top of page

רוזנברג ROZENBERG

מסעדת "רוזנברג" נפתחה לא כל-כך מזמן והלכתי לבדוק מה באמת קורה שם.

המסעדה ממוקמת בהרצליה-פיתוח, אזור שתמיד זקוק בעייני לעוד שדרוג במסעדות (שאינן רשתות).

"רוזנברג" מביאה עימה סגנון מטבח מעניין ושונה, לא עוד מטבח איטלקי או מסעדת בשרים, אלא דווקא נגיעות ישראליות וים-תיכוניות.

לגבי הביצוע? לא מושלם, צריכים עוד להשתפשף ולהתמקצע.


בואו ונתחיל:

הגעתי למסעדה לשולחן עבור 7 אנשים בשעה 19:00 בערב.

המסעדה לא גדולה מאוד ומחולקת ל-2 קומות. הושבנו בקצה הקומה העליונה בה יש בעיה רצינית בתאורה. חלק מהחלל מואר בתאורה חזקה מאוד וחלקה השני חשוך בצורה מנוגדת לחלוטין.




במקום התנגנה מוזיקה ישראלית ים-תיכונתי ובשלב מסוים בערב הווליום שלה עלה מעט מידי לטעמי, קצת בגבול של ניהול שיחה בצורה נוחה בארוחת ערב.


התפריטים מחולקים לשתי קטגוריות עיקריות- מנות בינוניות שמתאימות לשיירינג ומנות עיקריות. בקטגוריית הביניים אופי המטבח די מובהק אך בעיקריות מעט הולכים לאיבוד כשלצד מנת שיפוד קבב ניתן לבחור למשל גם במנת ניוקי ודג לבן.


הזמנו מבחר גדול של מנות, בדגש על הביניים וקודם כל ערכו לנו את השולחן בסכו"ם ובצלחות קטנות לחלוקת המנות בשולחן. למען האמת, כל הצלחות היו מאוד לא נקיות. ביקשנו להחליפן כשעדיין חזרו לא מספיק נקיות ורק כשחזרו אלינו לאחר ניקוי נוסף הן היו סוף סוף נקיות.



לגבי האוכל, התרשמתי לטובה מרוב המנות ובעיקר נהנתי משבירת הקבעון של סגנונות מוכרים:


"הבייגל של אליס" (21 ש"ח) - אני לא יודעת מי זו אליס אבל היא בהחלט יודעת להכין בייגלים! הבייגל היה מצויין. חם וטרי. הוגש לצד מטבל עגבניות עם טעם מעט שרוף שאני אישית פחות אהבתי אבל הבייגל שלעצמו היה מעולה. כיף להתרענן מעוד פוקאצ'ה או לחם סטנדרטי של מנת פתיחה במסעדה (אם כי אני יכולה לאכול פוקאצ'ות כל החיים, שלא יהיה ספק על כך).



חציל בלאדי (42 ש"ח) - כאן הייתה בעיה כי הצלחת עליה הוגשה המנה הייתה לא נקייה בכלל, ממש ראו את זה בעין. כמובן ביקשנו להחליף את המנה והיא יצאה מחדש על צלחת נקייה. מפה במעבר חד (אולי מידי לחלקנו) לגבי הטעם: המנה הייתה טעימה, גודל מכובד, החציל הגיע על טחינת אריסה חריפה, רסק עגבניות, ביצה חצי רכה שאולי היא לא הבחירה הראשונה עם חציל בטחינה אבל היא הייתה כיפית פה ועלי זעתר טריים, שתמיד זה יעשה לי את זה יותר מתבלין "אבקתי" מוכן לשימוש.



סלט ירקות בלאדי (42 ש"ח) - כמות די נאה, הירקות היו במיטבם והתיבול היה רענן עם שמן זית, לימון, מלח.



כרובית צלויה (39 ש"ח) - שהייתה טעימה והוגשה בהגשה מאוד יפה, יחד עם עלי הכרובית עצמם. בתחתית היו רוטב עגבניות קר עדין וטחינה קצח, שכנראה הוא הסב לה את מראה האפרפר-כהה שהיה בהחלט יפה אבל הטעם דווקא הזכיר את הטעמים השרופים מהחציל ולא התחבר לי לכרובית. הכרובית שלעצמה הייתה עשויה טוב והייתה טעימה.



טרטר סלמון (59 ש"ח) - מנה מצויינת(!) עם אבוקדו, צ'ילי אדום וכוסברה על פרוסות חלה. החלה הייתה אוורירית, עדינה ונבצעה בקלות. מנה שגנבה שבחים רבים ובצדק!



קרפצ'יו בקר (61 ש"ח) - הקרפצ'יו כנראה לא היה באותו העובי לכל אורך המנה. לצערי, סועד שהיה איתי בשולחן אכל ממנו ביס שהתגלה כמסטיק לא לעיס ולא נבלע, הקרפצ'יו היה ממש לא אכיל. אני מצד שני כנראה זכיתי בביס יותר דק שהיה בסדר גמור.



ירקות על גריל פחמים (32 ש"ח)- ליד כל שאר המנות הראשונות שהגיעו בכמות נכבדת המנה הזו הייתה קטנה משמעותית ובנוסף ההגשה הזכירה לי צלחת ירקות שהכנתי לי בבית בתנור ושמתי לעצמי על צלחת. מנה לא מרגשת.


הזמנו לשתייה בקבוק יין של ריזלינג (יקב בוזן, 129 ש״ח. מחיר זול מאוד לבקבוק יין במסעדה) שהתעכב מאוד והגיע לאחר המנות הראשונות. על אף שטעמנו מספר יינות שונים העיכוב היה לא מוצדק, במיוחד שהיינו מהשולחנות הבודדים בבואנו.


ונעבור לעיקריות:

אתחיל מזה שהמתנו להן זמן רב, מידי. לקח בערך 30 דקות מסיום המנות הראשונות.


מנת שיפוד קבב טורקי, חציל בלאדי וטחינה (78 ש"ח)- המנה לא מגיעה עם תוספת שזו בעיה בפני עצמה. הקבב שלעצמו היה טוב והמטבלים מגיעים בצד. אהבתי את ההגשה שמאוד התאימה לסגנון של המסעדה.



ניוקי בחמאה וירוקים (72 ש"ח) - ניוקי עם רוטב על בסיס חמאה, עם תרד, גרידת לימון וגבינת מכבים. מנה פשוטה בטעמים ובהגשה, כפי שניתן לראות, אבל טובה.



דג ים על ניוקי עם זוקיני ושעועית ירוקה (104 ש"ח) - המנה הגיעה עם דג לברק. הניוקי לא הרשים אותי כלל והבעיה העיקרית הייתה שהמנה הוגשה עם 3 חתיכות גדולות של צ'ילי אדום מה שהקנה לה חריפות רבה מאוד, על אף שהמרכיב לא הוזכר כלל בתפריט. זהו כשל בעיני, במיוחד שאחת הסועדות עימי הייתה רגישה לחריף כך שלא יכלה להנות מהמנה שלה. בנוסף, הצלחות בעייני יכל להיות מוצלח יותר.


נראה שהמנות האיטלקיות נועדו לתת מענה למגוון רחב יותר של לקוחות. בעייני זה מוריד מהייחוד והבידול של המקום מה גם שהן היו פחות טובות בהרבה. היד החזקה (שעדיין מתעצבת) של רוזנברג היא באזור הישראלי-ים תיכוני ולא שם.



לקינוח בחרנו בקראק פאי (36 ש"ח) שהגיע בכמות יפה, היה טוב אבל בעייני מעט כבד.





אסכם ואומר כי החוויה עברה בנעימים. רוב המנות היו טובות ואלו שלא, ברובן, לא היו גרועות, אלא היה חסר בהן עוד דיוק ו"אופי".



לסיכום:

מחיר: עבור 7 מנות ראשונות, 5 עיקריות, בקבוק יין וקינוח - 909 ש״ח לפני טיפ (כלומר 130 ש״ח לאדם). מחיר מעולה!

שירות: צוות אדיב אך המתנו לבקבוק יין שהגיעו לאחר המנות הראשונות ולאחר מכן המתנו גם לעיקריות מעל חצי שעה.

טעם: רוב המנות היו טעימות. הבייגל ומנת טרטר הדג (סלמון) היו מעולות!

רעש: בשלב כלשהוא המוזיקה הייתה מעט חזקה מידי לטעמי.

עיצוב: נחמד ושונה.

מידת ניקיון: רוב הכלים היו לא נקיים.

כתובת: משכית 32, הרצליה.

שעות פתיחה: א׳-ש׳ 12:00-23:00

טלפון: 09-8980088


תפריט:



bottom of page