top of page

STAY HOME EDITION: מתכון קפה קוריאני DALGONA COFFEE

אז למי שעוד איכשהו לא מכיר או לא שמע על הקפה הקוריאני (או על ה"דלגונה" קפה), מדובר בסוג של קפה קר שתפס תאוצה ויראלית מטורפת בגלל המרקם והמראה המשגעים שלו.

בשונה מקפה רגיל, שבו לרוב החלב מוקצף, בקפה הקוריאני מקציפים את הקפה ומוסיפים חלב שאינו מוקצף. אפשר להגיד שזה סוג של קפה הפוך, רק אל תתבלבלו עם הקפוצ'ינו!





רגע לפני שאני מתחילה, תנו לי להפיל אתכם מהרגליים:

יש גם גרסה ורודה שמחכה לכם ממש פה


ובחזרה למקורות: מה צריך כדי להכין קפה קוריאני קלאסי?

  • מים פושרים

  • קפה מגורען

  • סוכר לבן

  • חלב שאתם אוהבים

  • קוביות קרח

  • מיקסר/מטרפה ידנית


את הקרם המשחתי-קציפתי המשגע שמקבל גוון זהבהב מכינים משלושה מרכיבים בלבד - מים, סוכר וקפה.

בשביל לקבל את המרקם הקרמי-משחתי והמאוד יציב יש צורך בהרבה סוכר, שגורם ליציבות של הקרם ולכן לרוב הקרם הזה מתוק מאוד. מנגד, כמויות הקפה גם הן גדולות כך שיש לו בנוסף מרירות מאוד עזה.

לאחר כמה מתכונים שניסיתי בבית הגעתי למתכון שקלע לטעמים שאני רציתי - לא מתוק מידי (לא שותה קפה עם סוכר בדרך כלל) אבל לא מר בצורה קיצונית: 3 כפות מים, 3 כפות קפה, 2.5 כפיות סוכר.

המרקם מעט פחות יציב מהמתכון המקורי אבל באופן יחסי לכמות הסוכר שלו הוא מצליח לשמור על היציבות ועל הנראות האסתטית והמשגעת.

את שלושת המרכיבים מקציפים יחדיו במיקסר בערך במשך 10 דקות או עד לקבלת מרקם יציב, ממלאים כוס בחלב שאוהבים בגובה של 1/3-1/2 מהכוס, מוסיפים מספר קוביות קרח ובעדינות ממלאים את שאר הכוס בקרם, מומלץ בעזרת כף.

לא לשכוח לצלם, כי העבודה הקשה והפוטוגנית הזאת לא הייתה לחינם. צ'ירס!



ואם התעקשתם להיצמד למקור - הנה המתכון הקלאסי להכנת הקרם:

2 כפות מכל מרכיב - קפה (מגורען), מים פושרים וסוכר.

את כל המרכיבים מערבבים יחדיו במיקסר, זאת למשך עשר דקות לערך או עד שמתקבל מרקם יציב של קרם.

לאחר מכן מוזגים חלב שאתם אוהבים לכוס לבערך חצי מגובהה, מוסיפים מספר קוביות קרח וממלאים את שאר גובה הכוס בקרם. מומלץ בעדינות באמצעות כף.

bottom of page