מחיר: עבור 3 מנות, 3 שתייה וקינוח - 197 ש"ח לפני טיפ. יצאנו שבעים מאוד.

שירות: האוכל יצא מהר והמלצרית שלנו הייתה מקסימה.

טעם: טעים מאוד! ממליצה על: ביצה על חלה, סלט עדשים ובטטה וקראק פאי.

רעש: היה די שקט באזור.

עיצוב: רוב חלל הישיבה הוא במדרחוב כך שאין כל כך דגש על העיצוב.

מידת ניקיון: נקי.

כתובת: לוינסקי 39, תל-אביב.

שעות פתיחה: א'-ה' 8:30-00:00, ו' 8:00-18:00, ש'- 8:30-00:00.

טלפון: 03-528-1843


תפריט (בוקר עד 12:00):



תפריט (12:00-00:00):


תפריט מתוק:


bottom of page