top of page

צ'יקטי CICCHETTI

הצ'יקטי הוא החיבור המושלם בין המטבח הספרדי לאיטלקי. לקחו את האוכל האיטלקי (יאמי) ושמו אותו במנות טאפסים (מתה על זה) והכי חשוב, דאגו שתהיה סנגריה (יש!).


הצ'יקטי הוא בר אוכל איטלקי בקונספט הספרדי המוכר של טאפסים והוא ממוקם בפינת חמד ברחוב יהודה הלוי בתל אביב. המקום מעט צפוף אבל גם זה מוסיף לאווירה האותנטית, הקלילה והשמחה שיש בצ'יקטי.

תוכלו לשבת בפנים על הבר או על שולחנות גבוהים ולהשקיף החוצה דרך החלונות לפינת הרחוב או לחילופין, לשבת בחוץ בשולחנות גם יותר נמוכים.


גם העיצוב תורם לאווירה!



התפריט כבר יחכה לכם על השולחן כמו פלייסמנט (האמת שאני פחות אוהבת את זה אבל זה התגלה כמאוד שימושי כשהזמנתי עוד אוכל כמה פעמים במהלך הערב וכך התפריט היה לי נגיש) ונשאר לכם רק להחליט על מה מוותרים, כי תרצו את הרוב, אם לא את הכל.



התפריט בצ'יקטי מחולק למספר קטגוריות, בכל אחת בסביבות 3-5 מנות שונות.


בקטגוריית הPRIMI (ראשונות):

ממליצה על הפולנטה (49 ש"ח), שביחס לפולנטה רגילה במסעדה שאפילו אינה מסעדת טאפסים, הייתה די גדולה. מגיעה עם פטריות מוקפצות וגילופי פרמז'ן גדולים. טעימה וקרמית, אבל לא חלקה לגמרי. הוגשה חמה במראה אסתטי ואלגנטי בתוך מחבת קטנה.

תוכלו לבחור גם ב"צלחת טעימות מאיטליה", "צלחת סלומי" של מבחר נקניקים או בוראטה.


בקטגוריית הFORNO (דברים מהתנור):

ממליצה על פיצטה ביאנקה (49 ש"ח) - מנה לא גדולה, אבל ממש טעימה! מדובר בפיצה לבנה עם מסקרפונה, מוצרלה וארטישוק. מנה טובה מאוד, גם מבחינת הטעמים העדינים שעדיין מורגשים וגם מבחינת הבצק. הבסיס של מוצרלה עם מסקרפונה אולי נשמע קצת 'שמן' וכבד אבל בתור אחת שלא נהנת מאוכל שמן וכבד, אני יכולה להבטיח שהיא רק תשאיר לכם טעם של עוד.

פולנטה ופיצטה ביאנקה


בקטגוריית הVERDURA (ירקות):

ממליצה על סלט הפנצנלה עגבניות (38 ש"ח) שאף פעם לא מאכזב אותי. אני מתה על סלט פנצנלה (סלט איטלקי קלאסי) ועושים אותו מצויין בצ'יקטי! הוא מגיע עם עגבניות חתוכות גס (אולי מידי), בזיליקום, בצל סגול, קרעי מוצרלה באפלו וחתיכות גדולות של לחם מהגריל, שעל אף שהוא מתערבב עם הרוטב הרענן של הסלט (שמן זית וחומץ כנראה) הוא תמיד נשאר לי קראנצ'י ולא הופך לסמרטוט.

טעמתי גם את סלט הסלקים הצלויים (44 ש"ח) שהוא כיפי ורענן אבל הוא מגיע עם גבינת עיזים רכה שהייתה די תפלה לטעמי בפעם האחרונה שאכלתי אותו.

סלט מרענן (34 ש"ח) מכיל בתוכו בעיקר עלים וכמה עגבניות ולכן הוא בעייני הכי פחות מוצלח בקטגוריה הזו, מאוד פשוט ולצ'יקטי יש דברים יותר מעניינים להציע.

סלט פנצנלה - שמאלה למעלה. הולך טוב עם כל דבר


בקטגוריית הCRUDO (נאים):

ממליצה על מנת קרפצ'יו דג ים סיצילאני (54 ש"ח) - הגיע בפעם שאני אכלתי עם טונה אדומה. מנה טובה וכיפית מאוד. רציתי שתהיה אולי טיפה יותר קרירה.

בנוסף, ממליצה על מנת קרפצ'יו בקר קלאסי (42 ש"ח) - האורגולה הייתה טרייה, הקרפצ'יו היה בעובי הנכון ומעל היה מעט זילוף בלסמי מצומצם כמו שאני אוהבת. קיבלנו גם אחד נוסף על חשבון הבית שחוסל ברגע!



בקטגוריית הSTREET FOOD:

ממליצה על כדורי ארנצ'יני (34 ש"ח, כדורי ריזוטו מטוגנים למי שלא מכיר) שמגיעים בד"כ במתכונת של 3 או 6 יחידות. הכדורים די גדולים אבל צריך לפחות אחד לכל סועד. הכדורים הוגשו חמים, חומים-שזופים, קריספים וקראנצ'ים במילוי נוכח של ריזוטו עם פטריות וגבינות.



בקטגוריית הPASTA:

ממליצה על מנת הקרבונרה קצת אחרת (58 ש"ח), שגרמה לי לבלבול רציני אבל מהסוג הטוב. המנה מוגשת עם בייקון טלה, כשהכוונה היא לבשר טלה אבל מאותו אזור נתח כמו של בייקון מחזיר והטעם כל כך זהה לזה של בייקון שקשה להבדיל והייתי חייבים לוודא זאת עם המלצרית בשנית. הפסטה הייתה בצורה שהוסיפה כיף למנה ובנוסף היו במנה אפונה ומעט גבינות. הנוסח אכן קצת אחר מקרבונרה קלאסית אבל הביצוע מוצלח מאוד. הזדמנות מעניינת לאוכלי כשר לטעום "בייקון".


*מנת הטורטליני ריקוטה גם היא טובה ומגיעה בתצורה של 3 או 5 יחידות (56/72 ש"ח, בהתאמה). למען האמת לאחר הביקור האחרון הבחנתי שהמחיר פר יחידת טורטליני עומד בממוצע על 12 ש"ח ונראה לי מעט מוגזם ולא מצדיק את המחיר. זאת על אף שאני לוקחת בחשבון ומקבלת את העובדה שמטבח טאפסים הוא בדרך כלל יותר יקר ביחס לכמות.



בקטגוריית הFRUTTI DI MARE (פירות ים):

ממליצה על מנת הגמברי פפרונצ'ינו (42 ש"ח). המנה מוגשת במחבת חמה שבה ארבע יחידות שרימפס יחד עם קרוטוני לחם ברוטב קליל ופיקנטי על בסיס חמאה, יין לבן, שום, צ'ילי ועלי בזיליקום. הכמות למען האמת מרגישה די קטנה ביחס למחיר, אבל שוב, כמו כל הטאטפסים.




בקיצור, נראה לי כבר הבנתם ששווה. לגבי השתייה, זה מאסט לצד האוכל הכיפי והאווירה של המקום ותוכלו להנות ממבחר כוסות או בקבוקי יין, מקוקטיילים קלאסים ומוכרים או מכאלה קצת שונים וכמובן מסנגריה (הייתה סנגריה לבנה כשאני הייתי), על אף שהיא מעט טעונת שיפור מהפעם האחרונה שטעמתי אותה.


השירות במקום יעיל ודי "קצר וקולע". בפעם האחרונה שהגעתי למקום, לשולחן עבור חמישה שמנסים להזמין בתפריט כמו הצ'יקטי לוקח קצת זמן להגיע להחלטה והמלצרית הייתה מעט חסרת סבלנות אבל זה היה נסלח כשכל שאר הערב וההזמנות הנוספות זרמו באופן חלק.

האוכל יגיע אליכם באופן של "מה שמוכן יוצא" ובדרך כלל הוא יוצא די מהר.


חשוב לי לציין שהצ'יקטי הוא כנראה לא אידאלי עבור "מאנץ'", למי שזה לא היה ברור לו. אני ברמה האישית אשבע גם מפחות אוכל כאשר אני מגוונת במנות ובטעמים וגם ההמתנה בין מנות מוסיפה לי לתחושת השובע לאורך זמן. המקום פחות מתאים לחבורת אנשים גדולה שהגיעה מורעבת, אלא אם כן המחיר הוא לא פקטור ואין ציפייה שכל אחד מקבל מנה גדולה משלו, שכמובן הפוכה מהקונספט של המקום.


לגבי הקינוחים, פחות התלהבתי, וטעמתי שלושה מתוך החמישה שבתפריט.


בנמסיס לא מאוד אהבתי את טעמי השוקולד עצמו ממנו היה עשוי הנמסיס אבל הקרמל המלוח וקורט המלח גס עשו את הטוויסט שרציתי.

הטארט לימון היה די פשוט בעיניי ולא השאיר עלי חותם.


ה"מילפולה" - סטייל מילפיי עם קרם פטיסייר וקרם פירות יער בתחתית. שילוב הטעמים היה טוב אבל היה חסר לי איזון בביסים, הייתי שמחה לעוד קצת פריכות וקראנצ'יות עדינה של בצק העלים.


גם הצלחות אמנם לא מתיימר להיות מאוד מיוחד ומנקר עיניים, אבל הייתי שמחה למאמץ קטן נוסף, כפי שהוא ניכר בשאר המנות שהן צבעוניות ומגרות.

נקודה לטובת הקינוחים היא שהם דווקא מגיעים בגודל סטנדרטי כקינוחים בשאר המסעדות שאינן טאפאס!


בסופו של דבר, מה שאני אוהבת בצ'יקטי זה שאין תחושה שהמקום מתאמץ ומתחנף, אבל הוא עדיין מוצלח. הצילחות טוב אבל לא מחפש להיות מדוייק ומושלם ועם זאת נשאר צבעוני ומגרה, וזאת תוך שימוש בחומרי גלם ומנות שכיף להזמין ולאכול כמו פולנטות, ארטישוק, אספרגוס, כמהין, קרפצ'יו, פירות ים, קרבונרה ועוד.. לא צריך להיות סופר קולינרי כדי להתאהב במקום, רק להתחבר לקונספט ולאווירה ולהנות מהאוכל שזורם לשולחן.

בתאבון!



לסיכום:​

מחיר: כמו בכל מטבח טאפאסים, מחיר מעט יקר ביחס לגודל המנות. בקבוצה של 4-5 המחיר יותר משתלם, בערך 150 ש"ח לאדם עם כוס יין.

שירות: בסדר גמור.

טעם: מעולה! וגם המבחר גדול.

רעש: המקום מעט רועש אבל לא מפריע לנהל שיחה בטונים נורמלים.

עיצוב: תורם לאווירה, שמח ויפה.

מידת ניקיון: נקי.

הערות: מספר חניונים באזור. הזמינו מקום מראש (ממליצה גם בערב באמצע השבוע).

כתובת: יהודה הלוי פינת מזא"ה 58, תל-אביב.


התפריט המלא:


bottom of page