top of page

מלכה MALKA

ה"מלכה" הוא שם מדובר לאחרונה בסצנת המסעדות והייתי חייבת לבדוק על מה כל המהומה.

אז רק תקציר קטן למי שלא מכיר - "מלכה" היא מסעדה די חדשה של השף אייל שני (בין מסעדותיו: פורט סעיד, סלון, אברקסס, רומנו, תדר, לילה, מזנון..) והיא כשרה!

חלקכם אולי שמחים מהבשורה הזו יותר וחלקכם אולי פחות, אבל אחרי הביקור שלי אני יכולה להגיד שאם יש משהו שיודעים לעשות במלכה, זה אוכל טוב!


לא התאפקתי עם השניצל. תכף תבינו למה



הגעתי למסעדה למקום זוגי על הבר בשעה 19:30 ביום שני. מה שכל כך הפתיע אותי זה שהייתי צריכה להזמין מקום שבוע מראש, וגם הוא היה מחלונות הזמן האחרונים הפנויים, המסעדה היא "fully booked" בדרך כלל.

העיצוב אורבני מצד אחד אך מודרני מצד שני. קירות בטון שנראה כאילו לא סיימו ללטש ולצבוע אותם לצד שולחנות וכסאות שחורים, קירות בגוונים כהים שונים ובר שיש מארבל בהיר. כמובן כל שולחן ערוך בלפחות ירק אחד- עגבנייה ("סימן ההיכר" של אייל שני), גמבה, שמיר, פלפל חריף ועוד.





ולעניין האוכל:

דעו שיש מנות שממש מתבקשות ומזמינות לשיירינג ובאופן כללי זה קונספט שהולך לא רע במקום. בנוסף, משיחה עם הברמנית שמילצרה אותנו, עודכנו כי על כל מנה עובד שף אחר, כך שלרוב באופן מודע אין תזמון ושליטה בין המנות היוצאות מהמטבח (עוד יותר מעודד שיירינג. פחות נחמד שאחד מקבל את המנה שלו והאחר מחכה).


לאחר מעט התלבטות בחרנו ב:

שקית אפונה (44 ש"ח) - כמה פשוט ככה מטורף. תרמילי אפונה שהושרו טוב-טוב עם שום, שמן זית, מלח גס ולימון, מרכיבים פשוטים לכאורה אבל בטוח שבבית כזה טעים לא יצא לי בחיים. האפונה בעצם נאכלת בסטייל "אדממה" ולא אשקר שפה ושם קצת נהנתי מלכרסם את הקליפה. נשנוש מושלם, אל תוותרו עליו.



פסטה ארטישוק (62 ש"ח) - מנה די קטנה ולכן גם יקרה ביחס לגודלה, אבל בהחלט מדוייקת. היא לא מתייפייפת במראה, מאוד פשוטה ו"עירומה". מדובר במנת פסטה אלי-אוליו (רוטב על בסיס שמן זית) עם חתיכות של לב ארטישוק. הפסטה הייתה אל-דנטה מושלמת, כלומר עשויה כמעט ועד הסוף אבל נשארה עוד טיפה קשה והשילוב עם הרוטב העדין יחד עם הארטישוק נתן ליהנות מכל הטעמים האותנטיים של הפסטה. זו מנה עם טעמים מאוד "נקיים" ולכן לא תתאים לכל אחד.



השוס: שניצל זהוב (67 ש"ח) - מנה ששמה הולך לפניה ואין יותר מידי מה להסביר. שניצל ענקי, שלפני שנכנס למחבת דאגו שיהיה בו פירה, אחר-כך טיגנו אותו עד שהגיע לגוון שחום ולבסוף הגישו אותו חם. מושלם! מאסט! הפירה אמנם לא חלבי אבל חייבת לציין ששכחתי מכך בזמן שאכלתי את המנה, הצליחו לתת לו מרקם קרמי וטוב ואולי גם יחד עם השניצל ההבדל בין הפירה הכשר לחלבי מיטשטש.

דעו שיתכן שהשניצל יאזל מהמלאי בביקורכם. הסועדים שישבו לידי הזמינו שניצל והוא היה בערך האחרון (בסביבות השעה 20:30 בערב..), אז שלא תתבאסו. אני מקווה שהמסעדה לומדת להיערך לכך בצורה טובה יותר, כי המנה הזו היא בהחלט להיט.



מאזה של העיר העתיקה (63 ש"ח)- מגש קליל וכיפי של ירקות שונים ומיני סלטים מתובלים היטב מוגשים לצד פלאפל ענקי! מודה שאף פעם לא התרגשתי יותר מידי מפלאפל, אבל הפלאפל ב"מלכה" היה בהחלט של מלכים. הוסיפו לו כל מיני ירוקים שונים והוא תובל טוב, מטוגן במידה, קראנצ'י בטירוף והוגש חם-חם. עם הפלאפל תקבלו גם עגבנייה (כמובן), מלפפון, חומוסים, מיני זוקיני, גילופי קולורובי, צנונית, חריף, מלפפונים חמוצים, גרגרי חומוס, סלט חצילים, סלט חיטה, פלפלים קלויים וביצה קשה. המגש ריענן ואיזן לנו את הארוחה.



לשתייה - בחרנו ב-2 כוסות רוזה מדמואזל (46 ש"ח), כוס הרוזה היחידה בתפריט היינות. מבחר הכוסות נע בטווח מחירים של 39-61 ש"ח. רוב בקבוקי היין מתומחרים מתחת ל-200 ש"ח.

*יש גם מבחר קטן של קוקטיילים אם תרצו, במחיר אחיד של 42 ש"ח.




למראית העין לא התלהבתי מהיצע הקינוחים במיוחד, אבל לבסוף בחרנו ב:

עוגת שוקולד עירומה - הסבר קצר: בתפריט ישנה גם מנת מוס שוקולד, ומסתבר שעוגת השוקולד העירומה היא אותה מנה (פחות או יותר) שעברה אפייה בתנור, בקיצור- מוס שוקולד אפוי. העוגה צפופה במרקמה אבל מצד שני גם מעט מתפוררת בצורה עדינה וכשמכניסים את הביס לפה הוא ישר נמס, אולי טיפ-טיפה מזכיר את התחושה שאוכלים צמר גפן מתוק. לעוגה יש טעם חזק של קקאו, אני אהבתי. קינוח טוב מאוד שלא מסגיר את היותו כשר.

פטיסייר ועוגיות - הזכיר מאוד מלבי. עדין וארומתי. יכל להיות אולי טיפה יותר קר ויציב אבל בואו נגיד שממש לא סבלתי.

*כל הקינוחים במחיר אחיד - 42 ש"ח.



אציין לחיוב שכל יושבי הבר נהנו מתה נענע שחילקו הברמנים סתם ככה, כדי לפנק, וגם מבלי שביקשתי קיבלתי ריפיל. זה היה לי מושלם ליד המתוק.



לגבי השירות, שמעתי לא פעם ולא פעמיים שהשירות במקום רחוק מלהיות טוב. אך מנגד, כשישבתי על הבר, עליו תפקדו 2-3 ברמנים, השירות היה בסדר גמור. אם אתם מגיעים בזוג אמליץ לכם לשבת על הבר, ואם לא- קחו בחשבון שאולי ה"שמועות" אכן נכונות והשירות יהווה חוליה חלשה.

לגבי ההגשה - למקרה שפספסתם, הרבה מהמנות מוגשות על ריבוע קרטון, בשקית ועוד.. זהו עוד דבר שמאוד מאפיין את המסעדות של אייל שני ואהבתי שהחוויה יורדת גם לרזולוציות הקטנות. הדבר היחידי שקצת פחות אהבתי זה שרואים את השמן בבירור עקב כך, אבל לרגע לא חשבתי שהשניצל דל קלוריות גם ככה....



לסיכום:

מחיר: 4 מנות, 2 קינוחים ו-2 כוסות יין ב-412 ש"ח לזוג לפני טיפ. כמובן שיצאתי שבעה לחלוטין.

שירות: השירות היה טוב בביקור שלי. ממליצה לשבת על הבר.

טעם: טעים! ממליצה מאוד על שקית האפונה ועל השניצל הזהוב.

רעש: מוזיקה ישראלית, מזרחית ושמחה. מאוד תרם לאווירה בעיני ומנגד הווליום לא הפריע לנהל שיחה.

עיצוב: אין ספק שהשקיעו. החלל מתכתב עם סגנון המסעדה.

מידת ניקיון: נקי.

הערות: הזמינו מקום מראש. באזור חניונים וגם חניות כחול-לבן (אם יתמזל מזלכם).

כתובת: דפנה 2, תל-אביב.

שעות פתיחה: ימים א'-ה' 12:00-16:00, 18:00-00:00. סגור בשישבת.

טלפון: 03-609-1331

הזמנות אונליין: https://ontopo.co.il/malka


תפריט:



bottom of page