top of page

אורבן שאמאן - בראנץ' URBAN SHAMAN

הבראנץ' באורבן שאמאן הוא מהכיפים ומהמפתיעים שהיו לי לאחרונה. ונחשו מה? הוא טבעוני!



את האורבן שאמאן אני מכירה עוד מלפני, כאשר הגעתי לאכול סמודי בוול, מנה מבוקשת מאוד במקום. הקערה העשירה מגיעה במספר טעמים במראה אסתטי ואותנטי, זורק בדמיון לאיזה יעד אקזוטי בחו"ל (יכולים לקרוא על כך ממש פה)



הפעם הגעתי ביום שבת בבוקר לארוחה מלאה ולא רק לנשנוש, במסגרת הבראנץ'. את הגעתי למקום ליוויתי בשתי הפרטנריות המושלמות (שהן במקרה גם חברות טובות מאוד שלי) – האחת טבעונית והשנייה צליאקית. כן כן, אז הבנתם נכון, הכל טבעוני וללא גלוטן במקום!

חיכינו שיתפנה שולחן בחוץ (לא ניתן להזמין מקום מראש) ובינתיים ישבנו בפנים בשולחן ארוך, כנראה מתאים גם לישיבה משותפת, ולקח בערך כחצי שעה עד שעברנו החוצה.




בינתיים חקרנו את התפריט, התלהבנו מהמבחר המרשים ואלו הן התוצאות:




טוסט אבוקדו וטוסט קשיו - Seasonal Toast:

ארבעה טוסטים קלויים מלחם ללא גלוטן שלא הסגיר את עצמו ככזה. תוכלו לבחור באבוקדו או בממרח קשיו-זוקיני, או בחצי-חצי. אני אוהבת לטעום מהכל ובחרנו כמובן שני טוסטים כאלו, ושניים כאלו. ההפתעה הגדולה היא שבעייני ממרח הזוקיני-קשיו ניצח את טוסט האבוקדו! (לא מובן מאליו). אציין לחיוב את ההגשה האסתטית עם נבטי ברוקולי מעל (הנבטים שלעצמם הם בונוס!) בנוסף, זוהי מנה נהדרת לחלוקה. 36 ש"ח.



סלט Erewhon:

סלט מדהים! הגודל שלו היה ממש להגשה משפחתית ולא האמנתי שנצליח לסיים אותו, אבל כמעט ונלחמנו על הביסים האחרונים. סלט עם עלים ירוקים שונים, מאש מונבט, זרעי דלעת, גילופי גזר, בטטה כתומה וסגולה אפויה (קניתם אותי בענק), אגוזי מלך ורוטב מדהים שנעשה במקום של ויניגרט חרדל-מייפל. בדרך כלל סלטים על בסיס עלים לא ממש עושים לי את זה, אבל אני לגמרי ממליצה עליו! בנוסף, אתן נקודה לטובת הקערה שהתאימה מאוד לסגנון של המקום (אני אוהבת שהחוויה מגיעה עד לפרטים הקטנים). 42 ש"ח.



פלטת גבינות, Say Cheese:

שלוש סוגי גבינות על בסיס קשיו, כולן עם מרקם חלק ועדין. הן היו די רכות ונמסו קלות (אולי מהחום) אבל זה לא הפך אותן לפחות טעימות. כאן מרגישים שלא מדובר בגבינה אבל מי שפתוח לטעמים ולא נרתע מהמילה "טבעונות" יהנה מהן מאוד. מי שלא, ומצפה לגבינות "גבינתיות", המנה הזו פחות בשבילו.

המגש סודר בצורה אסתטית וכלל גם פסטו שהיה מצויין, ציזיקי מדהים שלרגע שכחתי שהוא בכלל אינו מכיל גבינה, מלפפונים וגזרים שהתאימו "לניגוב" במקום פיתה, סלט קטן ומתובל של רוקט ועגבניות שרי ולחם. בקיצור, מגש כיפי ומפתיע. 62 ש"ח.

*הפלטה מוגשת בסופי השבוע בלבד.



טאקוס פטריות, Mushrooms Tacos:

מנה כיפית של שלושה טאקוס מקמח תירס עם ממרח שעועית שחורה, גאווקמולי, מיקס פטריות שיטאקי וכרישה. מבחינת הטעם, מנה טובה ועשירה בטעמים (גם מעט חריפה על אף שזה לא היה ברור מהתפריט). בצד מגיע פלח לימון שאני כמובן ממליצה לסחוט ממנו מעל. המנה מתאימה יותר לסגנון צהריים ואציין שהיא מעט פחות נוחה לאכילה אם החלטתם לוותר על הסכין והמזלג. 38 ש"ח.



ולקינוח: ה-Buckwheat Pancakes:

הייתי מאוד סקרנית לטעום את הפנקייקים המפורסמים של המקום, על בסיס קמח כוסמת וקינואה, שמגיעים במראה "יוניקורני" למדי עם רוטב מייפל-קשיו בצבעי תכלת/ורוד, פרי עונתי (תותים!) וקוקוס. לאחר הטעימה אני שמחה להגיד שזו לא סתם מנה "יפה לאינסטגרם" אלא שמדובר בפנקייקים אווריריים וקלילים (שוב, ללא גלוטן וטבעוניים. הזוי לגמרי, לא מרגישים בכלל הבדל) שמלווים במתיקות קלילה ומעודנת מהרוטב. מנה כיפית ומוצלחת, נהדרת לחלוקה אם רוצים לסגור את הבראנץ' הכיפי הזה במשהו מתוק שגם עושה "על הדרך" חסד עם הסטורי ;). 42 ש"ח.



לשתייה:



תוכלו לבחור במיצים אורגניים בריאים שונים שנעשים במקום. אנחנו בחרנו בבקבוק של Naked Greens (קייל, חסה, סלרי, מלפפון, לימון וגינג'ר- 26 ש"ח). בנוסף לקחנו קפה קר (18 ש"ח) שבתוכו היו שבבי קקאו שנתנו טוויסט ממש כיפי, גם של מרירות מעודנת וגם של קראנצ'יות, קפה פילטר (18 ש"ח) שהגיע בכלי משגע וקפה הפוך (14 ש"ח).






מחיר: עבור 4 מנות, קינוח, ו-4 שתייה- פחות מ-300 ש"ח לפני טיפ. כמות שמספיקה לשלושה וגם לארבעה אנשים, כך שהמחיר לאדם בהחלט הוגן בעייני.

שירות: לא ניתן לשמור מקום, כך שפרט להמתנה הארוכה עבור שולחן בחוץ, השירות היה תקין.

טעם: נהדר. ה"אורבן שאמאן" בהחלט מצליח להפגיש את העולם הטבעוני ונטול הגלוטן עם הסטנדרטים של בראנץ' "רגיל"!

רעש: בשבת בבוקר המקום היה שקט, בשישי כנראה הישיבה בחוץ תהיה יותר רועשת (ממוקם ברחוב דיזינגוף).

עיצוב: הקפדה על עיצוב שמתאים לחוויה של האוכל. אהבתי!

מידת ניקיון: נקי.

הערות: לא ניתן להזמין מקום מראש. דעו שהמקום די קטן וחלק משולחנות הישיבה הם בישיבה משותפת. כנראה שתתקשו למצוא חניה באזור. טבעונים וצליאקים- תחגגו!

כתובת: דיזינגוף 210, תל-אביב.

שעות פתיחה: א'-ה' 9:00-21:00, ו' 9:00-16:00, ש' 10:00-16:00.

טלפון: 03-752-1102


תפריט:



bottom of page