top of page

משייה MASHYA

התחושות והרגשות שהיו לי במשייה הן משהו שלא קרה לי לפני, לאכול וכמעט לבכות מאושר זה לא צחוק (תרתי משמע). אצלי בטופ פייב המשייה מככבת!


אוכל כמו במשייה בחיים לא טעמתי.

רמת הדיוק באה לידי ביטוי בטעם המושלם בכל ביס וביס ובכל מנה ומנה, בשילובים המיוחדים והכל כך מפתיעים, בטקסטורות השונות והמעניינות ובצלחות הצנוע והמהמם בו זמנית. יוסי שטרית הוא השף שעומד מאחורי כל הטוב הזה (וגם מאחורי כל הטוב שבקיטשן מרקט) ולכן אפשר להגיד לו רק תודה.


אז מאיפה מתחילים את הביקור(ים)?

אם תשאלו אותי, כבר בהזמנה בשיחת הטלפון. תמיד כשאני מתקשרת להזמין מקום במשייה ההזמנה מתנהלת באופן תקין, אדיב ויעיל.

כיום נוצר מעין סטנדרט לא ברור במסעדות שכאשר אני מבקשת שולחן עגול הצד השני בטלפון בדרך כלל מגיב ב"אנחנו לא יכולים להתחייב","אני אציין זאת בהזמנה אבל אני לא יכולה להבטיח" וכדומה. אבל במשייה חוויתי רגע היסטורי! ביקשתי שולחן עגול ואכן הוא שוריין עבורי ללא התחמקויות אלגנטיות וחצאי אמיתות. כבר יש למשייה נקודות ממני!


ונמשיך: למי שלא יודע המשייה ממוקמת במלון מנדלי (במרחק לא רב מקו הים) ותפגשו בעיצוב מעט שונה למסעדה שכן היא ממוקמת בחלל הפתוח של קומת הלובי של בית המלון. הקווים נקיים והצביעים עדינים והסגנון כולו שונה ומיוחד. המסעדה די שקטה ונעימה ובערב מתנגנת בה מוזיקה מעט מערבית, כיאה למטבח עם הטאץ' המרוקאי שמציע יוסי שטרית במשייה.



ולרגע שכולנו חיכינו לו - האוכל:

במשייה בדרך כלל מפנקים בפתיחון על חשבון הבית. איזה כיף!

טעמתי את המיני שקשוקה: פיתה מיניאטורית ממולאת בשקשוקה עם חלמון שליו (קניתם אותי) ופלפל חריף מעל. לצערי נגמר בביס כמובן. בנוסף, טעמתי גם את המיני פריקסה שהגיע בגרסה צמחונית והיה טעים לא פחות.




ועכשיו, לראשונות ולעיקריות:

דעו שלאחרונה התפריט עבר מעט שינויים, מעט מנות מדהימות לצערי עזבו את התפריט וחדשות צצו בו.

אז מה כבר טעמתי? (מה לא...)


פרנה (22 ש"ח): לחם שמגיע על עץ (נפלט לי "וואו" כזה בקטנה) מתובל ב18 תבלינים, טעמים מטורפים וכל כך שונים ומעניינים. למרות שלל התבלינים הלחם נוכח ונהנים מה"בשר" שלו. מגיע עם טחינה ומטבוחה.



אסאדו דלעת (54 ש"ח): מנה מטמטמת (במובן הכי טוב שיכול להיות). מדובר בדלעת שנצלת בטאבון עם דבש ופפריקה ולבסוף נוצרת מנה שלא מזכירה ומסגירה במראה את היותה ירק, כשהטעם שלה נע בין דלעת לבין משהו שמזכיר אסאדו. בנוסף בצד מגיע קרם פרש מעולה וביחד השילוב קרוב לאלוהי. מנה סופר מומלצת!



טרטר דג טרי (64 ש"ח): מגיע יחד עם לאבנה, נענע, קרם חצילים ופלפל שאטה. טעמים נוכחים של חציל שרוף והגשה מדהימה ואופיינת למשייה- מסקרנת וצנועה אבל רואים שהיא גם לא פשוטה (השברים השחורים-לבנים בתמונה מטה).

סלט עלי רוקט (56 ש"ח): הסלט הזה נראה כאילו יצא ממכסחת דשא (חלילה בלי כוונה להעליב), אבל מתחת מסתתרים כל כך הרבה דברים טובים שבהתחלה לא נשמעים קשורים (לאבנה, תמר מג'הול, אננס ודבש מפרחי אבוקדו) אבל תאמינו לי שהם כן. פשוט תזמינו את זה, תאכלו את זה, ותודו לי אחר כך.

סלט עלי רוקט, טרטר דג טרי ומנת ספיישל של טרטר בקר



מפרום כרובית עם טלה קצוץ (62 ש"ח): מדובר בכרובית שממולאת בטלה קצוץ ובצד גם מוגש רוטב יוגורט. המנה הזו פשוט מעולה. ממליצה מאוד!

**המנה הוצאה מהתפריט



מנת ספיישל של פלמידה כבושה: אם היא בתפריט הספיישלים בביקורכם, מומלץ לטעום! הפלמידה הכבושה מגיעה עם סלרי, בצל סגול, שמיר, שמנת חמוצה ומלפפון (למקרה שפספסתם בתמונה..) באמצע ימזגו לכם מעט קולי שמיר.



קולורבי אפוי בטאבון (46 ש"ח): מנה חדשה בתפריט של המשייה. בעיניי יש מנות טובות יותר אבל היא בהחלט מיוחדת והטעמים שונים ונוכחים (ציר מירקות מושחמים, דבש וחלב צנוברים).

**המנה הוצאה מהתפריט



כופתאות ריקוטה ופרמז'ן (58/86 ש"ח): מה שכל כך מדהים במנה שנשמעת לא כל כך מיוחדת (קשה לי אפילו לכתוב את זה) היא שאתה חושב לעצמך "כמה טעים זה כבר יכול להיות?" אז זהו, שטעים מידי. הכופתאות מגיעות עם פטריות, דלעת ושמנת חמוצה במנה בגודל שלם ובחצי גודל. כל כופתא נימוחה ושילובי הטעמים והמרקמים של כל המנה ביחד הם מושלמים.



פילה מוסר (128 ש"ח): מספר נתחי פילה מוסר מוגשים מעל מאשוויה מירקות שרופים (מעין סלט מתובל עם לימון, שום, חריף ועוד). שלא ישמע לכם ביתי לרגע, כזה אי אפשר להכין בבית.

**המנה הוצאה מהתפריט



פילה עגל גלילי (162/188 ש"ח): נתח מרשים ביותר עשוי נפלא כמובן. ניתן להמיר את התוספת המקורית (בצל ספרדי בטאבון) בירוקים שונים שבעיניי יותר מוצלחים ומוסיפים קראנצ'יות ורעננות, אבל שתי האופציות כאן לבחירתכם:




טרין מזנב שור (114 ש"ח): מנת זנב שור שאלגנטית כמותה לא ראיתי בעבר. בשר זנב שור שבושל במשך מספר שעות בטעמים מושלמים, מגיע רך ומתפרק. ההגשה סופר אסתטית וכמות הבשר במנה היא מאוד גדולה! מוגש יחד עם ארטישוק ירושלמי. ממליצה לקרניבורים.



קבב חלבי (132 ש"ח): מגיע עם עגבניות, בצלים ופיסטוקים כשהכל עטוף בבצק בצורה אסתטית ומגרה. יעשו לכם שואו נחמד כשיחתכו את הבצק מולכם וימזגו רוטב יוגורט על המנה. הריח מהבצק מדהים. מנה גדולה וטעימה.



עוד כמה מנות שהוצאו מהתפריט:

חלמון מאודה, תרד תורכי חם, קרם תפוח אדמה וחמאה שרופה- אני לא מבינה איך נתנו למנה כל כך מדהימה לצאת מהתפריט. פה באמת שום מחמאה לא תוכל לעשות מספיק כבוד למנה שהיא כל כך מושלמת. הטעמים, הטקסטורות והעדינות. קשה לתאר כמה זה טעים, מקווה שעוד תזכו לטעום בעתיד. סשימי טונה אדומה - המנה היפה ביותר במשייה גם היא עזבה את התפריט. מדובר באינטרפטציה מעניינת ושונה להגשת סשימי, גם מבחינת ההגשה המהממת וגם מבחינת שאר המרכיבים - הסשימי מגיע יחד עם סלט חיטה, כוסברה ופילה תפוז. עוד מנה איכותית, שונה, ומאוד "משייה" (לשעבר).


בחלקת הקינוחים:

תפריט הקינוחים משתנה על בסיס חודשי, אבל מזל שאת שני הקינוחים האהובים עלי הצלחתי לפגוש בחודשים שונים.

הקינוחים במשייה ממש לא סטנדרטים. בכל קינוח יש איזשהוא טוויסט, אם במרקמים ואם בטעמים ובתבלינים.

ממליצה על:

קינוח השוקולד- מוס שוקולד עם קרמו קפה, גלידת וניל, קראנץ' נוגט וטוויל קפה שחור. מצד אחד המוס אווירירי בטירוף אך הטוויל מלמעלה שבור דק דק והוא קראנצ'י ועדין ככה שנוסף מעט עניין לביס. כל כך טעים שביקשנו סיבוב שני.

מסתורי משהו 1



לימון - קרם לימון אפוי על בצק פריך. מגיע בטעמים חמצמצים נהדרים יחד עם קציפת יוגורט ויוזו, ועוד כמה דברים טובים. מומלץ!

מסתורי משהו 2



טעמתי גם קינוח ספיישל שהיה גם הוא עם שוקולד - קרמבל כוסמת ירוקה תפוחה (עם שקדים, שומשום וגרעיני דלעת מעורבבים עם קקאו), קרמו שוקולד חם וגלידת טחינה. לא "להיבהל", בהחלט מומלץ!




מילה לגבי השירות - בכל הפעמים שלי במשייה נהנתי משירות מקצועי, אדיב ויעיל. כל המלצרים בקיאים בתפריט ונראה שתודעת השירות היא משהו שנתנו עליו את הדעת במשייה. בנוסף, האוכל יצא די מהר בכל ההתנסויות שלי במקום.

בסופו של דבר, קשה שלא לאהוב את המשייה כשהאוכל כל כך מדוייק ומושלם וכשמרגישים שירדו לפרטי פרטים וחשבו על איך מעבירים את החוויה במלואה- בשילובי הטעמים, בכלים, בסגנון ההגשה, בעיצוב ובמוזיקה.

(אגב, ראיתי שעל אחד הכלים היה חרוט השם MASHYA מלמטה וזה הדליק אותי ממש אז רציתי לספר לכם גם).


לסיכום:​

מחיר: יחסית למסעדת שף המשייה לא יקרה. הגעתי כמה פעמים בשולחן ל6 סועדים ומעלה והמחיר לאדם לפני טיפ עמד על 200 ש"ח, פחות או יותר (כולל בקבוק יין לשולחן).

שירות: מצויין. מעולם לא התאכזבתי ממנו.

טעם: לאניני טעם! אל תוותרו על האסאדו דלעת, על סלט העלי רוקט ועל כופתאות הריקוטה ופרמז'ן.

רעש: לא רועש. יש מוזיקה לא חזקה מידי במקום.

עיצוב: מראה נקי ואסתטי.

מידת ניקיון: נקי.

הערות: הזמינו מקום מראש. מספר חניונים באזור בתשלום.

כתובת: מנדלי מוכר ספרים 5, תל-אביב.

שעות פתיחה: תפריט הערב - כל יום החל מ-18:00.


התפריט המלא (משתנה מעת לעת):


bottom of page