top of page

פראג - מדריך האוכל המושלם

פראג - הפתעה אחת גדולה!

העיר הזו אף פעם לא הייתה יעד "מאסט" בעייני. חשבתי שמדובר בעיר מיושנת ומשעממת אבל אחרי הטיול שלי לשם אין ספק שמדובר ביעד כיפי, יפייפה ובעיקר, מה שחשוב, יש בו הרבה מאוד אוכל טעים! (ולא נפלתי במלכודת תיירים אחת! וגם אתם לא, אם תצמדו למדריך הזה).

בלי יותר מידי דיבורים, מה מחכה לכם בפוסט? 4 ארוחות בוקר, 5 שווקים, 5 מסעדות (לצהריים או לערב), 6 מקומות לקינוחים מושחתים, סיור אוכל אחד ואפילו עוד כמה חנויות ממתקים ושוקולדים.

ריכזתי לכם בסוף הפוסט את הכתובת של כל מקום, תעשו העתק-הדבק לגוגל מפות ואתם מסודרים. אם יותר נוח לכם, הכתובת של כל מקום מופיעה גם בתיאור שלו. למקומות שהיה להם אתר אינטרנט ותפריט - צירפתי גם אותם לשימושכם.


בתי קפה (ארוחות בוקר)

אציין שביקרתי גם בבתי קפה ממש במרכז וגם כאלו שהיו במרחק נסיעה קצרצר מלב העיר (והנסיעה בהחלט הייתה שווה את זה).

בכל המקומות אני עוד יחסית התפרעתי ועדיין המחיר היה מאוד זול.

התפריטים בכל מקום מאוד קטנים מבחינת ההיצע, עם ממוצע של בערך 5 מנות לארוחת בוקר.


קופירום Coffee Room

כאן אכלתי את ארוחת הבוקר הראשונה שלי בטיול והיא הייתה משגעת וסופר מוצלחת. טוסטים משגעים עם אבוקדו ותוספות שונות ומעניינות (כמו ממרח פלפלים כתומים, אוכמניות, רימונים ועוד) שמגיעים בהגשה כל-כך פוטוגנית שזה פשוט חטא לא לצלם את זה. הלחם בננה היה התוספת המתוקה והעדינה לארוחה הזו והוא היה עשיר בטעמים וממש טוב. בחרנו לשתייה בקפה שהגיע עם ציור של ברבור (תרבות ה"קישוטים" בקפה בפראג בהחלט הפתיעה אותי לטובה) ושוקו עם מיני מרשמלו שהיה מושלם במראה וגם מאוד טעים ולא כבד (על בסיס מים). המקום אמנם מאוד קטן אבל מצד שני בית הקפה הזה אינטימי ומקסים, מעוטר בצמחייה ופיצ'יפקס אסתטיים שתורמים לאווירה של המקום. מרגיש כמו בית קפה מקומי ניו-יורקי.

הארוחה הזו עוד נחשבת יקרה אולי ביחס למקומות אחרים, אבל המחיר לכל הטוב הזה היה 92 שקלים!

כתובת: Korunní 1208/74, 101 00 Praha-Vinohrady

אתר אינטרנט: http://coffeeroom.cz/en/home/

*בית הקפה הזה נמצא במרחק נסיעה של שלוש תחנות מהמרכז (מכיכר ואצלב) ברכבת התחתית, בערך 10-15 דקות עד להגעה ליעד (כולל ההליכה עצמה מתחנת הרכבת).

*דעו שהחלל הפנימי מאוד קטן, בערך 10-12 מקומות ישיבה. יש עוד מספר שולחנות המאפשרים ישיבה בחוץ, כמובן אם לא קר.







קפהפין Cafefin

קפהפין היה אחד מהדברים הטובים בטיול הזה. אתחיל בזה שהמקום מעוצב מקסים (תראו בתמונות) והטאצ'ים הקטנים כמו מיני-אגרטלים עם פרחים צבעוניים, קשים מבמבוק או הגשה בקערת קוקוס, לגמרי הפילו אותי מהרגליים. בחרנו בטוסט אבוקדו שהיה משגע (אם כי הלחם בפועל לא היה קלוי), טוסט עם חומוס-סלק, סלט רוקט מתובל היטב, חצי אבוקדו וביצה עלומה מעל ופודינג אורז עם פירות משגעים וטופינגס נוספים. הוספנו פעמיים קפוצ'ינו ("ברבורי" כמובן) שהגיע על צלוחיות משגעות ומיץ תפוזים שנסחט במקום. לא אמשיך להלאות אתכם במילים ואתן לתמונות לדבר בעד עצמן.

זאת הייתה ארוחת הבוקר הכי יקרה שלנו אבל גם הזמנו בה הכי הרבה דברים (3 מנות ו-3 שתייה) - 105 ש"ח.

כתובת: nám. J. z Poděbrad 1407/4, 120 00 Vinohrady

אתר אינטרנט: https://www.cafefinvpraze.com/

*גם בית הקפה הזה נמצא במרחק נסיעה של שלוש תחנות מהמרכז (מכיכר ואצלב) ברכבת התחתית, בערך 10 דקות עד להגעה ליעד (נמצא ממש מול היציאה מתחנת הרכבת).

*במקום יש שלל מקומות ישיבה. אני בחרתי לשבת בשולחן בר שמשקיף חיצונית לרחוב המקסים והבונוס העיקרי זה שהוא שולחן בגובה סטנדרטי עם כיסאות רגילים, אז זה כמובן מאוד נוח.








נרודני 38 Národní

בית הקפה הזה נמצא במיקום גם מהמם וגם מצויין. "מהמם" כי מדובר בפטיו, מה שהופך את הפינה לשקטה ומעבר לזה כמובן שסגנון הבנייה הוא אירופאי ומקסים ורק מוסיף לאווירה, ו"מצויין" כי זה במרחק של בערך 100 מטרים מהחיבור בין כיכר ואצלב לכניסה לכיכר העיר העתיקה, כלומר ממש במרכז.

הזמנו טוסט אבוקדו שהגיע עם טוויסט מעניין של חתיכות נקנקיית צ'וריסו. התוספות האחרות היו עגבניות שרי צבעוניות, חתיכות צ'ילי ועלי כוסברה (שילוב מושלם עם אבוקדו) ובצד ביצת עין אחת. בנוסף, בחרנו במשהו מתוק - פרנץ' טוסט שספג את הטעמים והנוזלים מהרוטב והיה ממש עדין, קליל וטעים. הוא לווה בפירות שונים, פקאנים וקצפת לא מתוקה מידי. לשתייה בחרנו בקפוצ'ינו (שוב, "ברבורי") שהגיע לצד קוביית שוקולד קטנה שהתגלתה בביס כמעניינת ומפתיעה - שוקולד ג'ינג'ר!

כתובת: Národní 38, 110 00 Praha-Nové Město

*יש מעט מקומות ישיבה בפנים והרבה מקומות ישיבה בחוץ (אם מזג האוויר נעים זה סופר מומלץ).







ביסטרו מונק Bistro Monk

בית הקפה הזה היה ברשימה שלי אבל בסופה, למקרה שלא אספיק או אצליח להגיע למקום אחר, וכך היה. גם כאן התפריט מצומצם ובחרנו במנת אגז פלורנטין שמגיעה בשני קרואסוני חמאה (שהיו ממש ממש טובים) עם מעט עלי תרד טרי, ביצים עלומות והולנדייז ובנוסף בחרנו בטוסט אבוקדו שהיה בהחלט השילוב הכי משונה שיצא לי לטעום - קוטג' ושמיר, כרוב אדום וענבים. הלחם היה טוב והשילוב הכולל באופן מפתיע היה בסדר ואפילו טוב, אבל בהחלט אכלתי טוסטים טובים יותר. לשתייה, הפעם גיוונתי עם צ'אי לאטה שהיה מושלם. מעבר לזה, מה שהיה כיף במקום זה שהישיבה הייתה חיצונית (יש גם בפנים) בפינת רחוב מקסימה ושקטה (וממש במרכז!) עם הרבה צמחייה יפה שקישטה אותו. המקום מוצל ומקורה במעין גגון וישנן פטריות חימום ושמיכות (בימים קרים מאוד אולי בכל זאת עדיף לשבת בפנים).

כתובת: ichalská 20, 110 00 Praha-Staré Město

אתר אינטרנט: https://bistromonk.cz/?lang=en





מסעדות (ארוחת צהריים/ערב)


סאסאזו SASAZU

הסיכוי שאתם לא מכירים או לא שמעתם אף פעם על ה"סאסאזו" הוא בהחלט נמוך, אבל בכל זאת אספר לכם בכמה משפטים על הביקור שלי במקום. מדובר במסעדת מישלן בעלת כוכב אחד של השף שחף שבתאי (ניטן תאי) והיה לי ברור שאפשר לסמוך על שף עם הבנה קולינרית-ישראלית, כי אנחנו באמת הכי טובים שיש בזה. ההימור כמובן היה בטוח - האוכל היה מצויין, מעניין ומגוון - אוכל נא (בשר, דגים), פירות ים, מנות ווק, בשרים, דים-סאמים ועוד, הכל מגיע בגוונים וטעמים אסייתים שונים - יפני, ויאטנמי, הודי ועוד. בקיצור, מושלם. מה שמאוד אהבתי זה שתפריט הקוקטיילים הוא ב"שפה" שכולם מבינים - ליד כל קוקטייל מופיע מה הטעמים הבולטים שלו- חמוץ, מתוק, חריף או מר וגם ציור של הכוס בה הוא מגיע, כדי להתאים ציפיות לחוויה (רעיון חכם וסופר חמוד). המנות קטנות אך לא מאוד ובהחלט יתאים כאן קונספט של שיירינג.

אנחנו בחרנו בשני קוקטיילים שהיו נהדרים וב-5 מנות במקור (אחת התעכבה כמעט שעתיים, כנראה נשכחה, ולבסוף המלצרית הציעה לבטל אותה כי כבר שבענו) ובמהלך הערב גם הוספנו בקבוק יין. מנות ההיילייט בארוחה שלי: טאן טאן רול, סאסא קריספי רול ושנחאי באו.

זו כנראה המסעדה הכי יקרה שתאכלו בה בפראג (לנו יצא בערך 600 ש"ח לזוג) אבל בהחלט התפנקנו, שבענו וקיבלנו חוויה מוצלחת בפרמטרים של אוכל, שתייה, שירות ואווירה. אה, וכמעט שכחתי! גם תקבלו מסאג' במהלך הארוחה. כן, קראתם נכון!

כתובת: 306/13, Holešovice, Bubenské nábřeží, 170 00 Praha 7

אתר אינטרנט (תפריט): https://www.sasazu.com/en/menu-alacarte

*הזמינו מקום מראש.

*מצריך נסיעה. ממליצה להשתמש באובר ולא במוניות (הרבה יותר זול).








פסטה פרסקה Pasta Fresca

מסעדה איטלקית שכל מי שעשה תחקיר בסיסי לפראג כנראה גילה אותה בקלות. השוס הרציני במקום (לא מאמינה שכתבתי עכשיו "שוס") זה שהפסטה סופר טרייה, נעשית במקום ומגיעה ישר לצלחת שלכם. בתפריט אין פיצות, אלא רק פסטות ואנחנו בחרנו בפסטה לינגוויני עם כמהין מגוררת מעל שהייתה מאוד עדינה כך שטעמי הפסטה והטריות עצמה בלטה מאוד. המנה השנייה הייתה מעולה והיא גם בין המנות המומלצות של המקום - פסטת טליאטלה תרד ירוקה עם פטריות שונות ואגוזים. הוספנו למנה ראשונה בוראטה שהגיעה לשם שינוי לא עם עגבניות אלא עם פלפלים קלויים, ירוקים שונים וקרוטונים שנעשים במקום גם הם. ליוונו את הארוחה בבקבוק יין רוזה והכל היה נהדר. המחיר הכולל עמד על 215 ש"ח (כולל בקבוק היין כמובן!).

כתובת: Celetná 598/11, 110 00 Staré Město

אתר אינטרנט (תפריט): http://pastafresca.ambi.cz/en/menu?id=34408

*הזמינו מקום מראש.





פיצה נואבה Pizza Nuova

מסעדה איטלקית משגעת לא פחות מפסטה פרסקה המוכרת לכולם, אם לא יותר. המסעדה ממש צמודה לקניון הפלדיום כך שאולי לרגע תחשבו שמדובר במלכודת תיירים, אבל היא ממש לא. כאן בשונה מפסטה פרסקה תוכלו להנות גם ממבחר פיצות עם בצקים משגעים ותוספות מעולות ומגוונות. אנחנו בחרנו בפיצה-בוראטה (מי המציא את הרעיון המושלם הזה?!) שבמקור בתפריט מגיעה עם כל מיני דברים כמו פלפלים, גבינה ועוד שמשום מה לא הגיעו על הפיצה שלנו ומרוב שהיינו רעבות לא שמנו לב לזה, אבל הפיצה הייתה מעולה כמו שהיא- רוטב עגבניות, בוראטה במרכזה, עלי בזיליקום ותוספת שהוספנו מתפריט הספיישל - גילופי פטריות כמהין שחורות (ממוצע של 1 גרם במחיר של 15 שקלים!). מנת הפסטה שבחרנו היא ככל הנראה מנת הדגל של המקום, ולא בכדי. זו הייתה אחת ממנות הפסטה הכי טעימות שאכלתי בחיי. הפסטה מגיעה עם גבינת גרנה פדנו, עגבניות שרי צלויות, רוקט, פלפלים ירוקים במקור (לא היו אצלנו במנה) ולסיום סיומת - נתחי בקר מבושלים ברוזמרין. השילוב הוא היסטרי בטירוף ואני לגמרי הולכת לנסות להכין אותה בבית (תאחלו לי בהצלחה). גם לארוחה כאן הוספנו יין, הפעם בכוסות- רוזה ואדום. המחיר הזוי מרוב שהוא זול - 135 ש"ח לכל הארוחה!

כתובת: Revoluční 655/1, 110 00 Staré Město

אתר אינטרנט (תפריט): http://www.pizzanuova.cz/en/menu?id=28458

*הזמינו מקום מראש.




לה פינסטרה La Finestra

מסעדת פיין-דיינינג מהמוכרות בפראג. התפריט המוצע די קטן, המחירים יותר יקרים (עדיין יותר זול מישראל כמובן) והמנות הרבה יותר מתוחכמות ומוקפדות (יתאים בעיקר לאלו מביניכם שאינם בעייתים באוכל). אני לצערי באתי די מלאה כך שטעמנו רק שתי מנות עיקריות שהיו נהדרות - ריזוטו דלעת שהיה מצויין ורביולי מיוחד מאוד עם טרטר בקר וכמהין וכמובן כוסות יין - אדום ורוזה, ובקבוק סודה. הארוחה נפתחה עם מספר לחמים, פיצוחי גרגרי חומוס מתובלים וחרפרפים וחמאה עם קרם פרמזן, לצד שמן זית מהטובים שטעמתי. המחיר הכולל עמד על 200 ש"ח.

כתובת: 13, Platnéřská 90, Staré Město, 110 00 Praha

אתר אינטרנט (תפריט): https://lafinestra.lacollezione.cz/en/menu

*הזמינו מקום מראש.





קנטינה Kantýna

הקנטינה היא מסעדת בשרים מקומית, מאוד מוצלחת ומאוד פופולרית. מצד אחד תהנו כאן מבשרים משובחים באיכות גבוהה, ברמה שתבחרו נתח בשר מהויטרינה ויכינו לכם בדיוק אותו (ויש שם שלל סוגי בשר- סטייקים, נקנקיות, חזיר ועוד), ומנגד כל החוויה רחוקה מלהיות "פיין דיינינג". השירות וההתנהלות במקום היו ללא ספק החוויה הכי הזויה שהייתה לי אי פעם במסעדה. ההושבה היא עצמאית ו"מי שתופס תופס", אך אם תרצו לאכול בעמידה יש חלל מרכזי עם שולחן בר ללא כסאות ויותר קל לתפוס בו מקום מן הסתם. בנוסף, כדי לבצע הזמנה תקבלו כרטיס שמכיל את כל המנות שיש במקום ותעברו בין שלוש קופות שונות - אם תרצו בשרים בהכנה אישית או המבורגר תבחרו בקופה אחת, תקבלו מספר והמנות יוגשו לשולחנכם, אם תרצו למשל בשר חזיר, קרפצ'יו ועוד תצטרכו ללכת עם הכרטיס שלכם לקופה אחרת ותצטרכו לחזור לקחת את ההזמנה שלכם כשהיא מוכנה (אף אחד לא יבקש את השם שלכם והפעם לא תקבלו מספר) ועבור השתייה תאלצו ללכת לקופה נוספת ולקחת אותה ישירות בעצמכם. התשלום אינו מתבצע בכל קופה, אלא בסיום הארוחה כולה תצטרכו לגשת לקופה נוספת ותשלמו לפי מה שמסומן לכם בכרטיס, כלומר לפי ההזמנה שלכם. החוויה השירותית הייתה מתישה אבל הבשר היה משובח. בחרתי בהמבורגר (מגיע בעטיפת מוזהבת) שהקציצה שלו נחשבת לאחת מהטעימות בעיר (הקציצה מגיעה עם מעט רוטב חרדל, חמוצים ובצל בלבד), קרפצ'יו שהיה מדהים (מהטובים שאכלתי) ונתח סטייק פילה שבחרתי באופן אישי והגיע במידת עשייה מדיום לא פחות ממושלמת וזאת לצד רוטב אספרסו-כמהין מפתיע, מצויין ואפילו מטמטם. המחירים לא מאוד יקרים, כמובן זולים יותר מהארץ. אם זכרוני אינו מטעה אותי הארוחה שלנו עלתה פחות מ-150 ש"ח.

כתובת: Politických vězňů 5, 110 00 Nové Město

אתר אינטרנט (תפריט): https://www.kantyna.ambi.cz/en/kantyna/menu/

*ניתן להזמין מקום מראש לאחד מאזורי הישיבה במסעדה, מוזמנים לנסות את מזלכם!







שווקים


שוק מניפסטו - Manifesto Market

שוק אוכל אורבני, צעיר ומשגע בעל שני לוקיישנים - פלורנס וסמיחוב. אנחנו בחרנו בלוקיישן בפלורנס שהיה נראה בעייני יותר אטרקטיבי ונחמד לישיבה וגם הרבה יותר קרוב - נמצא במרחק הליכה של 10-15 דקות מקניון הפלדיום. (הלוקיישן הנוסף, "סמיחוב", מרוחק הרבה יותר).

השוק מציע מבחר מאכלים מיעדים שונים בעולם - דוכן מקסיקני, ישראלי, איטלקי, הודי, יפני, צ'כי מקומי ועוד. בנוסף ישנם דוכנים של בירות ויין.

הלוקיישן המגניב, ממש בפאתי הכביש המהיר, בשילוב עם אופציות הישיבה השונות והעיצוב הכולל הופכים אותו לכיפי ועם אווירה מיוחדת. תוכלו לשבת בכיפות שקופות ומסוגננות שישמרו עליכם מחוממים ממזג האוויר, או אם יצא לכם מזג אוויר נעים כמו שלי היה, תוכלו פשוט לשבת באחד ממקומות הישיבה החיצוניים הרבים - שולחנות נמוכים/בר/שולחנות משותפים.

אנחנו בחרנו בשתי מנות טאקו מהדוכן המקסיקני (העוף היה יותר מוצלח מהבקר) ובמנה מהדוכן המקומי עם בשר חזיר מעולה לצד צ'יפס מטריף ומאק אנד צ'יז מוצלח, בהחלט מומלץ. לשתייה בחרנו בשתי בירות ששתיהן היו טובות ובאחת מהן היה טוויסט של טעם מנגו, ממש מגניב וטעים.

כתובת (ללוקיישן פלורנס): Manifesto Market, Na, Florenc, 110 00 Praha-Praha 1

ימים ושעות פתיחה: ד'-א' - 11:00-22:00 ; ב'-ג' סגור.

*הערה חשובה: התשלום בכל הדוכנים הוא באמצעות כרטיס אשראי בלבד. לא מקבלים מזומן.






שוק האיכרים על שפת הנהר - Farmářské tržiště Náplavka

השוק הזה פתוח בימי שבת בלבד אבל אם הטיול שלכם בעיר כולל את היום הזה, המקום הזה הוא בהחלט חובה!

השוק ממוקם במקביל לנהר, עשיר בדוכנים שונים עם מאכלים רבים, בירות, קפה, יין, ירקות ופירות, תבלינים, גרעינים, ואפילו תמצאו כאן כמה דוכנים של כלי בית יפים, כפפות וצעיפים מצמר ועוד.

הבונוס המשגע לחוויה הזו הוא שהנהר מלא בברבורים וברווזים ומעל חגים כל הזמן גם שחפים. מאוד נחמד ומומלץ לקנות אוכל מאיזה דוכן או כוס בירה, יין או יין מבעבע, כמו שאני עשיתי, לשבת על שפת הנהר ולהסתכל על הנוף של פראג היפיפייה לצד הברבורים. אחד מהרגעים הלכאורה פשוטים והכיפיים שהיו לי בטיול.

כתובת: náplavka Rašínova nábřeží, Praha 2, Nové Město, 120 00 Praha 2

ימים ושעות פתיחה: ימי ש' בלבד - 8:00-14:00.

אתר אינטרנט: http://www.farmarsketrziste.cz/en/

*ניתן להגיע לשוק ברגל או לחילופין במטרו או בחשמלית. אנחנו נסענו מכיכר ואצלב בחשמלית בקו 3 (האדום), מרחק של פחות מ-10 דקות נסיעה (בערך שש תחנות) וירדנו בתחנת Palackého náměstí הנמצאת ממש בכניסה לשוק.








שוק האוולסקה - Havelské tržiště

השוק הזה נמצא בסמוך לכיכר העיר העתיקה והוא מהמפורסמים בעיר. אמנם אין כאן הרבה דוכני אוכל אבל תמצאו כאן פירות יער מכל המינים והסוגים בפרזנטציה משגעת (ובינינו, מה צריך עוד בחיים חוץ מפירות יער?) וגם עוד כמה דוכני אוכל אחרים (יש דוכן שטרודלים מאוד מוצלח שדגמתי ממנו בסיור אוכל שעשיתי בעיר, פרטים בהמשך הפוסט).

כתובת: Havelská 13, 110 00 Staré Město

ימים ושעות פתיחה: ב'-ש' 7:00-19:00 ; א' 8:00-18:30




שוק איכרים מקומי - Farmářské tržiště Jiřák

השוק הזה הוא ממש לא חובה, אבל אם במקרה נסעתם לארוחת בוקר ב"קפהפין" או ב"קופירום" (קרובים זה לזה) ועשיתם זאת באחד מהימים רביעי-שבת תתקלו בו ביציאה מתחנת המטרו בלב פארק קטן ומקסים. זהו שוק איכרים די קטן וצנוע של מספר דוכנים לא רב והוא מציע סחורה של ירקות ופירות טריים, גבינות קשות, מאפים מקומיים, לחמים, פרחים ועוד, בעיקר לתושבי האזור. אני תמיד נהנת להסתובב ולגלות זנים ומאכלים חדשים שאני לא מכירה, אז זה היה בונוס נחמד אחרי ארוחת הבוקר שלי ב"קופירום".

כתובת: nám. J. z Poděbrad, 130 00 Praha 3-Vinohrady

ימים ושעות פתיחה: ד'-ו' 8:00-18:00 ; ש' 8:00-14:00.

אתר אינטרנט: http://trhyjirak.cz/






שוק סתיו (זמני) בכניסה לקניון הפלדיום

לצערי אינני יודעת לתת לכם מידע מדוייק לגבי זמני הפתיחה שלו, כי מבירור שלי מול מקומיים השוק הזה פועל במתכונת שאינה קבועה, לרוב בסמיכות לימי חג. הביקור שלי היה ממש צמוד ליום העצמאות של צ'כוסלובקיה ולכן כנראה גם השוק פעל (ממה שבדקתי התאריכים היו 23.10.19-2.11.19).

מדובר בשוק קטן וחמוד עם מעט דוכני אוכל שונים - נקנקיות, תירס, צ'יפס מסולסל על מקל, פיצוחים מסוכרים, יין ועוד, ותוכלו למצוא בו גם קצת מזכרות מקומיות וכו'.

השוק נמצא בכניסה לקניון הפלדיום כך שאם הוא קיים בביקורכם אתם לא תפספסו אותו.

כתובת: náměstí Republiky Square, náměstí Republiky, Praha 1






סיור אוכל עם נהוראי

בכל יעד באירופה יש איזשהוא סיור אוכל מומלץ במיוחד ואין ספק שבפראג זה סיור האוכל של נהוראי, שבטח חלקכם כבר מכירים אותו, הייתם בו או לפחות שמעתם עליו.

נהוראי הוא ישראלי שעבד כשף במסעדות בארץ ועבר לפני בערך 8 שנים לחיות בפראג. בסיור האוכל שלו, שנמשך בערך שלוש שעות (שלנו למעשה ארך כמעט 4 שעות, ללא תשלום נוסף) יקח אתכם נהוראי לאכול מאכלים שונים מקומיים - מתוקים ומלוחים, וגם כאלו קצת פחות מקומיים אבל שבהחלט יעשו לכם חסד עם האינסטגרם. הבונוס לסיור חוץ מזה שהוא בהחלט "קולינרי" ואיכותי, זה שנהוראי משלב קצת היסטוריה על העיר ועל המאכלים שנמצאים בה והגיעו אליה ממדינות שונות. בנוסף הוא יכול לענות לכם כמעט על כל שאלה שיש לכם וגם לתת לכם המלצות נוספות להמשך הטיול (מה שאומר שאם אתם מעוניינים בסיור איתו כדאי לקבוע אותו דווקא לאחד מהימים הראשונים של הטיול).

אנחנו טעמנו בין היתר מאפה צ'כי-הונגרי מסורתי בשוק שנקרא לנגוש (בצק מטוגן בשמן עמוק ומגיע עם ממרח שום מעל, גבינה מגוררת ורוטב עגבניות), קיורטוש קלאסי מקומי (טרדלניק), מאכלים שונים ממבשלה מקומית כמו ברך חזיר, גולש צ'כי שמבושל 12 שעות, בשר ברווז ועוד, גבינות משגעות (אחת מהן הייתה מטוגנת!) וגם עוגות וקינוחי מוס מנכרי עיניים מהפטיסרי המפורסם "סיינט טרופז" (Patisserie Saint Tropez).

פייסבוק ליצירת קשר: facebook.com/CULINARYFOODTOUR/

מחיר: 55 יורו לאדם.







מתוקים


הקיורטוש הצ'כי: טרדלניק

לא כולם יודעים את זה, אבל לקיורטוש בצ'כיה קוראים בכלל "טרדלניק".

הטרדלניק בשונה מהקיורטוש נעשה על גחלים וכאשר הסוכר שמצפה אותו נמס מהחום, מוסיפים עוד סוכר וקינמון שנמסים גם הם ויחד איתם נדבק טעם מאוד מאוד קליל ועדין של עישון מהגחלים. מיותר לציין שהתוצאה הסופית של הדבבר הזה טעימה ביותר.

לא תהיה לכם בעיה למצוא דוכן טרדלניק שמציע אותו באופן המסורתי ללא תוספות כלשהן, או דוכנים וחנויות שמציעים אותו באופן מושחת ומוגזם עם מילויים, גלידות וקצפות. אני טעמתי את שני הסוגים:


במתכונת קלאסית:

טרדלניק רגיל כפי שהסברתי על אופן הכנתו, ללא תוספות פרט לנוטלה בצד (כי איך אפשר בלי) באחד מהדוכנים שנמצאים בכיכר העיר העתיקה.




במתכונת מושחתת: גוד פוד (Good Food)

מודה שחששתי במידת מה לאכול טרדלניק מושחת. כולם רוצים לטעום אותם אבל לאחר מכן מדווחים שהשילוב לא מוצלח, שהגלידה מיותרת ושהיא מרטיבה את הטרדלניק עצמו ועדיף ללכת על הקלאסי והפשוט. את הקלאסי כמובן כבר טעמתי וידעתי שאני חייבת לנסות גם את המושחת ולהחליט בשביל עצמי!

מכל המקומות בהם אפשר לאכול טרדלניק מושחת, הגוד פוד, שממוקם בכניסה לגשר צ'ארלס המפורסם, הוא המוכר ביותר והקצב בו מתחלפים הלקוחות במקום ואיתם גם הטרדלניקים הוא לא נורמלי. תוכלו למצוא כאן טרדלניק שחור עם גלידת קוקוס שחורה, טרדלניק ממולא בתותים מבפנים ולמעלה מעוטר בקצפת, טרדלניק אדום בטעם פטל, טרדלניק עם גלידות אלכוהוליות ואפילו טרדלניק מלוח בורסיות שונות! אני בחרתי בטרדלניק פטל שבאופן מפתיע היה טוב. הגלידה עצמה הייתה מצויינת, עם חתיכת קראנצ'יות מהפטל ובטעם חמוץ ומאוזן וגם המאפה עצמו היה חמצמץ וטוב וגם לא הספיק להירטב מהגלידה. יש שאומרים גם שבמקומות הומים כמו הגוד-פוד כנראה שתקבלו טרדלניק לא טרי במיוחד כדי שהמקום יוכל לעמוד בעומס האנשים ומבלי שתתפסו אותי במילה, אגיד ששלי דווקא היה ממש טרי. המחיר ליחיד הוא בערך 25 ש"ח.

כתובת: Karlova 160/8, 110 00 Staré Město

אתר אינטרנט: https://goodfoodchimney.com/




או דיר בייקרי Oh Deer Bakery

החנות/מאפייה הזו מוכרת דבר אחד בלבד שלי יש באופן אישי פינה חמה עבורו בלב - קרונאט. הקרונאט למי שלא מכיר הוא למעשה דונאט שנעשה מבצק של קרואסון, הוא הומצא על ידי הקונדיטור המפורסם דומיניק אנסל ולשמחתנו הוא מתפרס אט-אט לעוד מדינות ויעדים בעולם.

המבחר באו דיר בייקרי בביקורי עמד על בערך שמונה טעמים שונים ואני כחובבת שוקולד מושבעת ככלל ונוטלה בפרט בחרתי בקרונאט נוטלה ובנוסף בקרונאט לוטוס. שניהם היו מושלמים ומושחתים, קראנצ'ים במידה מבחוץ ורכים מבפנים (ויש גם קרם שתגלו בביס), אבל גם לא חטפתי הרעלת סוכר (אם כי לא אכלתי קרונאט שלם).

יש במאפייה אריזות מאוד נוחות ששומרות על הקרונאטים היטב אם תרצו לקחת אותם לדרך, או שתוכלו לשבת במקום (דעו שאין הרבה מקומות ישיבה). המחיר ליחידה הוא 90 קרונות, בערך 14 ש"ח.

כתובת: Bělehradská 62, 120 00 Praha 2-Vinohrady

אתר אינטרנט: http://www.ohdeerbakery.cz/








נורברט'ס דונאטס Norbert's Donuts

במרחק של כמה סמטאות מכיכר העיר העתיקה ישנו דוכן שמציע מתוקים שונים, ביניהם דונאטים משוגעים ומושחתים! ההליכה למקום הייתה כאמור קלה וקצרה, אבל הבחירה הייתה קשה הרבה יותר. תמצאו כאן דונאטים עם סניקרס, קינדר בואנו, אוריאו, קיט-קט, לוטוס ועוד. אני בחרתי בדונאט קיטקט ודונאט אוריאו, שניהם היו מצויינים ומוצלחים ולמען האמת לא הצלחתי להחליט איזה אהבתי יותר. מחיר ממוצע ליחידה - 15 ש"ח.

כתובת: Seminářská 2, 110 00 Josefov

אתר אינטרנט (פייסבוק): https://www.facebook.com/Norbertsdonuts/





ארטיק בייקהאוס Artic Bakehouse

המאפייה המטורפת הזאת מציעה מאפים משגעים - מלוחים ומתוקים. קרואסונים (קרואסון השוקולד משגע ומטריף, ממש אפשר לראות את שכבות הבצק בקלות), סינמון רולס, מאפינס, עוגיות, לחמים ועוד. התחלופה במקום מאוד גבוהה - גם של הלקוחות וגם של המאפים. הכל מאוד טרי ונעשה במקום ואפילו אפשר לראות את האופים בפעולה.

אין במאפייה מקומות ישיבה בכלל אבל זה בהחלט מתאים כנשנוש לדרך ואפילו יותר טוב מלנשנש בדרך, הנה מה שאני עשיתי - במרחק הליכה של עשר דקות נמצא אי קטן ומקסים (כן, אי!) שנקרא Střelecký Island והוא ממוקם ממש מתחת לגשר most Legií (וגם דרכו יורדים אל האי - במעלית או במדרגות. הגשר הוא אחד דרומה מגשר צ'ארלס). רוב שטח האי הוא פארק וכמובן הוא מוקף במי הנהר מכל כיווניו. מקום מושלם לפיקניק של מאפים (כמובן בתנאי שמזג האוויר מתאים..). מחירי המאפים משתנים. היקרים שראיתי היו בערך 12 ש"ח והזולים כמה שקלים בודדים.

כתובת: Újezd 11, 150 00 Malá Strana

אתר אינטרנט (פייסבוק): https://m.facebook.com/articBakehouse/








קרפ במצודת פראג

ביקור במצודה של פראג הוא כנראה האטרקציה התיירותית מספר אחת והיא חובה לכל תייר באשר הוא. כיוון שבאוכל עסקיננו, הנה לכם קרפ מהמפתיעים והטובים שאכלתי בחיי. הדוכן נמצא בלב המצודה, במרחק לא רב מהיציאה מסמטת האלכימאים המפורסמת (נקראת golden lane). אני בחרתי בקרפ נוטלה עם בננה והוא היה חם ומושלם וחוסל תוך דקות ספורות. המחיר לתענוג הזה היה 20 שקלים (130 קרונות), יחסית יקר לפראג אבל יחסית זול לכך שמדובר במקום הכי מתוייר בעיר.




חנויות ממתקים


1. קנדי מיינרס Candy Miners

מדובר ברשת חנויות ממתקים שאני באופן אישי הכי אהבתי מבין השלוש שמופיעות כאן לפניכם, בעיקר בזכות הקונספט המקסיסם והעיצוב המוצלח: החנות מעוצבות בסגנון שלגיה ושבעת הגמדים (רק בלי שלגיה...) כאזור כרייה שהמחצבים הם לכאורה הממתקים השונים. יש שם שפע של ממתקים - מגומי וליקרצ'ים בכל הגדלים והצבעים ועד לשוקולדים שונים, חלקם אפילו מוזהבים!

כתובת: Na Můstku 2, 110 00 Staré Město






2. קפטן קנדי Captain Candy

זוהי רשת חנויות ממתקים גם כן, בה הממתקים מסודרים כמו חיילים בחביות ענקיות ומה שמיוחד ברשת הזו בעיקר היא שתמצאו כאן המון סוגים וצורות של ממתקי גומי שלא תמצאו במקומות אחרים - צפרדעים, תמנונים, ענבים, כדורי טניס, פלפל צ'ילי, גולגולות ועוד ועוד.

כתובת: Na Příkopě 852/10, 110 00 Nové Město







3. צ'וקוטופיה Chocotopia

החנות המתוקה האחרונה, בעייני הכי פחות מוצלחת אבל אולי תמצאו כאן דברים קצת יותר איכותיים (למרות שאני באופן אישי לא טעמתי). זוהי חנות שוקולדים השייכת למוזיאון השוקולד ותוכלו לבחור כאן שברי שוקולדים בטעמים, בתוספות ובצורות שונות, מארזים קטנים וגדולים למתנה, או רק לעצמכם.

כתובת: Celetná 15, 110 00 Staré Město



מפה (כל מה שבפוסט וכן מקומות אוכל נוספים + אטרקציות):


רשימת המקומות על פי סדר הפוסט - כתובות + אתר אינטרנט (במידה ויש):


Coffeeroom

Korunní 1208/74, 101 00 Praha-Vinohrady


Cafefin

nám. J. z Poděbrad 1407/4, 120 00 Vinohrady


Národní 38

Národní 38, 110 00 Praha-Nové Město


Bistro Monk

ichalská 20, 110 00 Praha-Staré Město


SASAZU

306/13, Holešovice, Bubenské nábřeží, 170 00 Praha 7


Pasta Fresca

Celetná 598/11, 110 00 Staré Město


Pizza Nuova

Revoluční 655/1, 110 00 Staré Město


La Finestra

13, Platnéřská 90, Staré Město, 110 00 Praha


Kantýna

Politických vězňů 5, 110 00 Nové Město


Manifesto Market (Florenc)

Manifesto Market, Na, Florenc, 110 00 Praha-Praha 1


Farmářské tržiště Náplavka

náplavka Rašínova nábřeží, Praha 2, Nové Město, 120 00 Praha 2


Havelské tržiště

Havelská 13, 110 00 Staré Město


Farmářské tržiště Jiřák

nám. J. z Poděbrad, 130 00 Praha 3-Vinohrady


Good Food

Karlova 160/8, 110 00 Staré Město


Oh Deer Bakery

Bělehradská 62, 120 00 Praha 2-Vinohrady


Norbert's Donuts

Seminářská 2, 110 00 Josefov


Artic Bakehouse

Újezd 11, 150 00 Malá Strana


Candy Miners

Na Můstku 2, 110 00 Staré Město


Captain Candy

Na Příkopě 852/10, 110 00 Nové Město


Chocotopia

Celetná 15, 110 00 Staré Město


טיסה נעימה ושיהיה בתאבון!

bottom of page