top of page

ניטן תאי - בראנץ' NITHAN THAI

ניטן תאי היה אחד הבראנצ'ים המפתיעים והמוצלחים שהיו לי לאחרונה. האוכל היה מגוון ועשיר ולדבר על כמה שהבראנץ' הזה הוא value for money אני יכולה עד מחר. מעבר לכך, הירידה לפרטים הקטנים הייתה ברמה גבוהה מאוד ואצלי אתם יודעים שיש רגישות גדולה וחשובה לחוויה שמועברת עד הסוף. בהחלט אפשר להגיד לניטן תאי כל הכבוד!



הניטן תאי למי שאינו מכיר הינה מסעדת אסייתית של השף שחף שבתאי. המקום מציע מזה מספר חודשים בראנץ' אסייתי בימי שישי בלבד עם תפריט שווה מאוד, שממנו אין מצב שתצאו רעבים.


הגעתי למקום ביום שישי בבוקר בשעה 11:30. דבר ראשון, התלהבתי מאוד מהעיצוב. בכל החלל ישנו טאץ' אסייתי ברור בגוונים צהובים-זהובים-חומים שבא לידי ביטוי גם בעיצוב המנורות והשנדלירים, קורות העץ ואפילו בשימוש בפסלים אסייתים שונים. בקיצור, ואו!



תפריט הבראנץ' בנוי ממנה עיקרית לבחירה ומגש בראנץ' קבוע עשיר ומפנק שמוגש לשולחן - שניהם יחד במחיר של 90 ש"ח. מעבר לכך תוכלו להוסיף שתייה בתוספת תשלום.

האופציות למנות העיקריות הן שש במספר ונאות בקו הבוקר-צהריים. תוכלו להתפרע עם בוקר ויאטנמי הכולל שרימפסים, אספרגוס וביצה רכה, שקשוקארי, אומלט ממולא גבינת עיזים על בסיס קרם קוקוס וכמהין, סטייק אנד אגז ועוד.


בואו נתחיל לפרט, מההתחלה:

דבר ראשון- מגש הבראנץ':


עוד לפני שתקבלו את המנה העיקרית יש סיכוי סביר שתשבעו. למרכז השולחן יגיעו למעשה לא מגש אחד, אלא שני מגשים שונים, מפנקים בטירוף ועשירים בכל טוב.


הראשון:

מבחר לחמים ביניהם לחמניית בצל עגולה ויפה, פרוסת בריוש ועוד. מספר פרוסות של גבינת גאודה כמהין מעולה ושל צ'דר צ'ילי ומספר מתבלים: ריבת תות ופטל, חמאת כמהין, טחינת פלפלים צ'ילי, לאבנה למון גראס וזיתים עם לימון כבוש.

כמה מההיילייטים שלי: רוב הדברים היו ממש לטעמי (חמאת כמהין, הלחמים השונים, הגבינות). דווקא את הלאבנה למון גראס פחות אהבתי באופן אישי.

מהלחמים ניסיתי להימנע כדי לא להתמלא לפני העיקריות אבל היה כיף מידי לנשנש את כולם ולטעום מהם. יש לי אפס יכולת איפוק.


השני:

ברוסקטה עם פורל מעושן ובצל סומק, רול צמחוני ויאטנמי של דפי אורז עם ירוקים אסייתים שונים, גזר, אטריות אורז דקות ועוד, רול ויאטנמי של דפי אורז עם חסה, דג מטוגן ועוד, פאני פורי צמחוני, סלט עגבניות ומוצרלה ברוטב שהזכיר חרדל דיז'ון אבל בנוסח אסייתי וסלט פפאיה עם עדשים וקשיו.

כמה מההיילייטים שלי: סלט פפאיה ועדשים- אינטרפרטציה מעניינת לסלט פפאיה קלאסי, הטוויסט של העדשים בהחלט הוסיף. ספרינג רול דג מטוגן - עדין וכיפי, פאני פורי- בהתחלה הפאני פורי היה נראה לי קצת דל וגם מבדיקה הבנתי שהוא צמחוני וחשבתי שהוא יהיה מבאס, אבל לגמרי טעיתי. היחס בין כל המרכיבים היה נכון והביס היה ממש עדין ומדוייק.


אפשר להגיד ששני המגשים היו מצויינים. כל ביס נתן נגיעה אסייתית אחרת ובעיקר היכולת ליצור כל כך הרבה שילובי טעמים שונים ולהצליח להפתיע את החיך כל פעם מחדש הייתה מדהימה!


והעיקריות - אנחנו בחרנו ב:

אומלט ממולא בגבינות על בסיס חלב קוקוס וכמהין:

האומלט הצליח להבליט גם את טעמי גבינת העיזים מצד אחד וגם את טעמי הרוטב (שהיה בכלל על בסיס של כמהין וקוקוס) מצד שני. הירוקים השונים, הנבטים והצ'ילי התאימו. מנה לא קלילה ולא כבדה מידי. אהבתי.



ביצים עלומות על בריוש עם מיסו כמהין וסלט ירוק בצד:

ביצים עלומות - מנה לכאורה פשוטה ולא אסייתית אבל הרוטב של המיסו כמהין נתן פה טוויסט רציני. הבריוש היה קלוי מעט, הביצים העלומות היו טובות (בהתחלה טיפה נשפכו ואז היה חלק של צהוב יותר יציב) ובצד הגיע סלט ירוק. הדבר היחידי בו שפחות אהבתי זה שהאבוקדו היה קשה (כבר לא העונה, אבל אני מבינה שקשה להיפרד..) ועגבניית שרי אחת הייתה לא טובה אז הזזתי אותה הצידה, אבל חבל כי היה נדרש להוציא אותה מהצלחת לפני ההגשה.



השתייה בעייני היא השוס הרציני במקום. נקודות על ההגשה - 10/10!!!



מרגישה בתאילנד



תוכלו לבחור במיצים או בקוקטיילים.

המיצים שונים ממיצי פירות קלאסיים. אנחנו בחרנו במנדרין מארקויה (22 ש"ח) - מיץ על בסיס תפוזים ופסיפלורה שהיה ממש מצוין (ואין לי חיבה מיוחדת לפסיפלורה). מעבר לכך ההגשה הייתה משגעת - ברמת המגש עם תחתית קש רקומה שתי וערב, הבקבוק עצמו, הסגירה עם פקק של עלה מגולגל עם קיסם, צבע המשקה, הקצף מעל עם גרעיני הפסיפלורה. בקיצור, התאהבתי!

בחלקת המיצים עוד שלוש אופציות לבחירה: תפוח, קיווי וג'ינג'ר, גזר וקוקוס, וגויבה, אפרסק ונענע.


ולחלקה האלכוהולית... בחרנו ב:

קוראינדר (40 ש"ח) - קוקטייל על בסיס גריי גוס אגס, ליים, אננס וכוסברה (כוסברה זה הקטע החדש שלי בקוקטיילים)- הקוקטייל היה עדין ורענן אבל היה אפטר טייסט אלכוהולי עדין. אופציה נהדרת לבוקר. ההגשה בכוס מתכת בצבע ברונזה הייתה משגעת והתאימה לחוויה.

צ'אנג מאי מוחיטו (38 ש"ח) - קוקטייל חמוץ, קר ומרענן עם טעמי ליים ונענע ברורים. כיפי מאוד.


*אם תבחרו בקוקטיילים "וויקנד מימוזה" או ב"ניטן טוניק"- שניהם במחיר של 22 ש"ח, תוכלו במחיר של 40 ש"ח לשדרג לקוקטייל ללא תחתית- דיל שווה!


זה היה בהחלט אחד הבראנצ'ים השופעים והמפנקים שיצא לי לאכול. אמנם יש שיגידו מנגד שיש עומס של יותר מידי טעמים ואפשרויות, אבל אני מעדיפה יותר מאשר פחות ואם צריך אהיה בררנית :)

אנחנו עוד שנייה מסיימים, אבל אל תחשבו ששכחתי לתת מילה טובה על הסכו"ם שהיה בצבע זהב והשלים את הירידה לפרטי פרטים גם הוא, יחד עם המראה של כל כלי הגשה ושל המנות. מעבר לכך, המקום נעים ולא רועש והשירות היה טוב.


הבראנץ' של ניטן תאי מביא משהו שכנראה עוד לא היה פה לפני בקטגוריית הבראנצ'ים והגיע הזמן לנסות אותו!

בתאבון!



לסיכום:

מחיר: עבור בראנץ' לשני אנשים - מגש בראנץ' לחלוקה, מנה עיקרית לכל אחד וקוקטייל (עם אופציה לקוקטייל ללא הגבלה) המחיר הוא בערך 130 ש"ח לאדם לפני טיפ (או פחות אם תבחרו במיץ). הבראנץ' לא מאוד זול אבל ביחס לכמות האוכל, הפינוק והייחוד, זה בהחלט משתלם!

שירות: מצויין. הצוות היה אדיב.

טעם: כל פעם שטעמתי מנה הופתעתי מייחוד הטעמים שלה.

רעש: החלל הפנימי שקט ונעים. יש מוזיקה ברקע.

עיצוב: משגע! הביאו את החוויה האסייתית גם בנראות.

מידת ניקיון: נקי.

הערות: ניתן להזמין מקום מראש.

כתובת: הארבעה 21, תל-אביב.

שעות פתיחה: הבראנץ' הוא בימי ו' בלבד - 9:00-15:00.

טלפון: 03-560-0555


תפריט:


bottom of page