top of page

ניהון נו-בה

ניהון נו-בה הוא הבר היפני החדש של השף שגב משה והוא ממוקם באימפריה הקולינרית שגדלה לה אט-אט, הוד השרון! (אני בכלל לא משוחדת..)

האמת? לא ידעתי בדיוק למה לצפות טרם הגעתי למקום. יש משהו מרתיע בכך שזה לא הקומפורט-זון של שגב משה, או באופן כללי, כל שף שלא הגיע במקורו מהמטבח היפני, אבל המקום התעלה הרבה מעבר לכל ציפייותי ומחשבותיי!



ניהון נו-בה אמנם ממוקמת בקניון שרונים בהוד-השרון, ממש בסמוך למסעדת קיטשן גארדן השייכת גם היא לשגב, אבל כבר מבחוץ אפשר להרגיש שמשהו שונה. קיר ענק אדום עם חור באמצע מבדל את המקום מסביבתה שאולי מעט מרתיעה וכשתיכנסו אני כבר מבטיחה שתשכחו שאתם בסביבת קניון.


המקום מעוצב בכהות רבה והצבע הדומיננטי ביותר הוא שחור. העיצוב נעשה בקווים נקיים כיאה לעיצוב היפני, המקום נראה מאוד סימטרי והוא אינו גדול כלל. במרכז החלל נמצא בר נמוך בו תראו מידי פעם הרבה עשן שהוא למעשה חנקן נוזלי שמעטר קוקטיילים רבים (ומעולים!) שהמקום מציע. מהתקרה נתלה קישוט ענק שנראה כמו דף מקומט (זה נשמע רע אבל זה סופר מתאים ומוסיף) בגוון זהוב-חום ומסביבו וילונות של חוטים שחורים שתלויים מהתקרה. השולחנות מעוטרים במארבל בגוונים כהים משגעים של חום-שחור ולגמרי מוסיפים לאלגנטיות של המקום.

הבעיה היחידה היא שהמקום מאוד חשוך אז אולי תתקשו מעט להתרשם מהעיצוב ובעיקר זה מגביל את קהל היעד. המקום יקלע יותר לטעמם של אנשים שלא מפריע להם החושך ושקצת מוזיקת טכנו של "בום-בום" שחוזר על עצמו לא מציקה להם באוזניים.


על השולחן יחכו לכם כבר צלחת אישית ועליה צלוחית לסויה (שגם היא מוגשת בכלי יפה), מקלות סיניים איכותיים ומעוטרים יפה, התפריט וכמובן מפיות בד (יש להם נקודה ממני).

התפריט מציע מבחר די רב של מנות שונות, חמות וקרות ומבחר אופציות גם לצמחוניים וגם לאוהבי דגים נאים.


ועכשיו- לאוכל (זה הולך להיות טוב):

עוד לפני שהזמנו כבר פונקנו בבוטנים מתובלים בסגנון יפני (הזכיר מנצ'ס), בצ'ייסרים קלילים של סאקה (משקה אלכוהולי יפני) בטעמים של אפרסק עם חתיכות מלפפון ושומשום שחור שהייתה מתקתקה ומאוד לטעמי. בנוסף קיבלנו גם חמוצים של כרוב, כרובית, פלפל ועוד שהיו ממש טובים ואפילו הציעו לנו ריפיל.


אז מה כבר טעמתי?

טרטר דג לבן


הטרטר לא היה כל-כך לבן בצבע ולאחר בירור מסתבר שמדובר בדג פרימידה. המנה הייתה מאוד יפה ומצולחתת באלגנטיות והטעם לא נפל מהמראה. המנה הגיעה עם חלמון שליו, טוביקו ומעט מלפפון.

פרט לכך שנראה היה שהדג טחון ולכן התפרק קצת במגע עם המקלות הסיניים והיה קצת "קשה לתפיסה", הוא היה מצויין. המנה אמנם נראית קטנה אבל כמות הדג הייתה די מכובדת. (49 ש"ח).

*ניתן להמיר גם בטונה או בסלמון.


רול טונה ליים


מאוד אהבתי את ההגשה. הרולים מגיעים על פלטת אבן די מרשימה וזה נותן נופך אחר לנראות של המנה. הרול עצמו היה אלגנטי ויפה והטעם היה מצויין. ברול היו מלפפון, אבוקדו, טונה ופרוסות דקות מאוד של רבעוני ליים שנתנו טוויסט טוב של מעט חמיצות. (71 ש"ח)


נראה קצת מסתורי, לא?


סלט נבטים - הסלט המפורסם של שגב, שהאמת לא זכרתי שהוא כזה טעים. הירקות היו ממש טריים וקראנצ'יים ולא "התעייפו" מהרוטב. היו חתיכות קראנצ'יות וקריספיות מקולורבי, צנון, אפונה קלויה ועוד, הרוטב היה מעט חריף והמנה האמת ממש גדולה. טעים ורענן. (56 ש"ח)


באן פילה בקר


מדובר בבאן אחד אבל הוא גדול מבאן סטנדרטי ולכן מתאים לחלוקה לשני אנשים. כמות הבקר בבאן הייתה מכובדת והבאן עצמו הגיע מעט שחום ופחות לבקני בסגנון שהזכיר מעט המבורגר כשהחלק העליון והתחתון של הבאן היו מופרדים לגמרי. בתוך הבאן היה אבוקדו (יש!!) ועוד דברים טובים. אם אתם לא אוהדים של חריף ממליצה מאוד לקחת את הרוטב בצד. אמנם מד החריפות שלי לא גבוה במיוחד אבל הרוטב הרגיש בהחלט חריף. חששתי שמא הבאן יהיה יבש ללא הרוטב אבל הוא היה מעולה ועסיסי. ממליצה מאוד! (68 ש"ח)


השתייה המומלצת בניהון נו-בה היא הקוקטיילים שהמקום מציע. כל קוקטייל הוא חוויה ייחודית ובחלקם תהנו גם מ"שואו" של חנקן נוזלי. יש מגוון אופציות ולכל קוקטייל יש כוס משלו ועיצוב ייחודי וכולם בהחלט מרשימים (רק אל תשכחו לצלם).

טעמתי שני קוקטיילים שהיו מעולים:


שוצ'ן אבטיח מימין, קג'ושימה ליצ'י משמאל


קג'ושימה ליצ'י (55 ש"ח) - טעמים של ליצ'י כמובן, ליים ומנגו. קוקטייל מרענן, מתקתק ולא חזק במיוחד.

שוצ'ן אבטיח (בעונה) (52 ש"ח) - טעמים של יוזו (חמצמץ מתקתק), אבטיח כתוש ואננס. מתוק וטעים. ויש גם עשן של חנקן נוזלי!


השירות היה ממש טוב, מקצועי ואדיב. קיבלנו המלצות גם לגבי הקוקטיילים וגם לגבי האוכל. בנוסף, נראה שיחס המלצרים-שולחנות בהחלט מספק.


בקיצור, התרשמתי לטובה. החוויה כולה הייתה מוצלחת, מבחינת האוכל, מבחינת השירות ומבחינת העיצוב והנראות של המסעדה ככלל, ובפרט מהכלים בהם הוגשו המנות ומהפרזנטציות שלהן.

*לאחר בדיקה שלי שמתי לב כי המחירים הכתובים בתפריט באתר מעט יותר נמוכים בחלק מהמקרים מהמחירים הקיימים בפועל. כאן דייקתי במחירים שגבוהים בפועל בשקלים בודדים עבור הקוקטיילים והבאן.


לסיכום:​

מחיר: עבור 2 קוקטיילים ו-4 מנות (קרות וחמות, ראשונות ועיקריות) לשני סועדים - 350 ש"ח לפני טיפ.

שירות: אדיב ומקצועי.

טעם: טעים!

רעש: מוזיקה מעט בסגנון טכנו, הווליום עלה בשלב מסוים בערב. לא יתאים לכולם.

עיצוב: אלגנטי מאוד אבל גם חשוך מאוד.

מידת ניקיון: אסתטי ונקי (ממה שהצלחתי לראות..).

הערות: המקום קטן והייתי ממליצה להזמין מקום מראש. יש חניה בשפע ללא תשלום (ממוקם בקניון). מאוד חשוך ומוזיקה מעט חזקה.

bottom of page