top of page

לה מזו LA MAISON

אתם בטח יודעים שאצלי לא פשוט להיכנס לרשימה, אבל "לה מזו" (תדמיינו את זה במבטא צרפתי) נכנס היישר לרשימת ה-TOP 5 שלי לארוחות בוקר כבר אחרי הביקור הראשון ומאז כמובן, הספקתי לחזור.




"לה מזו" הוא בית קפה עם טאץ' צרפתי על רחוב כצנלסון בגבעתיים, אבל הוא כמה רמות מעל לבית קפה "שכונתי" רגיל. אמנם המקום מכיל רק 13 שולחנות ישיבה עגולים אשר ממוקמים על מדרכת הרחוב, אך כבר בעיצוב הצליחו ליצור משהו שהוא מעט יותר קלאסי ואלגנטי- השולחנות והכסאות בצבע שחור, בפנים יש חלל קטנטן ונעים בו תמצאו ויטרינה של עוגיות ומאפים מגרים, ואפילו התפריט קיבל עיצוב שיקי ואסתטי.




כנראה שמי שמכיר אותי יודע שכבר מלשבת בשולחן על מדרכת הרחוב הייתי מתבאסת, אבל איכשהוא ב"לה מזו" זה הפך את החוויה לקלילה, לא מחייבת ובעיקר הגיונית (המחיר זול "להחריד" ונותן תמורה גבוהה מאוד, יחד עם חוויה מעולה על כל פרטיה הקטנים).




מתחילים:

הגעתי לראשונה למקום בבוקר יום שישי (לא ניתן להזמין מקום בימי שישי והמתנתי כעשרים דקות).

התיישבתי בשולחן והתחלתי לחקור את התפריט. ההיצע די נרחב ומציע מנות ארוחת בוקר כמו פריטטה, "בוקר קל", טוסט גאודה וביצים עלומות (נוסח כשר לקרוק מאדאם), בייגל סלט ביצים, ביצים עלומות (סלמון מעושן או תרד ושמנת), קרואסון זעתר (שהוא אחד הדברים הכי מדהימים שטעמתי בחיי) ועוד. כל מנת ארוחת בוקר מלווה בסלט ירקות קטן וצבעוני ושתייה. ארוחות הבוקר מוגשות עד השעה 12:00 והמחירים נעים בין 35 ש"ח ל-49 ש"ח.

מנות נוספות תמצאו בקטגוריית הכריכים הנכבדת וקטגוריית הסלטים המגרה, שמוצעות במשך כל היום (המקום פועל עד שעה 20:00 באמצע השבוע).


אז מה כבר טעמתי?

קרואסון זעתר, 35 ש"ח- (טעמתי כבר פעמיים. כנראה שמעכשיו כל פעם שאהיה ב"לה מזו" אזמין אותו), הקרואסון פריך, טרי ומעדן בפני עצמו, אבל כשתוסיפו אליו את הלאבנה הסמיכה, החמצמצה והאיכותית הנלווית אליו וכבר תרצו למות מאושר (יש בה גם שמן זית מעולה הטאץ' של עלי זעתר בכלל עשה לי את זה). תקבלו גם כמה זיתים שמנים וטובים.

מנה שצריך לרשום עלייה פטנט


קרוק "לה מזו", 45 ש"ח - טוסט גאודה עם ביצים עלומות- גרסה כשרה ומעולה לקרוק מאדאם קלאסי. הלחם נעשה בצורה קראנצ'ית מושלמת ואתם בטח תוכלו לראות זאת מהצבע. הביצים העלומות היו עשויות מ.ו.ש.ל.ם. וכשחתכתי אותן והחלמון ניגר מהן זה היה satisfaction במלוא המילה. בטוסט היו חמאה וגאודה שהיו מאוד נוכחות וכל ביס היה עדין ומדוייק.


אמרתי satisfaction או לא אמרתי?



ביצים עלומות בגרסת ספיישל (על "פרחי" אבוקדו), 45 ש"ח - הביצים מוגשות על לחם קלוי שהיה אלוהי. מסתבר שמורחים אותו בקצת בחמאה וקולים בתנור (כנראה שבבית בחיים לא הייתי מצליחה לעשות כזה). מעל היו 2 ביצים עלומות עסיסיות. למרות שלא היה משהו ש"הרטיב" את המנה היא לא הייתה יבשה כלל ונהנתי מכל ביס. לגבי המראה, לא נראה לי שאני צריכה להוסיף הרבה...

*המנה במקור מגיעה עם סלמון מעושן או תרד ושמנת, אבל כשיש ספיישל עם אבוקדו די קשה לסרב.



סלט קפרזה, 35 ש"ח- קלאסי וטוב. המוצרלה (שזו גבינה שיש לה פינה בליבי) הייתה מצויינת והבלסמי המצומצם גם הוא (חולק מקום יחד עם המוצרלה אצלי בלב). לנוסח הקלאסי של הסלט הוסיפו גם מעט זיתי קלמטה וזו הייתה החלטה טובה.


בייגל סלט ביצים, 36 ש"ח - דווקא הבייגל היה מעט משונה. משהו בטעם הרגיש קצת "מקררי" אבל בשלב זה הבנתי שמדובר במעידה חד פעמית שלא מייצגת את איכות המקום, שמגיש מאפים טריים ואיכותיים (גם הבייגל נאפה במקום). התרענו על כך והמלצרית לקחה את המנה וכמובן שאלה אם נרצה משהו במקום. הבייגל לא הופיע בחשבון מה שהראה על המקצועיות של המקום ועל תודעת שירות טובה.



לשתייה (שלהזכירכם שתייה קטנה כלולה אם לקחתם מנה מתוך ארוחות הבוקר. הלם כמה שזה זול, נכון?) בחרתי במיץ תפוזים שנסחט טרי במקום והפוך אסתטי וטוב.

השתייה מגיעה בגודל קטן במעמד ארוחת הבוקר ואפשר להגדיל בתוספת תשלום. אני כמובן גם מגדילה וגם לוקחת שתי שתייה... :)




כמובן שגם את חלקת המאפים המתוקים של "לה מזו" הספקתי לבדוק והם בהחלט יודעים מה הם עושים, הנה ממה שטעמתי:

קרואסון פקאן- ממולא במעין מחית פקאן מצויינת. הוגש חם והיה נימוח, חמאתי ומושלם.

מאפה קינמון - שהיה ריחני ועתיר קפלי בצק וכמובן גם מאוד טעים.



בנוסף, בביקור האחרון שלי במקום קיבלתי 2 עוגיות שוקולד צ'יפס ענקיות ומעולות to go עם חתיכות שוקולד גדולות ומצויינות. נשנשתי אותן במשך יומיים ונהנתי מכל ביס.



בקיצור, "לה מזו" הוא מהמקומות שמוכיחים לי שבתי קפה איכותיים וטובים שמציעים מבחר נרחב, אוכל מעולה ונראות שעושה חשק לפתוח את המצלמה בפלאפון אכן קיימים, ולא, לא חייב שהמחיר יהיה בשמיים.


לסיכום:​

מחיר: זול מאוד! ארוחת בוקר יחד עם שתייה קטנה בפחות מ-50 שקל לפני טיפ.

שירות: נעים. ללא תקלות.

טעם: מושלם! אתם חייבים לנסות את קרואסון הזעתר.

רעש: על אף שהמקום נמצא על רחוב ראשי בגבעתיים לא היה לי רועש בשני הביקורים שלי (באמצע ובסוף השבוע).

עיצוב: פשוט, אבל אסתטי.

מידת ניקיון: נקי.

הערות: המקום פתוח בימים ראשון-חמישי (ניתן להזמין מקום מראש) וביום שישי (לא ניתן להזמין מקום מראש). המקום אינו מקורה בחורף.

כתובת: כצנלסון 10, גבעתיים.


התפריט המלא:


bottom of page